Viskas prasidėjo po Antrojo Pasaulinio Karo. AC kompanija gamino kiek mažesnius „Ace“ su 6 cilindrų eilėje „Bristol“ varikliais. Rankų darbo automobiliai turėjo plieninę platformą bei iš aliuminio pagamintas kėbulo detales. Tačiau britams norėjosi daugiau egzotikos ir pastarojo motoro naujajam automobiliui jie atsisakė. „AC Cars“ susisiekė su „Shelby“ ir paprašė, kad pastaroji bendrovė jiems suveiktų galingus V8 motorus.
„Shelby“ puikiai žinojo situaciją vietinėje JAV rinkoje. Galingi V8 varikliai buvo dažnas sprendimas to meto amerikietiškuose automobiliuose, todėl jie tiesiogiai kreipėsi į „Chevrolet“. Tačiau pastaroji JAV bendrovė nesutiko pasidalinti savo varikliais dėl galimos „AC Cars“ konkurencijos su „Corvette“. Galų gale, „Shelby“ specialistai pasitarė su „Ford“ ir rado kompromisą – ši kompanija sutiko pasiūlyti 4,2 litro V8 motorus.
Mato Buzelio nuotr./„AC Cobra“ |
„Ford“ visada norėjo konkurencijos su „Corvette“, tačiau tam tinkamo modelio tuo metu jie neturėjo, todėl bent jau prisidėti prie kažkokio įdomaus projekto iš mechaninės pusės jiems pasirodė protinga.
Pirmosios kartos „AC Cobra“ buvo gaminami vos metus laiko, o 1963-iaisiais britai pristatė naujus modelius. Jie pasižymėjo kiek didesniu svoriu bei galingesniu varikliu – visi kiti mechaniniai mazgai liko praktiškai tie patys.
1964-aisiais „Shelby“ pasiūlė 6,4 litro variklius, tačiau ribotas tyrimų bei tobulinimų skyriaus biudžetas neleido pagaminti gero produkto. Daugybė žurnalistų bei patyrusių lenktynininkų, išbandžiusių atnaujintą prototipą jį labai išpeikė bei pavadino nevaldomu objektu.
Mato Buzelio nuotr./„AC Cobra“ |
Viskas teigiama linkme pasisuko 1965 metais. Tada debiutavo bene populiariausi bei labiausiai žinomi trečios kartos (MK III) „Cobra“ automobiliai. Brutalūs 7,0 litrų V8 motorai šiems, kiek daugiau nei toną sveriantiems automobiliams suteikė įspūdingas dinamines charakteristikas.
Prie trečiosios kartos modelių smarkiai prisidėjo ir Detroite klestėjusi „Ford“ kompanija – jie atliko daug daugiau darbo nei britai ir neapsiribojo vien variklių tiekimu. Gamykliniai 1965-1967 metų modeliai turėjo net 425 AG, o to pakako, kad galiniai varantieji ratai galėtų suktis 262 km/h greičiu.
Originalūs „AC Cobra“ egzemplioriai yra retai gatvėse užtinkami automobiliai. Net ir vakarų Europoje tokios mašinos stebina ne tik užsieniečius, bet ir vietinę fauną. Neveltui tai – vienas iš labiausiai plagijuojamų automobilių pasaulyje.
Mato Buzelio nuotr./„AC Cobra“ |