Europos Komisijos duomenimis, 2009 m. beveik dešimtadalis patikrintų komercinių transporto priemonių pažeidė vairuotojų darbo ir poilsio režimo reikalavimus. Nustatyta, kad ketvirtadalyje šių transporto priemonių buvo klastojami tachografo duomenys.
Naujajame dokumente siūloma atnaujinti nuo 1985 m., kuomet buvo įteisinti pirmieji analoginiai tachografai, galiojusias taisykles. Jei Europos Parlamentas ir ES Taryba sutars dėl pakeitimų, nauja sistema turėtų pradėti veikti 2017 m.
Siūlomos naujovės
- Palydovinės navigacijos sistemos integravimas – tai leistų rankinį duomenų įrašymą pakeisti automatiniu. Tachografo duomenys nuotoliniu būdu būtų siunčiami ir tikrinami specialiuose centruose. Nereiktų kas keletą mėnesių nurašinėti vilkiko tachografo duomenų. Juos automatiškai gautų ir vilkiką eksploatuojanti įmonė ir kelių inspektoriai.
- Nuotolinio ryšio ir kontrolės įdiegimas – sumažintų patikrų skaičių kelyje. Inspektoriai galėtų per atstumą nustatyti vilkiko vairuotojo nusižengimų skaičių ir jį stabdytų tik esant būtinybei.
- Speciali sąsaja, kuri leistų „bendrauti“ su kitomis „protingomis“ transporto sistemomis (pvz., su pagalbos iškvietimo sistema „e-Call“).
- Vairuotojo pažymėjimo sujungimas su vairuotojo kortele, naudojama skaitmeniniuose tachografuose, – tai užkirstų kelią apgaulėms, susijusioms su kortelių perdavimu kitiems vairuotojams.
- Be to, numatoma griežčiau kontroliuoti tachografų diegimą ir kalibravimą – transporto įmonėms nebus leidžiama pačioms diegti tachografus į savo sunkvežimius.
Siekiant, kad naujoji tvarka veiktų be priekaištų, siūlomi, pirmiausiai, visoje Europos Sąjungoje suvienodinti tachografo duomenų traktavimą. Tam tikslui reiktų sukurti programas, kurios pateiktų vairuotojui apdirbtus tachografo duomenis, siekiant padėti laikytis darbo ir poilsio taisyklių. Taip pat turėtų būti sustiprinta sistemoje laikomų vairuotojo asmens duomenų apsauga. Svarbus ir programinės įrangos, kurią tachografo duomenų nuskaitymui naudoja inspektoriai, suvienodinimas visoje ES taikant standartinę patikrinimo procedūrą. Tikslinga būtų ir numatyti vienodas sankcijas už sunkius nusižengimus.
IRU pritaria tokiems pasiūlymams, tačiau kai kurių punktų siūlo neįtraukti į numatomus reikalavimus. Jų nuomone nelogiška būtų reikalauti, kad tokie tachografai privalėtų būti visose transporto priemonėse sunkesnėse, nei 3,5 t. Kai kuriose iš jų nėra techninių galimybių ekploatuoti tokius prietaisus. Taip pat IRU akcentuoja, kad jei visi nauji tachografai privalės naudoti palydovines navigacines sistemas, tuomet šios sistemos turi būti visiškai nemokamos ir neapkrauti papildomais mokesčiais vežėjų.