Vis tik skaitmeninių technologijų skvarba automobilių pramonėje artina tą dieną, kai transporto priemonės galės ne tik pačios judėti keliais mieste ir už jo ribų, tačiau ir aktyviai keistis naudinga informacija vienas su kitu, naudodami bevielius kanalus. Informacija apie kamščius, orą, situaciją kelyje – tai tik maža duomenų dalis, kurią automobiliai perduos vienas kitam tiesiogiai arba per centrinį serverį. Jau dabar transporto priemonių savininkų mobilių renginių duomenys leidžia analizuoti situaciją apie didžiuosiuose miestuose susidarančius kamščius. Ir tai tik pradžia.
Analitikai iš kompanijos „ABI Research“ žada, kad 2027 metais naujų automobilių, gebančių keistis informacija specialių protokolų dėka, dalis rinkoje išaugs iki 62 proc. Prie atitinkamų protokolų standartizacijos dirba industriniai konsorciumai – JAV tokia iniciatyva vadinasi V2X (ji dabar išbandoma Mičigano valstijoje), tuo tarpu Europoje dvylika automobilių gamintojų susijungė į konsorciumą „CAR 2 CAR Communication“.
Ekspertai mano, jog ateityje technologijos pagrindu taps IEEE 802.11p, kuri yra „Wi-Fi“ atšaka ir skirta būtent transporto priemonėms. Tokio funkcionalumo plėtra bus ne tik savanoriška – Europoje ketinama galimybę bendrauti automobiliams tarpusavyje įteisinti specialiomis direktyvomis, kadangi Europos institucijos mano, jog panašių technologijų diegimas padidins saugumą kelyje.
Kad apsikeitimo informacija technologija galėtų veikti pilnu pajėgumu, reikalinga nemažas klientų ratas. Dabartinių automobilių modelių atnaujinimas kurį laiką užtruks, todėl analitikai remiasi gana tolima perspektyva – 2027 m. Taip pat prognozuojama, jog Wi-Fi naudojimo alternatyva galėtų tapti mobiliojo ryšio standartas 4G LTE, kadangi jų plėtra vis spartėja, tuo tarpu reakcijos laikas į užklausas yra gana priimtinas.