Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 11 27

2025-ųjų kelių eismo patruliai: policijos automobilį lydės skraidyklės be pilotų ir autonominiai motociklai

Los Andželo automobilių parodoje kasmetiniam Dizaino Iššūkio konkursui pristatytas ne vienas ateities patrulinis nebūtinai žmogaus valdomas policijos automobilis: tokia mašina gebės ne tik autonomiškai patruliuoti, bet ir bus aprūpinta lydinčiais autonominiais robotais.
Policijos transporto priemonės konceptas
Policijos transporto priemonės konceptas / Gamintojo nuotr.
Temos: 1 Motociklas

Šių metų konkurso „Dizaino Iššūkis“ tema – 2025-ųjų kelių eismo patrulinis automobilis. Konkurso dalyviai – „General Motors“ (GM), „Subaru“, BMW, „Honda“ – fantazijos nežabojo, tačiau vieningai sutarė dėl tų pačių dalykų: ateityje mūsų laukia ne tik gausybė automobilių keliuose ir transporto spūstys, bet ir labai, labai daug dalinio arba visiško automobilių autonomiškumo bei robotikos.

Kai kurie konkurso „Dizaino iššūkis“ dalyviai šiemet daug dėmesio skyrė pareigūnų galias optimizuojančioms priemonėms (naudodami jas, pareigūnai mažomis sąnaudomis pasiekia kur kas geresnių rezultatų). Štai „Mercedes Benz“ pasiūlė pažangų, taupiai degalus vartojantį SUV klasės visureigį policijos pajėgoms, kuris keliuose išsiskirtų pašėlusio dydžio gabaritais. O štai GM pristato programuojamą trijų transporto priemonių elektrinę sistemą „Volt Squad“.

Tiesa, radikaliai naują požiūrį į ateities patruliavimą gatvėse demonstruoja koncernai „Honda“ ir „BMW“. Japonų gamintojo prototipas „CHP Drone Squad“ yra nebūtinai žmogaus valdoma sistema, kuri atliktų savotišką žvalgybininko funkciją. Tai reiškia, kad maždaug 2025 m. policijos darbas darysis vis autonomiškesnis, vis labiau robotizuotas ir dažniau valdomas nuotoliniu būdu.

„Honda CHP Drone Squad“ eskortą sudaro nebūtinai žmogaus valdomas automobilis „Auto-Drone“, atliekantis mobilios bazės funkciją, o jį kelyje lydi autonominiai motociklai „Moto-Drones“. Ir bazinis automobilis, ir jį lydintys motociklai keliuose veiks išvien ir galės rengti įvairias persekiojimo, apsupimo ir pan. užduotis.

Labai panašią koncepciją siūlo ir BMW. Jų projektas „E-Patrol“ yra žmogaus valdomas policijos patrulinis automobilis. Jo kūrėjai prognozuoja, kad Los Andžele 2025 m. bus labai daug, tačiau greitaeigių transporto priemonių, tad pažeidėjus vydamiesi intensyviame eismo sraute patrulinio automobilio pareigūnai į pagalbą galės pasitelkti bepilotes skraidykles arba autonominius keliu riedančius vienračius.

Skraidyklės ir vienračiai galės persekioti pažeidėjus net ir ten, kur patrulinis automobilis nepravažiuos. Tokiu būdu tą pačią užduotį galės vykdyti tas pats policijos ekipažas be jokio kolegų ekipažų pastiprinimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos