Niūrią šaltos žiemos dieną Volfsburge praskaidrinusi antrosios kartos „Passat“ GTI versija iš minios gerokai nuobodesnių savo giminaičių išsiskyrė 1,6 litro atmosferiniu benzininiu varikliu, kuris į priekinius varančiuosius ratus siuntė sąlyginai didelę, 110 AG galią. Panašus agregatas buvo montuojamas ir „Golf“ bei „Audi 80 GTE“ modeliuose.
„Volkswagen“ specialistai konservatyvų „Passat“ sportišku automobiliu pavertė praktiškai pagal „Golf GTI“ receptą – vien pažiūrėjus į šį prototipą buvo aišku, kad tai – ne mašina bulvėms vežioti. Nors su tokia užduotimi ji taip pat būtų susitvarkiusi be didesnio vargo – tam būtų puikiai tikusi erdvi bagažinė.
Mašiną iš visų pusių puošė raudoni akcentai. Gale inžinieriai sumontavo ir unikalų spoilerį, kuris, esant dideliam važiavimo greičiui, sumažina galinės ašies kėlimo jėgą – mat, 8-ajame dešimtmetyje masiniu būdu gaminti automobiliai pasižymėjo ne prispaudžiamąja, o keliamąja jėga. Visai kaip ir naujutėlaičiai „Chevrolet Camaro“ (išskyrus karščiausias Z/28 versijas).
Visgi, kad ir kaip įdomiai ši mašina atrodo šiais laikais (ir kokią nuostabą ji kėlė prieš 37-erius metus), to meto koncerno vadovo Tonio Schmuckerio nuomone, ji neturėjo vietos „Volkswagen“ gamoje. Savaime suprantama, vokietis šiam projektui žalios šviesos neuždegė. Ir šis automobilis, ir visas į entuziastiškus vairuotojus orientuotas projektas, paskendo „Volkswagen“ archyvuose. Lyg „Titanikas“ Atlanto vandenyne. Tik dramos, tikriausiai, nebuvo tiek daug.
Šį prototipą VW demonstruoja įvairiose parodose – „Passat GTI“ net ir gimtosios Vokietijos kelių per beveik 40 metų matė labai mažai. Odometras sustojęs ties 59 kilometrų reikšme. Belieka tik retoriškai paklausti, kas būtų, jeigu šis projektas būtų gamintas. Gal ir šiomis dienomis gatvėse matytume karštesnes „Passat“ „Shooting Brake“ tipo versijas su trejomis durimis.
Lino Bučinsko nuotr./„Volkswagen Passat GTI“ |