Ispanijoje – kur šalies valdžia keičiantiems 10 m. amžiaus automobilius ir atiduodantiems juos į metalo laužą bei įsigyjantiems naują mašiną, kurios anglies dvideginio emisijos yra mažesnės nei 120 g/km, kompensuoja 2 000 eurų (apie 6 900 litų) jos kainos – ženkliai sulėtėjo rinkos kritimais. Jei dar balandį metinis nuosmukis siekė 45,6 proc., tai liepą jis jau buvo tik 10,9 proc.
Tuo tarpu Prancūzijoje prekyba automobiliais šių metų liepą buvo net didesnė nei tą patį praėjusių metų mėnesį – augimas siekė 3,1 proc. Geriausiai vietos rinkoje sekėsi „Renault“ ir „Peugeot“, pardavimus padidinusiems atitinkamai 18,5 proc. ir 11 proc. Šioje šalyje taikoma sudėtingas kompensavimo mechanizmas keičiantiems senesnius nei 10 m. automobilius – įsigijant automobilį, kurio tarša mažesnė nei 160 g/km, valstybė apmoka 1 000 eurų (apie 3 500 litų) jo kainos, o mašiną, kurios emisijos siekia iki 60 g/km, – 5 000 eurų (apie 17 300 litų).
Atiduodantys senus automobilius į metalo laužą ir perkantis naujus skatinami ir Vokietijoje (2 500 eurų, apie 8 600 litų, kompensacija keičiant senesnį nei 9 m. amžiaus automobilį) bei Didžiojoje Britanijoje (2 000 svarų sterlingų, apie 8 100 litų, už 10 m. senumo mašiną). Ši schema taikoma ir JAV. Beveik visose šalyse ji daugiausiai naudos duoda nedidelių ir ekonomiškų transporto priemonių gamintojams.
Tiesa, automobilių gamintojai pergyvena, kad pasibaigus šių priemonių galiojimui – joms dažniausiai skiriami riboto dydžio biudžetai arba jos taikomos ribotą laikotarpį – rinka ir vėl pasuks laisvo kritimo kryptimi.
Lietuvoje, kur prekyba naujais automobiliais nėra skatinama, tačiau kur transporto priemonės ir nėra gaminamos, rinka birželį, lyginant su praėjusiais metais, susitraukė net 58 proc.
devinwhite nuotr.
Pranešti klaidą
Sėkmingai išsiųsta
Dėkojame už praneštą klaidą