Visi žinome, tai Adolfas Hitleris 1933-iaisiais įsakė ponui Porsche sukurti paprastesnę automobilio versiją. Jo pageidavimu, tai turėjo būti žmonių mašina. Reikalavimai buvo lengvai suprantami: „žmonių automobilis“, arba vokiškai „Volkswagen“ turėjo būti pajėgus išvystyti 100 km/h greitį bei vežti 2 suaugusius žmones ir 3 vaikus. Jis užsiminė, jog tokią mašiną galėtų įsigyti kiekvienas žmogus – kaina privalėjo būti nedidelė.
Taigi, iššūkio neišsigandęs Ferdinandas Porsche į pagalbą pasikvietė Erwiną Komendą bei Karlą Rabe‘ą. 1935-1938 metais trijulė suprojektavo gausybę prototipų (kai kurie jų buvo gaminami „Daimler-Benz“ gamykloje). Bandymų metu modeliai susuko net 2,9 mln. km distanciją. Taip atsirado „Volkswagen Beetle“.
Lino Bučinsko nuotr./„Porsche 356“ |
Praėjus dešimčiai metų, 1948-aisiais „Porsche“ kompanija nusprendė nepamiršti savo ankstesnių projektų ir viena akimi į juos žiūrėdami Austrijoje sukūrė pirmąjį 356 prototipą. Po karo šiai kompanijai vadovavo inžinieriaus Ferdinando sūnus Ferry Porsche, o dėl buvusių neramumų Vokietijoje verslas buvo perkeltas į kaimyninę Austriją.
Pirmasis „Porsche 356“ prototipas buvo pagamintas ant rėminės konstrukcijos, todėl, lyginant su kitais to laikotarpio automobiliais, net ir su 1,1 litro varikliu jis buvo pakankamai vikrus. Sklando gandai, kad ponas Ferry Porsche šį automobilį ne kartą vairavo kalvotuose Austrijos (aplink Gmundo miestą) keliuose – kartais vokietis šiuo prototipu stebindavo kitus eismo dalyvius, nes automobilio konstrukcijos nepuošė jokios kėbulo dalys. Tokiu būdu tuometinis kompanijos vadovas suprato, kad 356 bus puikus automobilis lenktynėms.
Lyginant su „Volkswagen Beetle“, „Porsche 356“ evoliucionavo gana smarkiai, todėl abu automobiliai gali būti siejami nebent, kaip tolimi giminaičiai. Mat, projektuotojas iš Austrijos, Irwinas Komenda, dirbęs prie šio „Porsche“ modelio, nusprendė variklį montuoti ne už galinės ašies, o prieš ją.
Lino Bučinsko nuotr./„Porsche 356“ |
Su pirmuoju 356 egzemplioriumi buvo dalyvaujama ir lenktynėse – Insbruko miesto trasoje šis „Porsche“ 1948-aisiais buvo greičiausias tarp automobilių su ne didesniais nei 1,1 litro motorais. Pirmasis 356 gamyklai buvo toks reikšmingas, kad „Porsche“ išlaikė jį iki šių dienų – prototipas neretai eksponuojamas įvairiose parodose, istoriniuose renginiuose.
Nors ir patys ankstyviausieji modeliai naudojo daugumą „Volkswagen“ komponentų pakaboje, „Porsche“ nutarė automobilį šiek tiek modifikuoti – jis buvo perdarytas ir labiau pritaikytas entuziastiškiems vairuotojams. Negana to, gamintojas kiek vėliau pristatė ir unikalų opozicinį „Carrera“ variklį su 4 paskirstymo velenėliais.
Per pirmuosius dvejus metus gamintojas surinko tik 50 „Porsche 356“ automobilių, tačiau 6-ojo dešimtmečio pradžioje šis modelis dėl puikių aerodinaminių savybių, gero valdymo bei nepriekaištingos surinkimo kokybės tapo pakankamai populiariu pasirinkimu. Per 17 metų trukusią „Porsche 356“ gamybą buvo parduota daugiau nei 76 tūkst. tokių automobilių – daug egzempliorių sulaukė dvidešimt pirmojo amžiaus ir įvairiose parodose eksponuojami iki šiol.
Lino Bučinsko nuotr./„Porsche 356“ |