Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 07 09

Palangos gelbėtojai tapo matomi, jie važinės ryškiais, patobulintais visureigiais

Ryškios spalvos, įspūdingo dydžio ratais, ant šono trumpasis pagalbos numeris, ant stogo – švyturėlis. Taip atrodo atnaujintos Palangos gelbėtojų transporto priemonės. Tiesa, kol kas paplūdimyje galima išvysti tik vieną tokį automobilį, tačiau netrukus gretas papildys dar trys arba keturi specialiai paruošti visureigiai.
Patobulintas gelbėtojų automobilis
Patobulintas gelbėtojų automobilis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.
Temos: 2 Šventoji Palanga

„Kartą einant Šventosios pajūriu pamačiau gelbėtojų „NIVA“ su itin siaurais, smėliui visiškai netinkančiais ratais. Pabendravęs su viduje sėdinčiais gelbėtojais supratau, kad savivaldybė lėšų transportui visiškai neskiria, gelbėtojai važiuoja kuo papuola. Taip kilo mintis pasiūlyti jiems šį projektą.“ – sakė Jonas Gutauskas, UAB „Premus“ direktorius. Ne vienerius metus automobilių tobulinimu užsiimantis vyras teigė, kad patekti į situaciją kuomet gelbėtojų transportas nelaimės vietoje turintis atsirasti itin greitai, kapstosi smėlyje, nenorėtų. Automobilių tobulinimo specialistas yra vedęs teorines paskaitas apie visureigio sandarą bei naudojimo specifiką Afganistane tarnaujantiems kariams, nemažai įmonės modifikuotų automobilių naudoja miškininkai, aplinkosaugos pareigūnai, aktyvų laisvalaikį mėgstantys žmonės. Todėl nutarė per darbo metus sukauptą praktiką pritaikyti tobulindamas specialiosios paskirties gelbėtojų visureigius.

Šį savaitgalį pirmasis patobulintas visureigis „Opel“ buvo perduotas gelbėtojų stočiai. Raktelių įteikimo procedūra priminė gerai žinomos MTV laidos „Pimp My Ride“ epizodą, kuomet savininkui perduodamas patobulintas automobilis. Stoties gelbėtojai tiesiog nepažino savo senai prekinę išvaizdą praradusio pilko visureigio, vaikščiojo negalėdami nuslėpti šypsenų.

Jonas Gutauskas
Jonas Gutauskas

„Paaukštinta automobilio prošvaisa, padangos parinktos pagal automobilio svorį į atramos tašką, kaip tai daro Afrikos keliautojai – pavyzdys yra kupranugario svoris ir jo pėdos atraminis plotas. Pakabos aukštinimo principas kiek kitoks nei bekelei, nes čia nereikia ypatingai didelės ratų eigos, svarbiau yra atraminis plotas bei pakankamas variklio sukimo momentas į ratus. Paplūdimio smėlis yra ypač birus, todėl važiuoti siauriais ratais ar silpnu varikliu – sunku.“ – pasakojo Jonas.

Dar du „Mitsubishi Pajero“ bei „Subaru Forester“ laukia savo eilės. Netrukus ir šie automobiliai bus pristatyti naudojimui į Palangos ir Šventosios paplūdimius. Visos transporto priemonės ruošiamos taip, kad nesunkiai galėtų judėti biriu smėliu, o reikalui esant ir vilkti priekabą su vandens motociklu ar kateriu, o žiemos periodu dirbti komunalinio ūkio darbus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais