„Drausti bet kokias modifikacijas“ šiuo atveju reiškia net ir tokių smulkmenų kaip kitokie valytuvai, trumpųjų šviesų žibintų lemputės ar negamyklinis pavarų perjungimo svirties antgalis uždraudimą. Pavyzdžiui, jeigu ant jūsų „Volkswagen Golf“ yra uždėti „Bosch“ valytuvai, pakeitę juos centimetru ilgesniais ar trumpesniais „Champion“ valytuvais, techninės apžiūros talono jau negautumėte. Ką jau kalbėti apie rimtesnes modifikacijas.
Kaip visa tai būtų vykdoma? Kiekvienas automobilis privalėtų turėti identiškas dalis toms, kurios buvo šiam išvažiuojant pro gamyklos vartus. Net ir kitokių ratlankių uždėjimas būtų laikomas pažeidimu.
Šis pasiūlymas sulaukė įvairių atgarsių Didžiojoje Britanijoje. Daugiausia – neigiamų. „Automobilio modifikacijos dažniausiai neturi įtakos saugumui, tad nematau nė vieno argumento, kodėl reikėtų uždrausti mašinas tobulinti“, – teigia Barry Cornesas, Automobilių entuziastų asociacijos atstovas.
„Netikiu, kad tokia sistema veiktų. Juk reikėtų turėti duomenų bazę apie kiekvieną automobilį, su smulkiausiomis jo dalimis“, – pridūrė jis.
Neslepiama, kad priėmus tokias pataisas, iš gatvių išnyktų kone visi senesni klasikiniai automobiliai. Kiek jų turi tik gamyklines dalis?
Negana to, nemažai žmonių prarastų darbus. Skaičiuojama, kad vien Jungtinėje Karalystėje profesiją turėtų keisti 28 tūkst. žmonių.
Žinoma, tai tik pasiūlymas ir jis nėra nei konkretizuotas, nei patvirtintas jo vykdymas. Artimiausiomis dienomis ši pataisa bus svarstoma Europos Komisijos būstinėje Briuselyje. Nors visiško bet kokių modifikacijų uždraudimo tikėtis sunku, nauji draudimai automobilių „tiuningo“ mėgėjams gali atsirasti.