Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 12 21

GAZAS.LT ir „Nissan“ Kalėdų misija

Mūsų misija – nuvežti skaitytojų laiškus pačiam tikriausiam Kalėdų Seneliui buvo sėkminga. Senelis laiškus gavo ir pareiškė viltį, kad visi vienas kitam padėsime išpildyti savo norus. O mes patyrėme, kokia gali būti smagi tokia kalėdinė kelionė.
GAZAS.LT Kalėdų misija
GAZAS.LT Kalėdų misija / Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr.

Kai su „Nissan“ sugalvojome Kalėdinio ekspreso nuotykį, nesitikėjome, kad atsilieps tiek GAZAS.LT skaitytojų ir atsiųs savo norus. Mes jų neskaitėme, bet elektroninius laiškus versdami popieriniais ir pakuodami juos į kalėdinius vokus pastebėjome, kad prisegtose nuotraukose buvo ir ketvirtos kartos golfas, ir naujas „Qashqai“, ir keli nauji BMW X6. Tikimės, kad Kalėdų Senelis visus jūsų norus išpildys. Vienokia ar kitokia forma.

Susitikome ketvirtadieniui virstant penktadieniu, lygiai vidurnaktį. Į dėžę supakuotus laiškus, savo mantą, fotografo ir operatoriaus ekipiruotę sukrovėme į „Qashqai“. Pasukome Suomijos link. Navigacijos sistema rodė 1517 km iki kelionės tikslo. Pirmas sustojimas – Talino uostas.

Du kiškiai vienu šūviu

Į gigantišką keltą, be mūsų „Qashqai“, tilpo dar keli šimtai automobilių. Devynių aukštų pramogų centre ant vandens visiems yra ką veikti. Kazino su lošimo automatais, airiški alubariai, restoranai, kavinės, suvenyrų, kvepalų, laikrodžių parduotuvės, didžiuliai prekybos centrai, vaikų žaidimo aikštelės ir t.t. Taip pat patogūs minkštasuoliai. Ypač tinkami kelių valandų poguliui.

Sutikti „Godzilla“ – įsimintinas įvykis

Helsinkį pasiekėme vidurdienį. Iki vakaro dar daug laiko, tad sugalvojome puikų planą, kaip jį išnaudoti. Šalia Helsinkio esanti „Nissan“ atstovybė yra artimiausias „Nissan High Performance“ centras Baltijos šalims. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad čia parduodami sportiniai „Nissan“ automobiliai – 370Z ir GT-R. Spėjame, 370Z yra puikus automobilis, bet turėdami galimybę pasivažinėjimui pasirinkti vieną iš dviejų, neabejodami renkamės „Godzilla“ (GT-R pravardė, – red. past.). Vien pamatyti šį protu nesuvokiamą, technologijų prigrūstą, 480 AG galios šedevrą būtų gera Kalėdų dovana. O mums teko jį išbandyti. Kalėdos kvadratu! Apie mūsų įspūdžius jau greitai skaitykite GAZAS.LT portale.

Vairavimo etiketo etalonas

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT Kalėdų misija
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT Kalėdų misija

Iki Kalėdų Senelio kaimo likusius 800 km įveikėme per dieną. Suomijos keliai bene geriausi, kokius teko išbandyti. Pirmus kelis šimtus kilometrų važiavome automagistralėmis – nuobodu, bet labai efektyvu. Na, o likę 600 km dviejų juostų „Via Baltica“ primenantys keliai – vienas malonumas. Jie gana greiti, bet posūkiai daro juos įdomiais vairuotojui, o pro langą matomi peizažai – puikus reginys keleiviams. Tiesa, mūsų skubėjimas iki Kalėdų Senio darbo dienos pabaigos pristatyti laiškus ne visiems suomiams pasirodė priimtinas.

Nesvarbu, kokiu automobiliu suomiai važiuoja į savo kelionės tikslą, jie laikosi kelių eismo taisyklių. Jei kelio ženklas greitį riboja iki 80 km/h, visi važiuoja lygiai tokiu greičiu – nei daugiau, nei mažiau. Mūsų keliais kilometrais per valandą greitesnis tempas jiems pasirodė, sakykime, nemandagus. Keliolika aplenktų automobilių savo nepasitenkinimą išreiškė mirktelėjimu tolimosiomis šviesomis. Neskubėkite, suprask.

Kokios Kalėdos be sniego?

Iki kelionės tikslo likus trims šimtams kilometrų – sniego nė kvapo. Kaip ir kalėdinės nuotaikos. Didelis kelio ženklas, pranešantis, kad iki poliarinio rato liko dvi valandos kelio, rodos, netikras. Kokia Laplandija, koks Kalėdų Senelis – juk aplink geriausiu atveju vėlyvas ruduo.

Atskleisiu paslaptį: savo laiške Kalėdų Seneliui prašiau sniego Kalėdoms. Ir štai, likus 200 km, peizažas po truputį prisipildo baltos spalvos. Vos per dešimt kilometrų viskas pasidengė baltomis paklodėmis, ties šalikelėse stovinčiais namais išdygo pusnys, o kelias pasidengė keliais milimetrais sniego. Sveiki atvykę į Kalėdų Senelio kraštą!

Jis mūsų laukė

Ir štai mes, kur buvę kur nebuvę, po 1500 km kelionės žengiame į Kalėdų Senelio rezidenciją. Rankose nešdami šimtus norų, sveikinamės su pačiu tikriausiu Kalėdų Seneliu. Jis mūsų laukė. Prieš kelionę pranešėme jam apie mūsų kalėdinę misiją, džiugu, kad pasitikdamas mus jis tai prisiminė.

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT Kalėdų misija
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./GAZAS.LT Kalėdų misija

„Sveiki atvykę, lietuviai! Ilga turėjo būti jūsų kelionė. Ar jūs atvažiavote iš Klaipėdos? Gal iš Vilniaus?“ – puikiomis geografijos žiniomis sužavėjo šiomis dienomis pats populiariausias žmogus planetoje.

Priimdamas mūsų atgabentus laiškus Kalėdų Senelis tarė: „Tikiu, kad juose yra ne tik materialių, bet ir nuoširdžių, taikos ir ramybės linkinčių norų. Pasaulyje ne visiems sekasi, ne visi svajoja apie turtus. Milijonai žmonių lieja prakaitą, kad išgyventų ir savo šeimai padovanotų Kalėdas. Tikiu, kad vieną dieną visi gyvensime laimingai ir padėsime vienas kitam išpildyti visus troškimus.“
Nors Kalėdų Senelio kaimas po truputį tampa panašus į „Akropolį“, po penkių minučių pokalbio su Kalėdų Seneliu jaučiame, kad mūsų svajonės tik ką išsipildė. Gal ne materialine, bet dvasine prasme Kalėdų Senelis yra tikras.

Patikimas laiškanešys

Važiuojant atgal, kilometrai tirpo. Ties Šiauliais išsipildė mano kalėdinis troškimas. Pradėjo snigti. Nuo Kryžkalnio iki Gargždų važiavome tris valandas. Papuolėme į tokią pūgą, kokios kelyje dar nebuvau sutikęs.

Sustoję atsikvėpti aukščiausioje magistralės vietoje, sunkiai galėjome atidaryti „Qashqai“ duris. Sniegas dribo tonomis. Važiavome neviršydami 40 km/h. Sutikome po bučinio su kelio atitvaru vidury kelio stovinčią „Mazda“. Keletas vilkikų statesnėse įkalnėse užstrigo.

O mūsų „Nissan Qashqai“ važiavo užtikrintai. Tiesą sakant, užtikrintai jis važiavo visos kelionės metu. Automagistralė, didmiestis, siauras kaimo keliukas ar užpustytas pagrindinis Lietuvos kelias – „kiškis“ niekur nepavedė. Jis puikiai „suvalgė“ didelę mūsų mantą, keturiems suaugusiems keleiviams salone dovanojo komfortą.

Naujausias „Nissan“ dyzelinis variklis yra išties puikus. 1,6 litro, kaip sako „Nissan“, pats galingiausias tokio tūrio dyzelinis variklis, ir smagus, ir ekonomiškas. Net važiuojant ekonomišku 100 km/h greičiu įjungus šeštą pavarą, sukimo momentas, reikalingas greitiems lenkimams, yra ten, kur vairuotojui jo reikia.

Kalėdinis nuotykis

 

Tik kelis sykius jis bandė mus paklaidinti. Navigacinėje sistemoje „sukrauti“ žemėlapiai, rodos, kiek senoki. Kelių naujesnių kelių jis nežinojo, todėl primygtinai siūlė rinktis maršrutą, prieštaraujantį kelio ženklams. Bet, kita vertus, ne taip moderniai kaip „Audi“ ar BMW esančios sistemos atrodanti „Nissan Connect“ sistema atlieka visas jai pavestas funkcijas. Muzika iš „iPhone“ groja, o telefonas tuo metu kraunasi.  Ypač naudinga funkcija – įspėjimas apie greičio matuoklius.

Tokį pat „Nissan Qashqai“ su nauju 1,6 litro „dCi“ turbodyzeliniu varikliu mes išbandėme Malagoje. Daugiau apie tai skaitykite šiame straipsnyje.

„Nissan Qashqai“ su 1,6 turbodyzeliniu varikliu techniniai duomenys

Variklis: 1,6 litro dyzelinis su turbina
Galia: 130 AG (96 kW) prie 4000 aps/min.
Sukimo momentas: 320 Nm prie 1750 aps/min.
Masė: 1439 kg
Pagreitėjimas iki 100 km/h: 10,3 sek.
Maksimalus greitis: 190 km/h
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,5 l/100 km
Degalų bako talpa: 65 litrai
Pavarų dėžė: Mechaninė, 6 laipsnių
„EuroNCAP“ saugumo testas: Maksimalus penkių žvaigždučių įvertinimas
Daugiau informacijos: Autoplius.lt naujų automobilių kataloge

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų