2013 08 23

Iki devintojo dešimtmečio „Opel“ gamino automobilius su galiniais varančiaisiais ratais

Tikriausiai kiekvienas prisimenate tokius laikus, kai Lietuvos gatvėse buvo krūvos „Opel Kadett“ ar „Ascona“. Prieš keliolika metų tokių automobilių buvo aibės, o vėliau juos pakeitė gerokai modernesni „Vectra“ bei „Astra“ modeliai.
„Opel Kadett C GT/E“
„Opel Kadett C GT/E“ / Wikipedia.org nuotr.

Tačiau pakapstykime šiek tiek giliau. „Kadett“, kuriuos prisimename mes, yra vieni paskutiniųjų – D arba E kartų, tačiau iš tiesų šių automobilių istorija prasidėjo gūdžiais 1937-aisiais.

Prieš daugiau nei 75-erius metus pristatytas „Opel Kadett Spezial“, žinoma, neturi beveik nieko bendro su pokario metais gamintais automobiliais (išskyrus pavadinimą), tačiau įdomu tai, kad šiuos modelius, kaip pagrindą savo technikai pasirinko Rusijos gamintojas „Moskvitch“.

Opel nuotr./Opel Kadett C
„Opel“ nuotr./„Opel Kadett C“

Visgi, įdomioji „Kadett“ istorija prasideda 1962-aisiais su A modeliais. Įdomu tai, kad vos trejus metus gamintas 3 durų automobilis įkvėpė net japonus – „Toyota“ į šį vokišką automobilį sureagavo su savuoju „Corolla“.

Akį labiausiai traukiantys bei vieni geidžiamiausių šio modelio gamos atstovų – „Kadett C“. Jie automobilių pramonės istorijoje žinomi ne tik kaip stambūs savo segmento žaidėjai. Mat, iki pat D kartos modelių „Opel“ šiuos automobilius gamino su galinių varančiųjų ratų važiuoklėmis, o karštosios versijos buvo itin mėgstamos vairavimo entuziastų.

Kėbulo modifikacijų buvo įvairių: nuo 4 durų sedanų iki 3 durų universalų – tai, kas anksčiau buvo vadinama „Shooting Brake“. Visgi, geidžiamiausi šiais laikais – kupė modeliai. Tokius automobilius renkasi ir dabartiniai lenktynininkai, dalyvaujantys pakilimo į kalną varžybose (Austrijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje ir kitose to regiono šalyse).

Opel nuotr./Opel Kadett C
„Opel“ nuotr./„Opel Kadett C“

Galingiausios masiniu būdu gaminamos „Kadett C GT/E“ versijos turėjo 1,9 litro variklius, kurie nuo  1975 metų gavo „Bosch D-Jetronic“ įpurškimo sistemą. Atsisakyti dviejų karbiuratorių „Opel“ kompaniją privertė griežtėjantys taršos reikalavimai – niekas nebūtų sukęs galvos dėl šiek tiek didesnių degalų sąnaudų ar ne tokių švarių anglies dioksido emisijų.

„Opel Kadett C“ yra toli gražu ne vienintelis entuziastiškas šios markės automobilis, tačiau kiek seniau ši kompanija tikrai siūlė platų smagių mašinų pasirinkimą. „Ascona B“, „Manta“ – taip pat puikūs, preities ralio trasose matyti automobiliai, galintys tapti ištikimais jūsų savaitgalių kompanionais. Lengvas retro stiliaus kėbulas, galiniai varantieji ratai, mechaninė pavarų dėžė – esminiai ingredientai, šypsenai vairuotojo veide nupiešti. Užsinorėję smagaus, kainą gerai išlaikančio savaitgalinio automobilio – būtinai atkreipkite dėmesį ir į aštuntąjį dešimtmetį gamintą šios kompanijos techniką.

Opel nuotr./Opel Ascona B
„Opel“ nuotr./„Opel Ascona B“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų