Kone kas dešimtas Lietuvos keliais važinėjantis automobilis neapdraustas arba neturi techninės apžiūros pažymėjimo. Pasak Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto vadovo Juliaus Sabatausko, tokio pažymėjimo neturintys automobiliai dažnai yra netvarkingi, kelia grėsmę visuomenei.
Nepakankama techninės apžiūros kontrolė lemia, kad daugelis vairuotojų važinėja be techninės apžiūros, nepriklausomai nuo to, ar automobilis yra techniškai tvarkingas, - mano V.Sadauskas.
„Įstatymo projekte numatomos tokios pataisos, kad kai nebegalioja draudimas, kai pasibaigęs techninės apžiūros galiojimo laikas, tada atkreipiamas dėmesys tokių automobilių savininkų. Jeigu jis per 90 dienų nesutvarko, tada tas automobilis bus išregistruojamas, laikinai sustabdomas leidimo dalyvauti viešajame eisme galiojimas. Taip perspėjamas savininkas, kad susitvarkytų“, – sakė J.Sabatauskas.
Automobiliai be privalomojo civilinės atsakomybės draudimo ir techninės apžiūros pažymėjimo bus išregistruojami, o vairuotojai privalės grąžinti valstybinius numerius.
Vairuotojai tokius siūlymus vertina skirtingai.
„Nelabai gera pataisa, geriau būtų taip, kaip yra dabar“, – teigė jaunuolis
„Matyt, reikia, kad būtų toks įstatymas“, – sakė vyras.
„O jeigu baigiasi draudimas, kai žmogus išvykęs? Jam mašiną iš karto išregistruotų? Ne, nesutinku, nesąmonė“, – mano kalbintas vairuotojas.
Pasak saugaus eismo eksperto, galbūt reikėtų stiprinti techninę apžiūros kontrolę.
„Jei mes technines apžiūras norime papildomai apkrauti pajamomis, kad kuo daugiau žmonių pas juos nuvažiuotų – tai viena. Jei norime sudėlioti, kad automobiliai būtų techniškai tvarkingesni – tai kitas dalykas. Būtent tokiems uždaviniams yra parenkamos priemonės. Situacija yra tokia, kad galbūt nepakankama techninės apžiūros kontrolė lemia, kad daugelis vairuotojų važinėja be tos techninės apžiūros, nepriklausomai nuo to, ar automobilis yra techniškai tvarkingas“, – kalbėjo saugaus eismo ekspertas Vigilijus Sadauskas.
Per praėjusius metus buvo užregistruota daugiau nei 3 tūkst. eismo įvykių, tačiau, pasak saugaus eismo eksperto, tik apie 1,5 proc. jų įvyksta dėl techniškai netvarkingų automobilių.