Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 08 02

„Audi V8“ – dvejus metus trukęs košmaras DTM lenktynių konkurentams „Mercedes-Benz“ ir BMW

1988-aisiais „Audi“ nutarė nesnausti ir nepaleisti iš akiračio BMW su dvejais metais anksčiau pristatytu prabangiu 7 serijos sedanu. Taigi, nuo Neckarslumo surinkimo linijos nuriedėjo prašmatnus „Audi V8“ limuzinas, Lietuvoje puikiai žinomas, kaip automobilis, vežiojęs prezidentą Algirdą Mykolą Brazauską.
„Audi V8 Quattro DTM“
„Audi V8 Quattro DTM“ / Lino Bučinsko nuotr.

Šie modeliai pasižymėjo ne tik galingais V8 motorais, bet ir visų varančiųjų ratų „Quattro“ važiuoklėmis – jų nauda jau buvo įrodyta ir pasaulio ralio čempionate, tarp B grupės monstrų.

Visgi, „Audi“ kompanijai laurų vien ralyje neužteko – jie troško pripažinimo ir žiedinėse lenktynėse. Juk dvi varančiosios ašys ant slidžios dangos ralyje yra akivaizdžiai naudingesnės, tačiau vokiečiai siekė pademonstruoti revoliucinės važiuoklės privalumus ir ant asfalto žiedinėse lenktynėse. Todėl visiškai šviežias V8 per 2 metų laikotarpį buvo pritaikytas ir Vokietijos kėbulinių automobilių čempionatui (DTM žiedinėms lenktynėms). Taip viskas ir prasidėjo.

Lino Bučinsko nuotr./Audi V8L
Lino Bučinsko nuotr./„Audi V8L“

Debiutiniame 1990-ųjų sezone „Schmidt MotorSport“ komanda tiesiog dominavo trasose. Automobiliai su atmosferinėmis 3,6 litro V8 jėgainėmis (414-456 AG), nors ir buvo gerokai sunkesni nei konkurentų technika, dėl visų varančiųjų ratų transmisijos demonstravo neįtikėtiną greitį. Sezone jie nepaliko jokių šansų nei „Mercedes-Benz“, nei BMW, nei „Opel“ atstovams užlipti ant apdovanojimų pakylos – pirmoji, antroji bei trečioji pozicijos atiteko būtent „Audi V8“ techniką pilotavusiems lenktynininkams.

Kitaip sakant, „Audi“ sulaužė mitą, kad žiedinėse lenktynėse svarbiausias kriterijus yra svoris – V8 modeliai buvo maždaug 300 kg sunkesni už konkuruojančius „Mercedes-Benz 190“, BMW M3 bei „Opel Omega“. Tačiau pastarieji turėjo gerokai silpnesnes jėgaines ir tik po du varančiuosius ratus.

„Audi“ varžovams nosį nušluostė ir kitais metais bei tapo pirmuoju gamintoju, du kartus iš eilės laimėjusiu DTM lenktynėse. Visgi, ruošdamasi 1992-ųjų sezonui Vokietijos kompanija kiek persistengė. DTM lenktynių organizatoriai sužinojo, kad V8 variklio alkūniniam velenui buvo atliktos neleistinos modifikacijos (jis pernelyg skyrėsi nuo gamyklinio) ir uždraudė lenktyniauti su šiais varikliais.

V8 vietos tarp garbingiausiųjų „Audi“ modelių nusipelnė ne tik dėl aukštų pasiekimų lenktynėse. Tai buvo prabangaus „Audi A8“ protėvis – automobilio, kuris yra neabejotinas dabartinis kompanijos vėliavnešys.

Audi nuotr./Audi V8 Quattro DTM
„Audi“ nuotr./„Audi V8 Quattro DTM“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?