Žiniasklaidai paviešinus tituluočiausio stipruolio ketinimus, sparčiausiai besivystančiu kurortu susidomėjo ne tik galiūno pasiekimais besižavintys tautiečiai, bet ir kaimyninių šalių sporto mėgėjai.
„Sužinoję, jog turi unikalią progą tapti būsimojo Guinnesso rekordo liudininkais, mūsų viešbutyje keletą kambarių užsisakė ir svečiai iš Baltarusijos, – konkurso spaudos centrui sakė „Reginos“ viešbučio rinkodaros vadovas Jevgenijus Erhardas.
Renginys vyks šį sekmadienį, lapkričio 25 d., 12 val. Druskininkų centre, T. Kosciuškos gatvėje, šalia „Reginos“ viešbučio. Rekordo siekimą fiksuos agentūra „Factum“. Būsimas pasiekimas turėtų būti atspindėtas ir „Guinnesso“ rekordų knygoje, kurioje faktų apie lietuvių rekordus nėra daug.
Penktadienį Ž. Savickas kartu su šios idėjos ir viso projekto autoriumi Valdu Valiukevičiumi net kelis kartus žingsnis po žingsnio tyrinėjo lygią kaip stiklas T. Kosciuškos gatvę tarsi ieškodami kokios netikėtos menkiausios duobelės ar iškilimo, galinčių turėti neigiamos įtakos rekordo siekimui.
„Konkurse šiemet dalyvauja 38 automobiliai, kurių bendras svoris – per 50 tonų. Žinoma, tokio svorio neįveikčiau, tačiau rekordo sieksiu ir manau, kad mano pastangas vainikuos sėkmė, – sakė Ž. Savickas. – Mėginsiu visas jėgas paskirstyti trims bandymams. Pirmiausia standžiosiomis vilktimis bus sukabinta apie 10-12 automobilių, o vėliau – apie 20“.
Tik po šių bandymų – savotiško apšilimo – Ž. Savickas, įvertinęs likusias jėgas, užsakys sukabinti tiek automobilių, kiek manys įstengsiąs patempti lygia gatve siekdamas rekordo.
Organizatorių nuotr./Žydrūnas Savickas |
Žydrūnui ne vieneriose varžybose yra tekę tempti vilkikus, sveriančius po 10-20 tonų. Daugiausiai, 38 tonas svėrė lėktuvas. Tai sunkiausia galiūnui tekusi tempimo rungtis, su kuria jis sėkmingai susitvarkė.
Tačiau, kaip teigia galiūnas, tempti 38 tonų svorio lėktuvą ir tokio pat svorio sukabintų lengvųjų automobilių vilkstinę – nepalyginami dalykai, nes oro laineris į kelią remiasi daug mažesniu ratų skaičiumi, negu vilkstinė tokio pat svorio standžiąja vilktimi sukabintų lengvųjų automobilių. Tempiant automobilius trinties arba sąlyčio su keliu plotas yra nepalyginamai didesnis, o būtent tai ir yra didžiausia kliūtis bei išbandymas siekiant rekordo.
Ž. Savickas sakė laukiąs aistringų žiūrovų ir palankių oro sąlygų, bent jau tokių, kokios vyravo penktadienį, kurios irgi turi labai daug įtakos siekiant užsibrėžto tikslo, kokio Lietuvoje niekas dar niekas nėra siekęs.
„Siekdami rekordo specialiomis svarstyklėmis pasversime visus automobilius, – sakė V. Valiukevičius. – Nors gamyklinis jų svoris nurodytas techniniame pase, tačiau automobilių bakuose esantys degalai – irgi sveria ne gramus. Tad bandymo pabaigoje galėsime nurodyti ne tik temptų automobilių skaičių, bet jų bendrą svorį, įskaitant net automobilius jungiančias standžiąsias vilktis“.
Sekmadienį Ž. Savickui kompaniją palaikys ir į Druskininkus atvykstantis dar vienas Lietuvos galiūnas Vidas Blekaitis, kuris specialiu prietaisu kels konkurse dalyvaujančius automobilius ir kvies kiekvieną norintį šioje rungtyje pasigalynėti su juo.
Pirmoji V. Blekaičiui metė pirštinę konkurso „Metų automobilis 2013“ vertinimo komisijos rinktinė.