Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 05 25

„Ford“ pelnė du Pažangos apdovanojimus už naujojo „Focus“ saugumo sistemas

„Ford Focus“ pelnė penkias „EuroNCAP“ žvaigždutes ir tapo pirmuoju ne premium segmento automobilių gamintoju, kuris buvo atskirai apdovanotas už modernias saugumą kelyje stiprinančias sistemas – „Active City Stop“ ir „Lane Keeping Aid“.
Naujasis „Ford Focus“ jau Lietuvoje
Naujasis „Ford Focus“ jau Lietuvoje / Gamintojo nuotr.
Temos: 1 „Ford Focus“

Elektroninė automatinio stabdymo sistema „Active City Stop“ stebi aplinką ir pristabdo automobilį, jei susidūrimas su kliūtimi tampa neišvengiamas. „Lane Keeping Aid“ sistema automobilio priekyje sumontuotų vaizdo kamerų pagalba fiksuoja, jei automobilis išslysta iš kelio juostos ir savarankiškai pasuka vairą, tuo pat metu perspėdama vairuotoją apie pavojingą situaciją.

„Focus“ saugumas susidūrimo ir šoninio smūgio bandymuose buvo įvertintas aukščiausiu „EuroNCAP“ balu – penkiomis žvaigždutėmis. Aukščiausią įmanomą balą taip pat pelnė vaiko apsaugos sistemos susidūrimo ir šoninio smūgio imitacijoje. Automobilis įvertintas už labai gerą pėsčiųjų apsaugą.

„Mes stengiamės užtikrinti aukščiausią saugumo lygį diegdami autoįvykio išvengimo technologijas ir stiprindami pasyvią automobilio keleivių apsaugą. Džiaugiamės, kad mūsų pastangas įvertino autoritetingoji „EuroNCAP“, didžiuojamės, kad šių technologijų pranašumais gali pasinaudoti tiek daug žmonių – juk jos diegiamos į tokį įperkamą automobilį kaip „Focus“, - kalbėjo „Ford Europe“ vykdantysis direktorius Stephenas Odellas.

Gamintojo nuotr./Naujasis „Ford Focus“ jau Lietuvoje
Gamintojo nuotr./Naujasis „Ford Focus“ jau Lietuvoje

„EuroNCAP“ prezidentas Dr. Andre Seeckas pažymėjo, kad Pažangos apdovanojimai įvertina pačius tobuliausius technologinius sprendimus saugumo srityje.

Saugumo technologijos

„Active City Stop“ sistema sumažina susidūrimo riziką važiuojant nedideliu greičiu. Sistema stebi judančių automobilių srautą ir stabdo automatiškai, jei fiksuoja nejudančią kliūtį automobilio kelyje ir nusprendžia, kad susidūrimo išvengti nepavyks. Tam naudojamas šviesos fiksavimo ir atstumo nustatymo jutiklis, vadinamas lidaru (Light Detection And Ranging). Lidaras montuojamas automobilio priekinio stiklo viršuje. Jis skenuoja aplinką iki 7,6 metrų atstumu, fiksuodamas galimas kliūtis. Kai tik automobilis priartėja prie lėčiau judančios ar stovinčios kliūties ir sistema nusprendžia, kad esamomis sąlygomis susidūrimas neišvengiamas, automatiškai parengiama stabdymo sistema. Jei vairuotojas nesiima jokių veiksmų, sistema aktyvuoja  stabdžius automatiškai ir pristabdo variklį.

„Lane Keeping Aid“ naudoja vaizdo kamerą, sumontuotą priekinio stiklo viršuje. Kamera fiksuoja kelią priešais automobilį, sistema analizuoja gautus vaizdus ir nustato kelio juostų žymėjimus. Tuomet nustatoma automobilio pozicija linijų atžvilgiu ir atitinkamai reaguojama. Jei automobilis pradeda judėti juostos žymėjimo linijos link, sistema aktyvuojama ir vairas nežymiai pasukamas juostos centro link. Judesys labai švelnus, tačiau vairuotojas vairą krustelėjant pajunta.

Jei automobilis kerta juostos žymėjimo liniją, vairas pradeda vibruoti, įspėdamas vairuotoją apie pavojų.

Abi sistemos yra automatinės, tačiau jas galima visiškai išjungti specialiu jungikliu automobilio salone.

"Focus" automobilio kėbulas yra itin atsparus, net 55 proc. kėbulo metalinių dalių yra pagamintos iš itin tvirtų plieno lydinių. 31 proc. jų sudaro labai tvirtas ir lengvas boro ir plieno lydinys. Šis lydinys naudojamas statramsčiams, apsauginėms durų sijoms ir kitoms saugumui užtikrinti itin svarbioms kėbulo dalims.

Naujajame „Focus“ taip pat montuojamas priekinės važiuoklės dalies pusrėmis, sugeriantis priešpriešinio susidūrimo smūgį ir išsaugantis keleivių salono apatinę dalį sveiką. Pėsčiųjų apsaugai skirtas „minkštas“ variklio gaubtas ir specialiai sukonstruoti priekinio stiklo valytuvai.

„Ford Focus“ taip pat gali pasigirti patobulinta „Ford Intelligent Protection System“, kurią sudaro naujos kartos priekinės saugos oro pagalvės ir visiems keleiviams skirtos unikalios konstrukcijos šoninės saugos oro pagalvės.

Vairo kolonėlė sukonstruota taip, kad po priekinio smūgio ji pasisuka, apsaugodama vairuotojo galvą ir krūtinę nuo smūgio. Priekiniai automobilio krėslai aprūpinti patobulintomis saugos diržų įtempimo sistemomis su apkrovos ribojimo davikliais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos