2011-aisiais pasaulio metų automobiliu pripažintas „Nissan Leaf“ pasiekė ir uostamiestį. 10 metų jubiliejų mininčioje „Nissan“ atstovybėje Klaipėdoje „Techruna“ pristatytas ilgai lauktas tiltuluotas elektromobilis. Klaipėdiečiai suskubo registruotis ir į bandomuosius važiavimus šiuo automobiliu.
Paradoksas, tačiau mieste, kur elektromobilius statytis centrinėse gatvėse galima nemokamai, nėra nė vieno registruoto tokio tipo automobilio.
Nors Klaipėdos miesto vadovai deklaruoja atvirumą inovacijoms, kol kas nėra žengta jokių realių žingsnių, kad elektromobiliai galėtų riedėti uostamiesčio gatvėmis.
„Nissan“ kompanija prekybą elektromobiliais Lietuvoje ketina pradėti 2013-ųjų pabaigoje arba 2014-aisiais.
Netrukus „Nissan Leaf“ prekyba prasidės Latvijoje. Estijoje šie automobiliai pardavinėjami nuo balandžio. Šio šalyje jau parduota daugiau nei 60 elektromobilio. Emisijos leidimus pardavusi Estijos valdžia, bendraudama su privačia automobilių kompanija, ketina pastatyti visoje šalyje 250 vienetų įkrovimo stotelių. Apie 170 – regioniniuose keliuose, maždaug kas 60 kilometrų. Greito įkrovimo stotelėse elektromobilį galima įkrauti per 25 minutes. Kraunant įprastiniu būdu, prireiktų apie 11-12 valandų.
Skaičiuojama, kad „Nissan Leaf“ vienu įkrovimu galėtų įveikti maždaug 170 kilometrų.
Tiesa, kol kas jo kaina – gąsdinanti. Šis pakankamai erdvus elektromobilis Latvijoje ir Estijoje kainuoja apie 139,9 tūkst.Lt. Teigiama, kad maždaug pusę automobilio vertės sudaro variklio kaina. „Tačiau variklis vis tobulinamas, todėl ir jo kaina ateityje gali keistis“, – teigė M.Plukys.
Įveikti 100 km šiuo automobiliu kainuoja maždaug 5 Lt. Ir tai yra svarbiausias veiksnys, kodėl vairuotojai dairosi į šį automobilį. Daugiausiai šios markės automobilių parduodama Norvegijoje. Per pusmetį šių automobilių parduota 2000 vienetų.
„Šį automobilį mes pristatome vartotojams, dabar valdžia turi pasakyti, kada ir Lietuvoje bus infrastruktūra. Siekiama, kad elektromobiliams, kaip ir komerciniams automobiliams būtų grąžinamas PVM, tai būtų didelė parama klientams“, – aiškino „Nissan Nordic Europe“ atstovas.