„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2013 05 23

„Dodge Charger R/T“ įspūdingas net po 8 metų

Kai pažįstamas iš „S&A automotive” pasiūlė išbandyti šį automobilį, daug negalvojau. Ne kasdien pasitaiko vairuoti tikrą klasikinį amerikietišką „muscle car“.
„Dodge Charger R/T“
„Dodge Charger R/T“ / R. Fetingio nuotr.
Temos: 1 „Dodge“

Automobilis labai retas, Lietuvoje jų važinėja vos vienas kitas. Tačiau tai nėra tokia jau didelė egzotika, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.  

Su „Mercedes-Benz“ genais

„Dodge“ kompanija legendinį „Charger“ pavadinimą susigrąžino po trijų dešimtmečių. Automobilis gaminamas ant „Chrysler 300C“ bazės ir naudoja bendrus agregatus.

„Charger“ nebuvo oficialiai importuojamas į Europą, tačiau didžiąją daugumą detalių galima rasti pas „Chrysler“ pardavėjus, taigi prižiūrėti šį automobilį nebus itin varginantis dalykas. Tik kėbulo detalės originalios. Giminystė su 300C modeliu ypač jaučiasi įsėdus vidun – dauguma interjero detalių, vairas, centrinė konsolė yra paveldėti iš 300C modelio, kuris parduodamas ir Europoje.

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

Iš dalies ši giminystė yra ir geras dalykas, nes 300C yra ne kas kita, o ankstesnės kartos E klasės „Mercedes-Benz“, tad galima tikėtis patikimumo. Deja, kai kurias detales amerikiečiai pakeitė originaliomis ir jos gali tapti rimtu galvos skausmu tokio automobilio savininkams.

Stabdžius sugalvojo bailiai

„Charger“ modeliai siūlomi su keliais variklių variantais, tačiau mano bandytas – vienas galingiausių. Jame sumontuotas legendinis V8 „Hemi“ variklis, kurio darbinis tūris – 5,7 litro, jis pasiekia net 368 AG. Beje, tai nėra pati galingiausia versija, šį variklį galima nusipirkti net su 425 „arkliais“. Tačiau ir mažesnės galios daugiau nei pakanka, stovint vietoje paspaudus akseleratorių juda visas automobilis, jis tiesiog veržiasi pirmyn.

Važiuojant ramiai šiame variklyje atjungiami keturi cilindrai, taip ekonomiškiau. Nepaisant to, automobilio borto kompiuteris testo metu nerodė mažesnių nei 18,5 litrų sąnaudų.

Visi „Charger R/T“ automobiliai komplektuojami su penkių laipsnių automatinėmis pavarų dėžėmis, kurios veikia labiau komforto nei sportiškumo labui, tačiau pavaros perjungiamos sklandžiai ir šio agregato darbas nenervina nei važiuojant greitai, nei lėtai.

R/T versijose buvo montuojami 18 colių ratlankiai, tačiau mano bandytas buvo apautas kaip fetišistas – sumontuoti nikeliuoti net 22 colių dydžio ratai. Tai nesugriovė automobilio elgsenos kelyje – jis išliko pakankamai komfortiškas, tik per duobėtas gatves reikia važiuoti atsargiai – tokios padangos labai jautrios kelio nelygumams. Štai ir mano bandyto automobilio vienas ratlankis įlenktas, o ant padangų šonų – susidūrimų su mūsų kasdieniais keliais žymės.

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

„Charger“ modeliuose montuojami diskiniai stabdžiai su stabdžių antiblokavimo sistema ABS ir su traukos kontrolės sistema. Deja, stabdžiams galima reikšti ko gero daugiausiai priekaištų. Bent šiame automobilyje porą kartų staigiau pastabdžius jie paprasčiausiai užsidegė. Galbūt tai tik šio modelio problema, nors stabdžių diskų diametras aiškiai per mažas tokiam dideliam ir tokiam galingam automobiliui, bet šių automobilių savininkai nedažnai jais skundžiasi. Beje, į galingiausią versiją montuojami didesnio diametro stabdžių diskai. Panašu, kad ir šiam monstrui standartinių nepakanka.

Sportiškesnioji R/T versija turi ir sportiškesnę važiuoklę – pakaba standesnė ir pritaikyta galingesniam varikliui. Bet nesibaiminkit, automobilis tikrai nėra kietas – atvirkščiai, jis pagal europietiškus standartus netgi labai komfortiškas, o pakaba – minkšta. „Charger“ tiesiog plaukia, o ne važiuoja. Ko gero standartinė pakaba jam būtų net pernelyg minkšta. Net šis modelis kartais pernelyg įsisiūbuoja, o minkštesnė silpnesnių modelių pakaba „Charger“ keleivius gali ir visai užsupti – ilgose kelionėse teks apsirūpinti specialiais paprastai aviacijoje naudojamais maišeliais...

Salonas – variacijos „Chrysler 300C“ tema

Kaip ir dera prabangiam automobiliui, „Charger“ sumontuotos oda aptrauktos sėdynės, čia gausu mums įprastų privalumų. Tiesa, navigacijos sistema neveikia – reikėtų įdiegti Europos žemėlapius. Užtat čia yra ir kai kas iš retų privalumų. Pavyzdžiui, DVD grotuvas su atlenkiamu ekranu galiniams keleiviams. Puikus privalumas su vienu nedideliu trūkumu – jis baisiai girgžda važiuojant.

Dar be įprastų vairuotojo vietos reguliavimo galimybių čia yra reguliuojami pedalai – puikus priedas nestandartinio sudėjimo žmonėms.

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

Kaip ir dera amerikietiškam automobiliui, jo radijas kažkodėl neranda porinių dažnių. Taigi, nei „Lietuvos radijo“, nei „M-1” ar "M-1 plius", nei visų kitų poriniais dažniais veikiančių stočių klausyti negalėsite. Kiek teko susidurti su amerikietiškais automobiliais, niekas nesiima šios problemos spręsti ir perprogramuoti tokios aparatūros bent jau prieš kurį laiką buvo neįmanoma.

Viduje „Charger“ yra erdvus, čia patogiai įsitaisys net labai daug mėsainių mėgstantys keleiviai. Bagažinė irgi itin didelė, tik jos atidarymas komplikuotas – rankenėlės ant bagažinės dangčio nėra, o atidarius distanciniu būdu (iš salono arba paspaudus mygtuką ant užvedimo raktelio), tenka į nedidelį tarpą kišti pirštus. Išsipurvinsit garantuotai, o moterys dar ir manikiūrą rizikuoja susigadinti.

Monstras, kuriam nepatinka posūkiai

Mano bandytas „Charger“ modelis pagamintas vienas pirmųjų – 2005 metų pabaigoje - ir yra varomas galiniais ratais. Kiek vėliau pasirodė ir visais ratais varomos versijos.

Automobilis iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 6 sekundes ir tai jaučiasi – šis monstras tikrai labai galingas. Tik greitai važiuoti posūkiuose nedrąsu – pakaba per minkšta. Tačiau tikras „Muscle car“ tam ir neskirtas – juo reikia greitai startuoti ir greitai lėkti tiesiu keliu. Posūkiai skirti europiečiams. Galų gale, greitai lėkti posūkiuose neduos sėdynės, kurios labiau primena fotelius – per greit įlėkus į posūkį iš tokios sėdynės paprasčiausiai iškrenti ir pakimbi ant saugos diržų. Jei ne jie, po dešinio posūkio priekyje sėdinčio keleivio tektų ieškoti kažkur tarp pedalų.

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

Momento, kai įjungiami ar išjungiami keturi iš aštuonių cilindrų beveik nesijaučia. Tik labai akylas pastebės lengvą truktelėjimą, jeigu ilgiau pavažiuojat ramiai ir staiga nuspaudžiat akseleratorių. Tačiau nežinant to net neįtartum.

Amerikietiškų automobilių privalumas – jų varikliai labai kantrūs. Ypač tokie, kaip sumontuotas šiame automobilyje - didieji V8. Į bakus galima pilti ir 92 oktaninio skaičiaus benziną, jeigu tokio kur nors gausit. O ir degalų kokybei jie nėra reiklūs, tad kontrabandinis benzinas neturėtų būti problema. O jo reiks daug... Beje, dujų įranga šiems automobiliams irgi nesvetima – montuojama paprastai, varikliai reguliuojami lengvai.

Gedimai smulkmeniški, bet įkyrūs

Dažniausi šių automobilių gedimai tėra elektronikos smulkmenos.

Iš tipinių trūkumų verta paminėti, kad kartais „Charger“ modeliuose prie tam tikrų aplinkybių užsidega „Check engine“ indikatorius, perspėjantis apie variklio gedimą. Dažniausiai tai smulkmena, reikalaujanti tik perprogramuoti variklio valdymo kompiuterį, o automobilio darbo tai niekaip neįtakoja.

Kartais užsidega tepalo slėgio lemputė, bet šis gedimas viso labo elektroninis – kai kurie laidai liečiasi prie kondicionieriaus generatoriaus ir jų izoliacija gali būti pažeista.

Kartais užvedus variklį išsijungia radijas, bet pakanka tiesiog užgesinti ir dar kartą užvesti variklį.

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

Dažnas atvejis, kai šiuose automobiliuose sunkiai užpilami degalai – dėl to kaltas pernelyg siauras degalų bako užpylimo kaklelis. Pistoletas automatiškai atsijungia. Dėl to gamintojas skelbė remonto kampaniją ir vamzdelius modernizavo, bet kadangi automobilis jau buvo palikęs JAV teritoriją, tai galėjo būti neatlikta.

V8 varikliuose kartais jiems dirbant maksimaliais apsisukimais staiga išjungiami keturi cilindrai. Tai ir vėl elektronikos problema – reikia perprogramuoti kompiuterį.

Dažnai užsikemša drenažo sistema prie variklio dangčio – jeigu grindys automobilio salono priekinėje dalyje šlapios, teks valyti drenažo sistemą.

Kartais neveikia langų pakėlimo mechanizmai – nuo drėgmės sugenda varikliukai.

Atšaukimo kampanijos

Kartais važiuojant didesniu nei 60 km/h greičiu ir pavarų svirtį iš „Drive“ perjungus į neutralią ir vėl atgal, užsirakina automobilio vairas. Automobilis gali tapti nevaldomas. Pakanka sustojus išjungti ir vėl užvesti variklį ir viskas veikia normaliai. Tai kompiuterio programos trūkumas, dėl kurio „Dodge“ skelbė remonto kampaniją – teko perprogramuoti pavarų dėžės valdymo kompiuterį. Tačiau šis trūkumas turėtų būti pašalintas, nors patikrinti reikėtų.

Kartais staigiau stabdant nesuveikia galinių ratų ABS sistema ir jie blokuojasi.  Dėl šio trūkumo taip pat teko perprogramuoti ABS sistemos darbą – „Dodge“ skelbė remonto kampaniją.

Padangų oro slėgio kontrolės sistema gali neperspėti apie subliuškusią padangą. Priežastis – nekokybiški padangų slėgio kontrolės davikliai, kuriuos remonto kampanijos metu gamintojas keitė kitais. Tačiau šia sistema pernelyg pasitikėti neverta. Štai ir mano bandytame modelyje ji „grybavo“. Nors, pardavėjai teigia, kad taip sistema „grybauja“ dėl nestandartinio dydžio ratų.

Mechaninių gedimų beveik nepasitaiko – „Charger“ yra patikimas ir nelepus degalams automobilis.

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

Taigi, jeigu jūs mėgstate didelius automobilius, jeigu jums nesvetima amerikietiška kultūra ir jeigu jūs turite galimybę pigiau gauti degalų arba jums tai nerūpi, galite drąsiai rinktis šį modelį. Jis tikrai pateisins jūsų lūkesčius. Tik turėkit omenyje, kad žmonės, pamatę tokį monstrą gatvėje, palydi jį žvilgsniais ir ištirpti minioje jį vairuojant tikrai nepavyks. Begalė malonumo garantuota, tik susiraskite gerą automobilių elektriką ir mėgaukitės – „Charger“ vertas važinėti mūsų keliais.

Techniniai „Dodge Charger R/T“ (2005 m.) duomenys

Varantieji ratai: galiniai

Kėbulas: 4 durų sedanas

Matmenys: ilgis/plotis/aukštis: 5082/1891/1479 mm

Ratų bazė: 3048 mm

Masė: 1857 kg

Pavarų dėžė: 5 pav. automatinė

Gamykla: Bramtonas, Ontarijo valstija, Kanada

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

Gamybos pradžia: 2005 m. gegužė (bandytas modelis pagamintas 2005 m. spalį)

Variklis: V8 „Hemi“, benzininis

Darbinis tūris: 5654 kub. cm

Maksimali galia: 368 AG esant 5200 aps/min

Specifinė galia: 64,6 AG/1 l darbinio tūrio

Maksimalus sukimo momentas: 536 Nm esant 4350 aps/min

Maksimalūs variklio apsisukimai: 5800 aps/min (apriboti elektroniškai)

Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje 14,7/9,4 l/100 km (JAV naudojama EPA matavimo sistema)

Oro pasipriešinimo koeficientas (Cx): 0,345

Dabartinė kaina: 43 900 Lt (Saautomotive.lt)

R. Fetingio nuotr./Dodge Charger R/T
R. Fetingio nuotr./„Dodge Charger R/T“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs