Jeigu manote, kad britai evoliucionuoti sustojo tarpukario laikais – klystate. Daugiau nei šimtą metų gyvuojanti įmonė gamina ne tik unikalius, bet ir saugius automobilius. Medžio detalės „Morgan“ technikoje montuojamos ant pakankamai modernios aliumininės konstrukcijos.
„Morgan“ yra gana maža automobilių pramonės atstovė, tačiau žinoma ji ne tik dėl savotiškų modelių, bet ir dėl indėlio į automobilių sportą. Šios markės mašinos dažnai puošia įvairias Didžiosios Britanijos trasas, o ne kartą dalyvavo ir Le Mano 24 valandų lenktynėse. Mat galiniai varantieji ratai bei palyginti galingi motorai lengviems automobiliams suteikia labai smagų charakterį.
Mato Buzelio nuotr./„Morgan“ automobiliai |
Naujausias šios bendrovės kūrinys – 2011-aisiais Ženevos automobilių parodoje debiutavęs „Morgan Threewheeler“. Anglų kalbą mokantys supras vien iš pavadinimo, kad šis automobilis turi vos tris ratus.
Su V2 (2 cilindrų, V forma išdėstytu) atmosferiniu 2,0 litrų varikliu (115 AG), kurio galia siunčiama į vienintelį galinį ratą šis, vos 550 kg sveriantis automobilis gali įsibėgėti iki maksimalaus 185 km/h greičio, o 100 km/h pasiekia vos per 4,5 sekundės. Tačiau toks keistas triratis „Morgan“ istorijoje yra toli gražu ne pirmas – jau po pirmo pasaulinio karo įmonę valdęs Henris Frederickas Stanley Morganas pristatė aibę automobilių su trimis ratais.
Mato Buzelio nuotr./„Morgan Threewheeler“ |
Tačiau kompanija užsiima ne tik modernių automobilių surinkimu. Meistrai „Morgan“ dirbtuvėse pagal klientų pageidavimus restauruoja ir senus automobilius. Didžioji dauguma šios markės automobilių turėjo detales, pagamintas iš medžio, todėl ir šiomis dienomis dirbtuvėse jaučiamas medžio kvapas. Pagrindiniai įrankiai – šlifuokliai, pjūklai, dildės bei kiti medžiui apdirbti skirti dalykai. Tarpusavyje suklijuoti medžio sluoksniai, pasak kompanijos vadovo, pasižymi neblogomis standumo charakteristikomis.
Nuo 2000-ųjų, net devynerius gamintų „Morgan Aero 8“ kėbulą puošia detalės, pagamintos iš uosio. Tačiau pakankamai lengvas automobilis su galingu BMW V8 varikliu galėjo išvystyti maksimalų 270 km/h greitį, o iki 100 km/h pagreitėdavo per 4,5 sekundės.
Šioje Didžiosios Britanijos kompanijoje dirba vos apie 180 darbuotojų. Tai – nedidelė, tačiau labai jauki ir rafinuotu skoniu automobilių pramonę pagardinanti kompanija. Ir visai nesvarbu, kad jų kėbulai yra mediniai. Atvirkščiai – vien dėl to šiuos automobilius reikia dar labiau gerbti.
Mato Buzelio nuotr./„Morgan Aero 8“ |