„Bertone“ dizaino biuras sukūrė ir pagamino vieną „Alfa Romeo GT Cabriolet“ automobilį. Tai buvo tikrai vykęs kūrinys – jo formos tikrai grakščios, salone pakako vietos keturiems keleiviams (galiniams, tiesa, vietos ne itin daug). Dizaineriai išvengė pastarųjų laikų kabrioletams, ypač kietu stogu aprūpintiems, būdingo didelio užpakalio.
Šis modelis buvo pristatytas „Alfa Romeo“ vadovams, kurie, deja, priėmė sprendimą tokio negaminti. Tiesa sakant gal net ne „Alfa“, o ją valdančios „Fiat“ bosai nusprendė, kad rinkoje jis pasisekimo neturės.
Vietoje šio, „Alfa Romeo“ pradėjo gaminti „Spyder“ – gražuolio „Brera“ pagrindu sukurtą kabrioletą. Jis, kaip žinia, galinės sėdynės neturėjo. Ir jį kūrė ne „Bertone“, o „Giugiaro“ biuras. Gamino dar kita, „Pininfarina“ kompanija.
Dabar, praėjus penkiems metams galime atsigręžti atgal ir pasakyti, kad šis žingsnis nebuvo vykęs. Nors ir labai gražus automobilis, „Spyder“ pirkėjus rinko vienetais. Mažiau nei 12 tūkst. tokių automobilių buvo pagaminta. Palyginkime, „Brera“ kupė modelių viso pagaminta 22 tūkst., GT – 80 tūkst. Jei ta pačia proporcija paskaičiuotumėm kiek „GT Cabriolet“ galėjo turėti pirkėjų, gauname apie 40 tūkst. Tie 40 tūkst. automobilių būtų uždirbę daugiau pinigų ir „Alfa Romeo“ kompanijai, ir „Bertone“ studijai. Pastariesiems jų reikėjo kaip oro.
Deja, „kaip būtų jeigu būtų“ pasakyti neįmanoma. Tik kirba mintis – jei „Alfa“ būtų gaminusi šį kabrioletą, galbūt dabar būtų geresnėje finansinėje situacijoje ir vokiečiai „Volkswagen“ nesitaikytų jų atimti iš „Fiat“. O svarbiausia, galbūt „Bertone“ būtų sulaukusi finansinės sėkmės ir iki šios dienos būtų gyvavusi kaip nepriklausoma dizaino studija.