Pasitempęs, bet pervertinamas
Jeigu kalbėtume apie kainą, tai šis „Cee’d“ kainuoja apie 25 tūkst. litų. Už tai gaunate penkerių metų senumo korėjietiškas skardas ir plastiką. Palyginti su netolimu kaimynu iš Japonijos „Mazda 3“, korėjietis „Cee’d“ atrodo pervertintas. O lyginti su kompaktų karaliumi „Golf“ jį galima nebent dėl dydžio. Beveik visais kitais atžvilgiais, „Cee’d“ sunku priskirti net prie vidutiniokų. Nors palyginti su ankstesniais šio gamintojo modeliais matomas progresas prilygstantis atominės bombos sprogimui, tačiau tobulėti dar yra kur. Gal būt, kai buvo visiškai naujas, šis automobilis ir neatrodė toks prastas, tačiau prabėgus beveik penkeriems eksploatacijos metams, kai kurie dalykai išlindo per daug akivaizdžiai. Apžiūrėjus kėbulą pavyko surasti korozijos židinių, o gero įspūdžio nepaliko ir kėbulą dengiantis plonas dažų sluoksnis. Akmenukai skrendantys iš po ratų tiesiog niokoja dažų sluoksnį ir galima prognozuoti greitą korozijos atsiradimą.
Nors „Kia“ šiam automobiliui suteikė net septynių metų garantiją, tačiau nemanau, kad jis tiek išlaikys be problemų. Tiesiog šis automobilis nesukuria kokybės jausmo. Durų plastikas ir sėdynių apmušalai atrodo sugeria viską kas ant jų nusėda. Plastikas centrinėje konsolėje taip pat ne pats kokybiškiausias, tačiau surinktas neblogai, todėl pašalinių ausiai nemielų garsu negirdėti. Vos įsėdus pasidarė nejauku, kai pradėjau sukti vairą. Jis visas džeržgė ir girgždėjo. Tai ne itin malonūs dalykai, ypač žinant tai, jog automobilis turėtų varžytis su šios klasės lyderiais. Kita vertus, progresas akivaizdus ir pigios medžiagos tik pereinamasis laikotarpis. Tačiau viena aišku. Būdamas ne pats kokybiškiausias, jis yra kiek per brangus.
Dizainas neįmantrus, o variklis vangus
Pristatydami pirmosios kartos „Kia Cee’d“, korėjiečiai galėjo pasistengti iš dviejų pusių. Pirmoji, tai kokybė. Deja jie to nepadarė. Tada jie galėjo pasistengti naujus pirkėjus prisivilioti kažkokiu įmantriu ir išskirtiniu dizainu. Deja jie to taip pat nepadarė, nes „Cee’d“ atrodo tiesiog eilinis, paprastas, tiesiog automobilis. Neįdomus ir neturintis jokių akį ar sielą traukiančių kabliukų. Tai akivaizdus įrodymas, kad pagrindinis šio automobilio tikslas, patraukti mases, o ne ieškoti savi nišinio kliento. Ir nors nei gražiu, nei bjauriu „Cee’d“ nepavadinsi, bet lygiuotis į „Citreon C4“ ar „Honda Civic“ jam nėra šansų. Gatvėje į jį dėmesio niekas nekreipia ir akim nepalydi. Kita vertus, nors aukšta medžiagų ir surinkimo kokybe ar dizainu korėjiečiai neviliojo, tačiau ne juokais išgąsdino konkurentus garsiai paskelbę, kad „Cee’d“ suteikiama net 7 metų garantija. Tai buvo pagrindinis koziris mėginant prisivilioti pirkėjus, nes iki tol ilgiausia garantija automobiliui apie kurią girdėjo europiečiai buvo penkeri metai.
Atrodo vidutiniškai. Surinktas vidutiniškai. Važiuoja taip pat vidutiniškai. Nors automobilis ganėtinai stabilus ir pakankamai komfortiškas, tačiau visa kita verta nedaug. „Cee’d“ kuriuo važinėjau aš, aprūpintas 1,6 litro 120 arklio galių benzininiu varikliu. Deja, galios visai nesijaučia. „Ceed“ iš vietos pajuda vangiai, o išsikvepia pasiekęs jau 120 km/h. Tuomet tik palankus vėjas gali pagelbėti geriau įsibėgėti. Kita vertus, siekti didesnio greičio darosi nejauku. Variklis dirba itin triukšmingai, o minimali garso izoliacija triukšmą sugeria prastai. Todėl jeigu jums reikia energingesnio varianto, siūlau ieškoti 2,0 litrų benzininio arba tokio pat litražo turbo dyzelinio variantų.
Stebinančiai patikimas
Vis gi, šis automobilis turi ir privalumų. „Kia Cee’d“ nebeatrodo beviltiškas, kai kalba pakrypsta patikimumo link. Pagal Vokietijos techninių apžiūrų statistiką, „Cee’d“ užima garbingą 24 vietą tarp visų naudotų automobilių, kurių amžius iki penkerių metų. Vairuotojai neturi didelių skundų. Dažniausiai peikiama tik kiek silpnoka galinė važiuoklė. Ji reikalauja aptarnavimo dažniau nei norėtųsi. Taip pat ne patys ilgaamžiškiausi ir stabdžių diskai, ypač galiniai. Jau po kelių metų, juos reikia tiesiog išmesti. Daug nusiskundimų ir dėl korozijos. Tai panašu liga perimta iš japonų. Silpnas antikorozinis paruošimas ir plonas dažų sluoksnis yra puikios sąlygos rūdims veistis. Girdėti didelių ar pasikartojančių gedimų, kurie susiję su varikliai ar elektronika, sunku. Gal būt tik kuro įpurškimo sistema turėtų susilaukti didesnės priežiūros. Tačiau tiek benzininiai, tiek dyzeliniai į „Cee’d“ montuoti varikliai, panašu dirba nepriekaištingai. Gal būt ir ne itin galingi, tačiau patikimi. Elektronikos gedimai taip pat neverčia sukti galvą, kas nutiks šį kartą. „Cee’d“ vairuotojai jaučiasi ganėtinai užtikrinti šiuo atžvilgiu.
Po visko galiu pasakyti tiek. Pirmosios kartos „Cee’d“ yra labai geras korėjos automobilių progreso ženklas, tačiau iki Europos gamintojų jam dar šiel tiek trūksta. Nors automobilis patikimas, bet silpnas antikorozinis padengimas ir nemaža kaina gali būti veiksniai, kurie nulems, kad ieškosite kito automobilio. Juo labiau, kad konkurentų šioje klasėje nors vežimu vežk.
Jeigu norite apie šį automobilį sužinoti daugiau, galite pasižiūrėti televizijos laidos „Autopilotas“ parengtą reportažą, apie penkis metus eksploatuotą „Kia Cee’d“:
Techniniai „Kia Cee’d“ duomenys:
Išmatavimai: ilgis/plotis/aukštis 4235/1790/1480 mm
Variklio darbinis tūris: 1591 cm3
Variklis: 4 cilindrų benzininis
Maksimali galia: 120 AG esant 6300 aps/min
Maksimalus sukimo momentas: 154 Nm esant 5200 aps/min
Pavarų dėžė: 5 pav. mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ratų bazė: 2650 mm
Masė: 1263 kg
Įsibėgėjimas: 0-100 km/h per 11.1 sek.
Maksimalus greitis: 192 km/h
Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai: 8.0/5.4/6.4 /100 km
Kaina: 22000-27000 Lt (2007-ųjų metų gamybos)