Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 07 04

„Clio“ – naujosios „Renault“ dizaino krypties pradininkas

Ketvirtosios kartos „Renault Clio“ bus pirmasis masinės gamybos modelis, įkūnysiantis viceprezidento dizainui Laurenso van den Ackerio įkvėptą „Renault“ stiliaus atgimimą. Buvo siekiama naujausių koncepcinių modelių dizainą ir emocijas perkelti į masiškai gaminamas serijas. Mažasis „Renault“ šeimos automobilis šį pažadą išpildo.
Naujasis „Renault Clio“
Naujasis „Renault Clio“ / Gamintojo nuotr.

„Naujasis „Renault Clio“ buvo kuriamas kaip charakteringa, aistrą skatinanti skulptūra. Kaip ir raumenys, jo įlinkiai išreiškia „DeZir“ koncepciniame automobilyje įkūnytą kintamumo, judrumo sampratą. Jokių smailių ar agresyvių kampų, tik patrauklūs išlinkiai, kurie tiesiog traukia apžiūrėti ir apčiupinėti automobilio formas,” – sako kompanijos viceprezidentas dizainui Laurensas van den Ackeris.

Subalansuotos ir dinamiškos eksterjero proporcijos

Naujasis „Renault Clio“ išsiskiria savo priekinės dalies dizainu – ryškiu „Renault“ logotipu, įkomponuotu blizgiai juodos spalvos elementų kontekste. Toks sprendimas pirmiausia buvo įgyvendintas „DeZir“ koncepciniame automobilyje. Automobilio priekio stiliuje taip pat figūruoja chromuotus apvadus turintys LED žibintai.

Naujasis „Clio“ bus siūlomas tik penkerių durų kėbulo ir turės sportišką išvaizdą, kurios vienas akcentų – integruotos galinių durų rankenėlės, montuojamos visai greta galinio trikampio lango. Dėl mažesnės prošvaisos, platesnių ašių, už ratų arkų išsikišusių ir arčiau jų esančių ratų ketvirtosios kartos „Clio“ atrodys dar dinamiškesnis ir išraiškingesnis. Naująjį „Clio“ bus galima įsigyti aštuonių skirtingų kėbulo spalvų, įskaitant ir premjerinę ugnies raudonumo (angl. Flamme Red), kuri buvo parinkta remiantis „DeZir“ koncepciniame automobilyje naudotu raudonu atspalviu.

Naujas, jaukus ir keleiviams patogus salonas

Įdomus naujojo „Renault Clio“ interjeras puikiai papildo eksterjero stilių ir tiesiog spinduliuoja pasitikėjimu bei energija. Komfortas čia puikiai dera su moderniu stiliumi ir lengvai perprantamu valdymu. Visa tai pasiekiama dėl lėktuvams būdingos formos valdymo skydelio, centrinėje konsolėje įrengtos daugialypės terpės sistemos, didelio spalvų pasirinkimo, skaitmeninio spidometro bei patogių sėdynių.

Plačiausios galimybės pritaikyti automobilį savo poreikiams ir ilgas nebrangios papildomos įrangos sąrašas

Eksterjero ir salono pritaikymo asmeniniams poreikiams galimybė nuo pat dizaino kūrimo pradžios buvo vienas svarbiausių naujojo „Renault Clio“ kūrėjų tikslų. Pirkėjai turės galimybę pagal savo norus parinkti automobilio eksterjero detales – šoninių veidrodėlių laikiklius, priekines groteles, galinių sparnų elementus, apatines durų apsaugas, ratlankius bei ornamentus ant stogo. Tarp keičiamų salono detalių yra valdymo skydelis, durų paneliai, vairas, laikymosi rankenėlės, pavarų svirties bei oro angų apdaila, apmušalai ir grindų kilimėliai. Patrauklios papildomos įrangos kainos pirkėjams leis automobilio išvaizdą priderinti prie savo skonio ir norų.

Naujasis „Renault Clio“ – kupinas naujovių

Naujasis „Renault Clio“ išlaiko pirmtakų tradiciją pranokti lūkesčius ir į naują lygį pakelti inovacijų kartelę mažų automobilių klasėje.

„Renault R-Link“ – prie interneto prijungtas integruotas planšetinis kompiuteris

„Renault“ pirmoji pasiūlė garso sistemos valdymui skirtus mygtukus ant vairo (1982 m., „R11 Electronic“), automobilyje integruotą navigaciją (1994 m., „Safrane“), beraktę atidarymo sistemą (2001 m.) ir GPS navigaciją su aukštos raiškos ekranu („Carminat TomTom“ už 490 eurų, „Clio“ modelyje 2009 m. bei „Carminat TomTom LIVE“), o dabar kompanija tęsia naujovių taikymą savo automobiliuose ir pristato „Renault R-Link“.

Šią sistemą galima pasirinkti kaip papildomą naujojo „Clio“ įrangą. Nuolatinį automobilio ryšį su išoriniu pasauliu užtikrina šios savybės:

  • Plataus formato septynių colių įstrižainės lietimui jautrus ekranas, sistemos valdymas balsu ir pirmasis rinkoje startinis meniu, pritaikomas pagal vartotojo norus. Tai suteiks galimybę saugiai ir paprastai pasiekti svarbiausias funkcijas neatitraukiant vairuotojo akių nuo kelio.
  • Integruota „TomTom®“ navigacija siūlo realaus laiko funkcijas bei geriausią rinkoje informacijos apie eismo sąlygas sistemą, kuri leis sutrumpinti kelionės trukmę ir sumažinti degalų sąnaudas.
  • Tarp kitų privalumų yra automobilio elektroninių sistemų pasiekiamumas, leidžiantis naudotis pažangiu ekonomiško vairavimo įrankiu „Driving eco²“, kuris analizuoja vairuotojo elgesį ir suteikia patarimų, kaip būtų galima sumažinti degalų sąnaudas.
  • Iš pirmosios pasaulyje virtualios programinės įrangos parduotuvės automobiliams „Renault R-Link Store“ mašinoje ar savo kompiuteryje (per „My Renault“) vartotojai gali paprastai peržiūrėti ar parsisiųsti įvairias aplikacijas.

„Renault R-Link“ galimybes vis labiau plės „Paris Incubateurs“ projektas (Paryžiuje įkurta erdvė jauniems kūrėjams) bei pasirodymai „LeWeb’11“ renginio metu. Be to, bus galima naudotis „TomTom LIVE“ ir „COYOTE“ programinės įrangos funkcijomis – pastaroji perspėja vairuotoją iškilus pavojingai situacijai (šalyse, kur tokios informacijos gavimas yra įmanomas). „R-Link“ naudotojai taip pat gali pasitikrinti savo paskyras, pvz. atnaujinti dienoraštį, rasti artimiausią autoservisą, parkavimo vietą ar įkelti naują žinutę „Twitter“ tinkle.

Viena iš „Renault R-Link“ programų „Renault R-Sound Effect“ leidžia naujojo „Clio“ salone sukurti vairuotojui patinkančią garsinę aplinką. „Renault R-Sound Effect“ gali išryškinti šešis skirtingus variklio garso profilius, kiekvieną iš jų su specifiniu, patraukliu atspalviu.

Naująjį „Renault Clio“ taip pat bus galima rinktis su „MEDIA NAV“ sistema, montuojama kaip bazinė įranga dviejuose iš trijų komplektavimo lygių.Intuityvi, centriniame valdymo skydelyje talpinama „MEDIA NAV“ įranga yra sudaryta iš septynių colių įstrižainės lietimui jautraus ekrano, garso sistemos bei „Bluetooth“ funkcijos audio transliavimui ir telefono laisvų rankų įrangai. Nešiojami muzikos grotuvai gali būti prijungiami per skydelyje esančias USB arba audio jungtis. „MEDIA NAV“ galima rinktis su „Nav N Go“ navigacija bei 2D arba 3D („Birdview“) ekranais.

„NAVTEQ“ žemėlapiai gali būti atnaujinti naudojantis asmeniniu interneto šaltiniu per „USB“ jungtį.

Pirmasis pasaulyje „Bluetooth“ radijas su „Renault Bass Reflex“ sistema

Visas naujojo „Renault Clio“ versijas bus galima įsigyti su išmaniąja garso sistema. „Renault Bass Reflex“ užtikrins tokį garso lygį ir klausymosi malonumą, kaip ir 30 litrų tūrio namų kolonėlės. Žemi dažniai nuo šiol bus dar ryškesni, o prisotinimo ir iškraipymo rodikliai pasieks žymiai aukštesnį lygį. 

Visa naujoji „Clio“ karta turi „Bluetooth“ garso sistemas, užtikrinančias nepertraukiamą laisvų rankų įrangos veikimą ir puikią garso kokybę, transliuojant muzikos įrašus iš nešiojamų audio grotuvų. Visos garso sistemos turi „USB“ ir audio (3,5 mm) jungtis.

Naujasis „Renault Clio“ – malonus vairuoti ir siekiantis tapti geriausiu degalų suvartojimo ir žemų emisijų srityse

Pastebimai atnaujinta dyzelinių ir benzininių variklių linija leidžia naujajame „Renault Clio“ suderinti ekonomiškumą ir vairavimo malonumą. Du benzininiai varikliai („Energy TCe 90“ ir „TCe 120“) ne tik taupiai naudoja degalus bei išmeta mažą kiekį CO2 dujų, tačiau yra ir puikiai vairuotojo jaučiamas automobilis, užtikrinantis gerą akceleraciją.

Reikšmingai atnaujinta „Energy dCi“ variklių karta naujajam „Clio“ suteikia rekordinį ekonomiškumą ir išlaiko malonius vairavimo potyrius.

Du nauji „Energy“ varikliai – pažangios technologijos kasdienėms kelionėms

Naujasis „Energy TCe 90“ benzininis variklis

Naujasis „Clio“ yra pirmasis „Renault“ modelis, turėsiantis naująjį trijų cilindrų benzininį „Energy TCe 90“ variklį su turbokompresoriumi. Tai apskritai pirmasis „Renault“ kada nors pagamintas trijų cilindrų variklis. Jis ne tik garantuos itin mažas kuro sąnaudas, bet ir suteiks didelį vairavimo malonumą:

Šis trijų cilindrų 899 cm3 darbinio tūrio turbokompresorinis variklis turės „Stop&Start“ sistemą bei atitiks įprasto 1,4 l darbinio tūrio variklio specifikacijas.

  • Itin mažos inercijos turbokompresorius užtikrins puikią trauką nuo mažiausių variklio apsukų: 90 AG ir 135 Nm esant 2 tūkst. aps./min (90 proc. maksimalaus sukimo momento yra pasiekiama esant nuo 1,65 iki 5 tūkst. aps./min).
  • Ekonomiškam važiavimui pritaikyta versija su aukštesnėmis pavarų proporcijomis suvartoja 4,3 l degalų 100km kelio bei išmeta 99 g CO2/km .
  • Sutaupoma 21 proc. degalų bei išmetama tiek pat mažiau anglies dvideginio dujų3 lyginant su anksčiau naudotu „TCe 100“.

Naujasis dyzelinis „Energy dCi 90“

Paskutinis „Energy“ variklių šeimos papildymas buvo naujoji 90 AG „1.5 dCi“ versija su „Stop&Start“ technologija:

  • Keturių cilindrų 1,5l darbinio tūrio variklis, pasiekiantis 220 Nm sukimo momentą nuo 1750 aps./min. Tai – 20 Nm geresnis rezultatas, nei dabartinio „dCi 85“,
  • Ekonomiška versija su aukštesnėmis pavarų proporcijomis taip pat atitinka „Renault eco2“  ženklo reikalavimus – šiam varikliui užtenka vos 3,2 l/100 km, o CO2 emisijos siekia 83 g/km.

Naujasis „TCe 120“ su šešių greičių „EDC“ automatine transmisija

Naująjį „Clio“ bus galima įsigyti su dinamišku „TCe 120“ varikliu, sujungtu su šešių greičių „EDC“ (angl. Efficient Dual Clutch – efektyvios dvigubos sankabos) transmisija – pirma tokia tarp B segmento „Renault“ automobilių:

  • Keturių cilindrų 1,2 litro darbinio tūrio variklio specifikacijos atitinka įprastą 1,6 l analogą.
  • Tiesioginis degalų įpurškimas ir turbokompresorius lemia 120 AG siekiančią galią ir 190 Nm sukimo momentą nuo 1750 aps./min.

Šis variklis dabar laukia atitikimo saugumo reikalavimams patvirtinimo ir rinkoje turėtų pasirodyti pirmojoje 2013-ųjų pusėje. Tai bus vienas galingiausių, tačiau kartu ir ekonomiškiausių variklių savo klasėje.

Pirmojoje 2013-ųjų pusėje pradėjus prekiauti modeliais su naująja dvigubos sankabos „EDC“ sistema, skirta „dCi 90“ varikliui, ketvirtosios kartos „Clio“ žengs dar vieną tvirtą žingsnį į priekį užtikrinant vairavimo malonumą bei nepastebimą pavarų perjungimą, kurį garantuos ši jautri ir ekonomiška automatinė transmisija.

Ekonomiškam vairavimui skirtos sistemos

Naujasis „Clio“ pasižymi ne tik įspūdingomis techninėmis charakteristikomis, tačiau ir siūlo vairuotojams visą rinkinį sprendimų, sumažinsiančių degalų sąnaudas bei CO2 emisijas:

  • „ECO“ režimas  padės sumažinti degalų sąnaudas maždaug dešimtadaliu, vieno mygtuko paspaudimu pakeisdamas automobilio veikimo parametrus.
  • Vairavimo stiliaus daviklis (žalias, geltonas arba oranžinis) ir pavarų keitimo indikatorius („GCI“) ant valdymo skydelio leis vairuotojui pakeisti savo vairavimo įpročius ir taip sumažinti degalų sąnaudas.
  • „Driving eco²“ programa, esanti „Renault R-Link“ sistemoje, suteikia vairuotojams visą paketą informacijos, leidžiančios analizuoti vairavimo stilių ir imtis tinkamų pokyčių, kad būtų sumažintos degalų sąnaudos ir CO2 emisijos.

Naujasis „Renault Clio“ – kokybės ir saugumo garantas

Naujoji „Renault Clio“ karta, gaminama Flinse (Prancūzijoje) ir Bursoje (Turkijoje), atitiks aukščiausius kokybės reikalavimus. Tai – prieinamas modelis, nustatantis naujus, ne ką prastesnius nei didesnių ar brangesnių modelių kokybės standartus. Naujasis „Clio“ yra gaminamas pagal atnaujintą Aljanso B platformą, kuri buvo optimizuota siekiant dar didesnio komforto, manevringumo ir žemesnio triukšmo lygio.

Saugumas yra neatsiejama šios automobilių serijos savybė – 2005 m. „Clio III“ tapo pirmuoju B segmento modeliu, gavusiu penkių žvaigždučių „EuroNCAP“ saugumo testo įvertinimą. Ilgas saugumą užtikrinančių savybių sąrašas leis naujajam šioje svarbioje srityje „Clio“ taip pat siekti aukščiausių rezultatų.

Dar daugiau informacijos apie naująjį „Renault Clio“ bus galima gauti tarptautiniuose žiniasklaidos bandomuosiuose važiavimuose rugsėjį bei Paryžiaus automobilių parodoje.

„Clio“ sėkmės istorija – jau 22 metai!

Nuo paties pirmojo „Clio“ premjeros 1990 m., daugiau nei 115-oje šalių iš viso buvo parduota maždaug 11,5 milijono šio pavadinimo modelių. Visą šį laiką „Clio“ užėmė svarbią vietą ne tik „Renault“, bet ir visos Europos mažų automobilių istorijoje. Šio modelio tikslas visada buvo kelti segmento kokybės ir įrangos lygį išlaikant prieinamumą plačiosioms masėms. „Clio“ yra vienintelis du kartus Metų Automobilio titulu apdovanotas modelis.

  • 1990 m.: „Clio I“ pradedamas pardavinėti, laimi 1991-ųjų Metų Automobilio apdovanojimą.
  • 1991-1993 m.: Pristatomi „Clio Williams“ ir „Clio Baccara“, puikiai vertinami sportiniai ir aukštos klasės modeliai.
  • 1998 m.: Pasirodo „Clio II“, pirmasis automobilis savo segmente gavęs keturių žvaigždučių reitingą „EuroNCAP“ saugumo teste. Jis taip pat išpopuliarino atskirą ekraną garso sistemai, automatinę klimato kontrolės sistemą bei navigaciją su spalvotu ekranu.
  • 2000 m.: Į sporto pasaulį įsiveržia „Clio Renault Sport“ ir „Clio V6“.
  • 2005 m.: „Clio III“ debiutas. Tai pirmasis B segmento modelis, gavęs penkių žvaigždučių įvertinimą „EuroNCAP“ saugumo testuose. Plačiai paplinta „Renault“ sukurta beraktė atidarymo sistema.
  • 2006 m.: „Clio III“ tampa Metų Automobiliu.
  • 2007 m.: Pirmasis 1,2 l darbinio tūrio benzininis turbininis variklis segmente.
  • 2008 m.: „Clio“ jau galima įsigyti ir „Estate“ kebulo formos.
  • 2009 m.: „Carminat TomTom“ premjera, nauja era navigacijos rinkoje.
  • 2010 m.: „Clio“ švenčia 20-ąjį jubiliejų, o pardavimai pasiekia daugiau nei 11 milijonų vienetų.
  • „Carminat TomTom Live“ – pirmoji visiškai integruota išmani navigacijos sistema.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos