2011 04 25

„Alfa Romeo GT Cabriolet“ – automobilis galėjęs išgelbėti „Bertone“ dizaino biurą

Kabrioletu sukti kilometrus vingiuotais Italijos keliukais šviečiant saulei yra nuostabu. Bet labai keista, kad nei vienas šios šalies automobilių gamintojas dar neseniai neturėjo keturviečio kabrioleto savo modelių gamoje. Taip, dabar jau yra „Fiat 500C“, „Ferrari California“ ir „Maserati GranCabrio“. Bet dar 2005 metais toks galėjo būti...
„Alfa Romeo GT Cabriolet“ – negimęs „Bertone“ kūrinys
„Alfa Romeo GT Cabriolet“ – negimęs „Bertone“ kūrinys / Gamintojo nuotr.
Temos: 1 Alfa Romeo

„Bertone“ dizaino biuras sukūrė ir pagamino vieną „Alfa Romeo GT Cabriolet“ automobilį. Tai buvo tikrai vykęs kūrinys – jo formos tikrai grakščios, salone pakako vietos keturiems keleiviams (galiniams, tiesa, vietos ne itin daug). Dizaineriai išvengė pastarųjų laikų kabrioletams, ypač kietu stogu aprūpintiems, būdingo didelio užpakalio.

Šis modelis buvo pristatytas „Alfa Romeo“ vadovams, kurie, deja, priėmė sprendimą tokio negaminti. Tiesa sakant gal net ne „Alfa“, o ją valdančios „Fiat“ bosai nusprendė, kad rinkoje jis pasisekimo neturės.

Vietoje šio, „Alfa Romeo“ pradėjo gaminti „Spyder“ – gražuolio „Brera“ pagrindu sukurtą kabrioletą. Jis, kaip žinia, galinės sėdynės neturėjo. Ir jį kūrė ne „Bertone“, o „Giugiaro“ biuras. Gamino dar kita, „Pininfarina“ kompanija.

Dabar, praėjus penkiems metams galime atsigręžti atgal ir pasakyti, kad šis žingsnis nebuvo vykęs. Nors ir labai gražus automobilis, „Spyder“ pirkėjus rinko vienetais. Mažiau nei 12 tūkst. tokių automobilių buvo pagaminta. Palyginkime, „Brera“ kupė modelių viso pagaminta 22 tūkst., GT – 80 tūkst. Jei ta pačia proporcija paskaičiuotumėm kiek „GT Cabriolet“ galėjo turėti pirkėjų, gauname apie 40 tūkst. Tie 40 tūkst. automobilių būtų uždirbę daugiau pinigų ir „Alfa Romeo“ kompanijai, ir „Bertone“ studijai. Pastariesiems jų reikėjo kaip oro.

Deja, „kaip būtų jeigu būtų“ pasakyti neįmanoma. Tik kirba mintis – jei „Alfa“ būtų gaminusi šį kabrioletą, galbūt dabar būtų geresnėje finansinėje situacijoje ir vokiečiai „Volkswagen“ nesitaikytų jų atimti iš „Fiat“. O svarbiausia, galbūt „Bertone“ būtų sulaukusi finansinės sėkmės ir iki šios dienos būtų gyvavusi kaip nepriklausoma dizaino studija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos