2013 06 26

Ilgai laukta naujiena iš Japonijos: pristatytas naujas „Golf“ konkurentas – „Mazda 3“

„Mazda“ gamoje – pagausėjimas. Interneto platybėse per šiuos metus ne kartą pasirodė spekuliacijų, kaip gi atrodys naujoji „Mazda 3“, tačiau gamintojas pagaliau nutraukė paslapties skraistę nuo šio automobilio.
„Mazda 3“
„Mazda 3“ / „Mazda“ nuotr.
Temos: 2 „Mazda 3“ Mazda

Ne paslaptis, kad japonai su šiuo modeliu taikosi į „Volkswagen Golf“. Naujoji „trečiukė“ yra sukurta pagal tą pačią dizaino kryptį, kaip ir „Mazda 6“ bei CX-5 – „Kodo – Soul of Motion“. Su naujuoju hečbeku jie demonstruos „SkyActiv“ technologijos naudą.

Europos rinkoje per metus parduodama apie 3 mln. šios klasės automobilių, todėl savaime suprantama, kad „Mazda 3“ Japonijos kompanijai yra labai svarbus žaidėjas.

Mazda nuotr./Mazda 3
„Mazda“ nuotr./„Mazda 3“

4465 mm ilgio, 1795 mm pločio ir 1450 mm aukščio automobilis yra 5 mm ilgesnis, 40 mm platesnis ir 20 mm žemesnis už savo pirmtaką, tuo tarpu atstumas tarp ašių padidintas šešiasdešimčia milimetrų. „Mazda“ dizainerių teigimu, naujasis hečbekas yra ne tik agresyvesnis, bet ir erdvesnis ir patogesnis. Bagažinės talpą gamintojas padidino dešimčia litrų – iki 350 l.

„Mazda 3“ bus galima užsisakyti su trimis skirtingais, itin aukštą (14.0:1) suspaudimo laipsnį turinčiais benzininiais „SkyActiv“ varikliais ir viena dyzeline jėgaine. Baziniai modeliai su 1,5 litro, 99AG varikliu iki 100 km/h įsibėgės per neįspūdingą 10,8 sekundės periodą. Maksimalus tokio automobilio greitis sieks 181 km/h.

Gamintojas neatskleidžia, kokios bus šių variklių degalų sąnaudos, tačiau tvirtina, kad naujoji „trečiukė“ su „SkyActiv“ motorais demonstruos geriausią rezultatą savo klasėje.

Mazda nuotr./Mazda 3
„Mazda“ nuotr./„Mazda 3“

2,0 litrų atmosferiniai benzininiai varikliai turės 118 arba 162 AG. Iki 100 km/h modeliai su šiais motorais atitinkamai įsibėgės per 8,9 bei 8,2 sekundės, o maksimalus jų greitis sieks 194 ir 209 km/h.

2,2 litro dyzelinė jėgainė su 148 AG bei 380 Nm turi didžiausią sukimo momentą, kuris iki 100 km/h pagreitėti leis per 8,1 sekundės. Maksimalus tokio automobilio greitis yra toks pats, kaip ir galingiausios benzininės versijos.

Nors ir visi modeliai iš gamyklų išriedės su 6 laipsnių mechaninėmis transmisijomis, šiuose modeliuose evoliucionavusiomis iš sportiško kabrioleto MX-5, už papildomą kainą vairuotojai galės rinktis ir 6 laipsnių automatines pavarų dėžes. Visgi, jos bus montuojamos tik dyzelinėse bei silpnesnėse 2,0 litrų benzininius variklius turinčiose versijose.

Mazda nuotr./Mazda 3
„Mazda“ nuotr./„Mazda 3“

„Mazda“ savo automobiliuose ir toliau naudos efektyvią „i-Eloop“ sistemą, kuri stabdymo metu surinktą kinetinę energiją siųs akumuliatoriui. Kompanija tokį sprendimą naudoja ir kituose šiuo metu gaminamuose 6 bei CX-5 modeliuose. Mat, kuo mažiau agregatų apkrauna variklį (šiuo atveju – įprastas generatorius variklio taip stipriai neprievartaus) – tuo mažesnės degalų sąnaudos, prarandama mažiau galios.

Japonai teigia, kad naujasis hečbekas bus pats tyliausias automobilis savo klasėje – tam jie panaudojo lengvas, tačiau puikiai garsą sugeriančias medžiagas. „Mazda 3“ salonas yra padalintas į 2 dalis – į vairuotoją atsukti visi esminiai prietaisų valdymai, tuo tarpu šalia sėdinčiam keleiviui skirta daugiau komforto. Siekdami pagerinti matomumą „Mazda“ dizaineriai nusprendė priekinius statramsčius patraukti 100 mm arčiau vairuotojo.

Mazda nuotr./Mazda 3
„Mazda“ nuotr./„Mazda 3“

Gamintojas tvirtina, jog viduje suprojektuota gerokai daugiau vietos nei ankstesnės kartos automobilyje, tuo tarpu sėdynių atlošai padaryti taip, kad kuo geriau amortizuotų net ir vos juntamą vibraciją.

Viduje bus sumontuoti 7 colių skersmens lietimui jautrūs ekranai, o išmanųjį telefoną prijungę prie automobilio sistemų minėtuoju ekranu galėsite valdyti ne tik skambučius, bet ir radijo stotis, aplikacijas.

Už savo pirmtaką šis kompaktiškas hečbekas bus apie 60 kg lengvesnis – svorio taupymo programa, kuriant kėbulo, pakabos ir transmisijos detales atnešė būtent tiek naudos. Negana to, gamintojas akcentuoja, kad šis automobilis bus apie 30 procentų standesnis.

Mazda nuotr./Mazda 3
„Mazda“ nuotr./„Mazda 3“

Įdomu tai, kad šiame automobilyje bus ir aktyviųjų aerodinaminių elementų. Priekinio buferio apačioje specialiomis sklendėmis bus uždaromi ortakiai, jeigu variklis nereikalaus papildomo aušinimo. Tai šiam hečbekui suteikia pakankamai mažą 0,275 oro pasipriešinimo koeficientą.

Teigiama, kad naujoji „Mazda 3“ Europos keliuose pasirodys nuo šių metų rudens. Tikslesnę debiuto datą bei kainą sužinosime kiek vėliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų