Prieš daugiau nei 40 metų, 1971-ųjų pavasarį Vokietijoje išsprogo ne tik medžių pumpurai, bet ir naujienos iš BMW gamyklos. Vokiečiai pristatė naujieną 02 serijos gamoje „Touring Internazionale“ – trejų durų hečbekus.
Jie buvo 12 centimetrų trumpesni nei įprasti 02 serijos modeliai, o esminį skirtumą sudarė smarkiai padidintas automobilio praktiškumas: pirkėjams buvo demonstruojama sulankstomų galinių sėdynių ir plačiau atsiveriančios bagažinės nauda.
Vos metus nuo „Touring Internazionale“ vardo pristatymo buvo gaminami „1600ti Touring“ modeliai su 1,6 litro varikliais (85 AG). Kiek daugiau nei toną sveriantys hečbekai iki 100 km/h įsibėgėdavo per 11,8 sekundės, o maksimalus jų greitis, BMW teigimu, siekė 160 km/h. Tais laikais tai buvo garbingas rezultatas.
1971-aisiais buvo pristatyti ir 1800ti bei 2000ti „Touring“ modeliai, tačiau priešingai nuo 1600ti versijų, jų gamyba po metų nebuvo nutraukta. Visgi, 1973-aisiais BMW nusprendė pakrikštyti šiuos automobilius per naują ir suteikė 1802ti bei 2002ti „Touring“ vardus. Lyginant su silpniausia versija, šios buvo kiek galingesnės. Tai – ne tik esminiai, bet kone vieninteliai skirtumai.
„BMW 2002tii“ buvo greičiausi „Touring Internazionale“ gamoje. Su moderniais M10 keturių cilindrų varikliais (130 AG ir 176 Nm) tokie automobiliai 100 km/h pasiekdavo per 9,8 sekundės bei galėjo išvystyti maksimalų 190 km/h greitį. „2002tii Touring“ turėjo unikalų priekinį buferį – chromuota detalė buvo pakeista kėbulo spalvos „sijonu“, kurio paskirtis buvo sumažinti oro srautą po automobilio dugnu. Lyginant su silpnesnėmis 02 serijos versijomis, ši išsiskyrė ir efektyvesne stabdžių sistema, platesnėmis ratų vėžėmis. Karštas hečbekas? Tikrai taip.
Bet šiuos hečbekus Bavarjos kompanija gamino neilgai – 1974-ųjų balandį „Touring Internazionale“ modelių surinkimo linijose darbas buvo sustabdytas neribotam laikui. Per lygiai trejus gamybos metus BMW pardavė kiek daugiau nei 30 tūkst. šios serijos hečbekų – automobilių, iš kurių evoliucionavo E36,5 ir E46,5 „trečiukai“. Tai – labai nedidelis skaičius.
Surasti gerai išlaikytą 1971-1974 metų „Touring Internazionale“ šiais laikais nėra paprasta. Padorios būklės eksponatai kainuoja maždaug nuo 10 tūkst. eurų (34,5 tūkst. Lt). Net ir laikinojoje Lietuvos sostinėje, Kaune, pastebėtas vienas toks egzempliorius, bet jį jau baigia suvalgyti gamta – pro originalų stoglangį veržiasi jaunas berželis...