Dabar kompanijos būstinė įsikūrusi Modenoje. Šios kompanijos ženklą – trišakį – puikiai pažįsta visi automobilių entuziastai.
Sunkus gyvenimas
Šiuo metu kompanija priklauso Italijos gigantui FIAT, tačiau markės istorija toli gražu ne rožėmis klota.
Šią kompaniją įkūrė broliai Maserati. Vėliau ją perėme italų Orsi šeimą, dar vėliau ji atiteko prancūzų automobilių gamintojams „Citroen“, po to ją įsigijo „De Tomaso“, kol galų gale 1993 metais ji atsidūrė FIAT balanse. Nuo 1997 metų „Maserati“ kartu su „Ferrari“ priklauso iatlų koncerno prabangių automobilių grupei.
Dabar į trišakiu pažymėtus automobilius montuojami „Ferrai“ varikliai.
Prabangus ir greitas sedanas - nuo senų laikų
Šis automobilis – tai „Maserati Quattroporte“. Prabangus sportiškas keturių durų sedanas.
„Quattroporte“ italų kalba reiškia tiesiog keturias duris, tad italai neieškojo kažkokių gudrių pavadinimų – ši kalba tiek skambi, kad ir žodis quattroporte skamba puikiai.
„Maserati Quattroporte“ IV |
Lygiai taip pat, kaip ir ant šio automobilio priekinio sparno besipuikuojantis užrašas „Ottocilindri“. Kam rašyti banalius indeksus – V8, jeigu itališkai tai skamba lyg muzika.
Tai jau ketvirtoji „Quattroporte“ karta. Pirmoji karta buvo pagaminta tolimais 1963 metais.
Ketvirtoji debiutavo 1994 m. ir buvo gaminama iki 2001 metų gegužės.
Automobilio dizainą kūrė italas Marcello Gandini. Tas pats žmogus sukūrė tokius legendinius automobilius kaip „Lamborghini Countach“, „Esapada“, „Miura“, „Lancia Stratos“ ar „Bugatti EB110“.
Šiuo savo darbu Marcello gal ir nesididžiuoja, tačiau tai gražus automobilis. Ir šiandien jis atrodo patraukliai, o įsivaizduokit kaip lydėdavo akimis šį automobilį žmonės prieš gerą dešimtmetį.
Tiems laikams automobilis buvo ganėtinai aerodinamiškas ir išsiskyrė firminiu Gandini'o bruožu – kampuotomis galinėmis ratų arkomis.
Galingiausia versija
Mano bandytame automobilyje sumontuotas galingiausias į šios kartos automobilius montuotas variklis – 3,2 l V8 versija su dviem turbinomis. Šie varikliai buvo pasiskolinti iš „Maserati Shamal“ modelio.
Šis sedanas išvysto 335 AG ir lengvai įsibėgėja iki maksimalaus 270 km/h greičio.
„Maserati Quattroporte“ IV |
Tokie automobiliai itin reti – tarp 1994 ir 1998 m. buvo pagaminti vos 415 vienetų tokių „Quattroporte“. Po to pasirodė modernizuota versija „Evoluzione“. Šis egzempliorius, pagamintas 1998 m. – vienas paskutiniųjų variantų.
Tai buvo to meto vienas greičiausių pasaulyje keturviečių sedanų, iš vietos iki 100 km/h įsibėgėjantis per penkias su trupučiu sekundės.
Modernizacija atėjo su „Ferrari“
Tai vienas paskutinių „Maserati“ modelių, prie kurių nagų nespėjo prikišti „Ferrari“. Atėję į „Maserati“ gamyklą ir pamatę kokiu senoviniu būdu čia renkami automobiliai, „Ferrari“ inžinieriai labai ilgai juokėsi, tada dar tais pačiais metais visas gamyklos darbas buvo nutrauktas, automobiliai modernizuoti ir tik po kurio laiko gamyba buvo atnaujinta.
Po atnaujinimo gamintos patobulintos versijos jau vadinosi „Evoluzione“.
Automobilis skirtas elitiniams klientams – itin turtingiems pirkėjams, kuriems reikia keturviečio, bet pakankamai greito automobilio.
Viduje – stilingos ir tik prabangios medžiagos. Tik tikras medis, prabangi oda. Automobilio salone esantis laikrodis – ko gero pats įsimintiniausias ir gražiausias interjero akcentas. Jis tikras, mechaninis, nors tais laikais jau dominavo elektroniniai, tačiau „Maserati“ – tai nesenstanti klasika.
Automatinė klimato kontrolės sistema tais laikais net brangiuose automobiliuose dar buvo retenybė. Tiesa, kiek juokingai atrodo šiais laikais jos reguliavimas, o ir pati šildymo sistema šiame modelyje neveikia – pūtė tik šaltą orą. Tačiau tai juk italas. Automobilis, turintis sielą, todėl jam galima daug ką atleisti.
„Maserati Quattroporte“ IV |
Elektra reguliuojamos sėdynės – puikus išradimas, jeigu jis veikia. Šiame automobilyje keleivio pusėje pusė sėdynės reguliavimo mygtukų veikti nenorėjo. Neveikė ir automobilio audio aparatūra. Tiksliau, gal ji ir veikia, bet apsauginis dangtelis užstrigęs ir neatsidaro.
Užsispyręs ir aikštingas automobilis
Šios kartos „Quattroporte“ – lyg užsispyrusi italė. Jeigu jai nėra nuotaikos, tai net nesitikėkit malonės. O gerą nuotaiką, išriedėjus iš šilto automobilių pardavimo salono į šaltą lietuvišką žiemą rasti tikrai sunku.
Šio laikmečio visi „Maserati“ modeliai pasižymėjo kaprizais. Vos nuvažiavus pirmus porą kilometrų perdegė vienas pažibintis, o mano vairuojama „Quattroporte“ lyg užsispyrus kumelė iškart parodė savo charakterį. Važiuojant trečia pavara ir kiek smarkiau paspaudus akseleratorių milžiniški ratai net ant sauso asfalto čia pat prasisuko ir automobilis net lygiam kely stojo skersas! Va čia tai charakteris!
Automobilis puikiai išsilaikęs ir sprendžiant pagal odometro parodymus, nuvažiavęs mažiau nei 100 000 km. Panašu, kad rida tikra, nes sėdynės neaptrintos, o vairas – nesudėvėtas.
Gaila, kad mano bandytas egzempliorius neeksploatuotas bent kelerius metus, todėl nesinorėjo juo pavažiuoti greičiau – vairas kreivas ir vibruoja, stabdžiai cypia, kažkas kažkur girgžda ir stena. Jam labai reikia mylinčios rankos.
Dabar automobilis pasiekė mažiausią savo vertę – kiekvieni kiti metai jo vertę nebe mažins, bet didins.
Šis gražuolis lengvai gali tapti puikiu savaitgalių automobiliu širdžių ėdikui. Itin stilinga mašina ir viena įspūdingiausių, kokią teko vairuoti.
Beje, tai ir puiki investicija, panašu, kad dabar automobilis pasiekė mažiausią savo vertę – kiekvieni kiti metai nebe mažins, bet didins jo vertę. Nusipirkus tokį gražuolį tereikia juo rūpintis ir jį puoselėti.
„Maserati“ be problemų - kažkas ne taip
Turėti tokį automobilį – reiškia tapti išskirtinių automobilių klubo nariu. Šių modelių entuziastai buriasi į klubus, susitikinėja, dalijasi įspūdžiais ir patirtimi. Jų nėra daug – vos keli šimtai išlikusių automobilių, kurių didžioji dalis pažįsta vienas kitą.
Itin įdomu paskaityti jų forumą.
Vienas, matyt, naujas „Quattroporte“ savininkas rašo: „mano automobilis skleidžia keistą garsą iš salono, kažkur centrinėje konsolėje. Tai ypač pasireiškia kai variklis veikia tuščiomis apsukomis ir kondicionierius įjungtas. Niekaip nepavyksta rasti gedimo, ar įmanoma ką nors padaryti.“ Atsakymas: „nusiramink, taip turi būt, juk čia italas.“
Dar vienas klausimas: „mano automobilyje dažnai, ypač kai šaltas variklis, dega „check engine“ lemputė, bet viskas susitvarko, kai jis pakaista.“ Atsakymas: „nusiramink, tai normalu, tipinis reiškinys modeliams su 3,2 l varikliais, ypač dažnai važinėjant miestų kamščiuose.“
„Maserati Quattroporte“ IV |
„Išorės temperatūrą automobilis rodo neteisingai. Parodymai teisingi tik tada, kai automobilis stovi.“
„Maserati Quattroporte IV 3.2“ techniniai duomenys
Gamybos metai: 1994 – 1998
Gamybos apimtis: 415 vnt.
Dizainas: Marcello Gandini
Kėbulas: 4 durų 5 vietų sedanas
Variklis: benzininis, 3,2 l, V8 su dviem turbinomis ir dviem tarpinio oro aušintuvais („intercooler“)
Galia: 345 AG esant 6400 aps/min
Varomieji ratai: galiniai
Pavarų dėžė: 6 pav. mech.
Pakaba: priekyje ir gale – nepriklausoma
Padangos priekyje/gale: 225/45ZR17 / 245/40 ZR17
Ratų bazė: 2650 mm
Ilgis/plotis/aukštis: 4550/1810/1380 mm
Stabdžiai: diskiniai, ventiliuojami su ABS sistema
Masė: 1647 kg
Degalų bako talpa: 82 l
Maksimalus greitis: 270 km/h
Norite pirkti? Pasidomėkit, skelbimą rasite čia.