Baigiantis 1970-ųjų žiemai „Chevrolet“ pristatė antrosios kartos „Camaro“. „General Motors“ inžinieriai teigė, kad šis automobilis yra orientuotas į tikrus vairavimo entuziastus.
Šis, kartu su to meto „Pontiac Firebird“ identiška platforma bei panašiu kėbulu besidalinantis automobilis buvo vertinamas geriau todėl, kad „General Motors“ antrosios kartos „Camaro“ projektui skyrė daugiau dėmesio. Ypač – finansine prasme.
Priekinė pakaba su dvigubomis skersinėmis svirtimis bei galinė su lingėmis buvo gerokai modifikuotos – inžinierių laukė sunki užduotis. Jie privalėjo subalansuoti dinamines automobilio savybes su jo teikiamu komfortu. Tačiau su pirmos kartos „Camaro“ JAV automobilių gamintojas dalyvavo įvairiose lenktynėse, o trasose sukaupta patirtis leido suprojektuoti daug geresnes vairo, stabdžių sistemas, tinkamai subalansuoti visą mašinos svorį.
Mato Buzelio nuotr./„Chevrolet Camaro“ |
Baziniuose modeliuos buvo montuojami 4,1 litro 6 cilindrų motorai, į galinius ratus siunčiantys tik 155 AG. Seni JAV automobiliai niekada nepasižymėjo sugebėjimu išgauti didelę santykinę galią, todėl pastarasis motoras – puikus to įrodymas. Kita vertus, „Chevrolet“ siūlė ir gerokai pajėgesnes alternatyvas. Antrosios kartos „Camaro“ su už papildomą kainą įrengiamu „Z-28 Special Performance“ paketu turėjo galingus LT-1 V8 motorus, kurių pajėgumas siekė 360 AG ir 520 Nm.
Bėgant laikui „Camaro“ keitėsi ne vien į gerąją pusę. Savaime suprantama, gamintojas pirkėjus viliojo vis geresniais rezultatais, tačiau JAV valdžiai užveržus galios didinimo tendencijų diržus „Chevrolet“ buvo priversti sumažinti savo automobilių galią.
Bene didžiausias nuopuolis buvo 1975-aisiais metais. Amerikiečiai turėjo nutraukti „Z-28“ versijų gamybą, nes jų pardavimai sumažėjo iki vos 13 tūkst. modelių per metus. Negana to, 5,7 litro V8 motorai, kai kuriose versijose generavę 245 AG buvo labai smarkiai apriboti – jų galingumas sumažintas net šimtu arklio galių (iki 145 AG). Tik pagalvokite, 5,7 litro ir mažiau nei pusantro šimto „arklių“...
Po dviejų metų „Chevrolet“ pradėjo gailėtis, iš surinkimo linijos išėmę smagiąsias Z28 versijas, todėl tokius automobilius buvo nuspręsta sugrąžinti.
Bene sėkmingiausi metai buvo 1979-ieji. Pristatyti į komfortą orientuoti „Berlinetta“ modeliai, patobulintas jų salonas. Gerą paklausą rodė ir RS bei Z28 versijos, o per tuos metus „Chevrolet“ pardavė net 282,5 tūkst. šių automobilių. Tai – geriausias rezultatas iki 1979 metų.
Antrosios kartos „Camaro“ įpėdinis pradėtas gaminti 1981-aisiais – tada, kai, „General Motors“ inžinierių teigimu, entuziastiškoji versija buvo išimta iš gamybos.
Mato Buzelio nuotr./„Chevrolet Camaro“ |