Ketverius metus slaptai dirbę britų mokslininkai iš Rutherfordo Appletono laboratorijos, Oxfordo universiteto bei Londono universitetinio koledžo savaip perrašė vandenilinio kuro, kuris tiks įprastų automobilių dabartiniams varikliams, „receptą“, skelbia „Daily Mail“.
Kadangi naujų degalų pagrindas yra vandenilis, o ne anglis, degdami jie nesukurs jokių kenksmingų emisijų, nors paties vandenilio gavybos procesas su nulinėmis emisijomis nesusijęs. Pirmieji šių degalų bandymai kelyje turi įvykti kitais metais ir, jei viskas pavyks gerai, degalinėse jie, teigiama, gali atsirasti per laikotarpį nuo trejų ir penkerių metų.
Nauji degalai turėtų kainuoti po 19 pensų (78 centus) už litrą„Tam tikrais aspektais vandenilis yra idealus kuras. Jis tokiame pačiame svorio vienete saugo triskart daugiau energijos negu benzinas, o kai dega, gaminasi tik vanduo – nieko daugiau“, – sakė Stephenas Benningtonas, projektui vadovavęs profesorius. Anot jo, sukurti sintetiniai degalai turi „realų potencialą varyti automobilius, lėktuvus bei kitas transporto priemones, šiuo metu naudojančias angliavandenilius“.
Nauji degalai turėtų kainuoti po 19 pensų (78 centus) už litrą – pridėjus mokesčius, Didžiojoje Britanijoje jie būtų perpus pigesni nei dabartiniai degalai.
Energija iš vandenilio gali būti gaunama dujoms degant arba jungiant jas su deguonimi kuro celėje. Tačiau dabartiniai metodai talpinti vandenilį yra brangūs ir nelabai saugūs. Britų mokslininkai teigia radę būdą, kaip jį įkalinti polimeruose – „tirštai pripakuoti“ į mažyčius lašelius, kurie į baką galėtų būti pilami kaip skystis ir nebijotų sąlyčio su oru.
„Sukūrėme mikro lašelius, kurie gali būti naudojami dabartiniuose dyzeliniuose bei benzininiuose varikliuose ir pakeisti naftos pagrindo degalus“, – „Gizmag“ sakė Stephenas Volkeris iš „Cellar Energy“, mokslo institucijų naujoms technologijoms plėtoti sukurtos kompanijos „Mikro lašeliai gali būti naudojami egzistuojančiuose automobiliuose be variklio modifikacijų. Medžiaga sukurta vandenilio pagrindu, tad naudojama nesukurs emisijų – panašiai kaip elektromobiliai“, – teigė jis.
„Vandeniliui talpinti iki šiol reikėjo arba aukšto slėgio cilindrų, arba iki -253°C atšaldytų skysčių. Nė vienas iš šių būdų plačiai taikant nėra pakankamai praktiškas, kadangi reikalauja daug energijos ir sukuria grėsmę saugumui“, – tyrėjų komandos aiškinimus cituoja „Discovery“.
Skaičiuojama, kad naujųjų degalų išeiga kelyje būtų panaši kaip ir dabartinių. Tačiau britų automobilininkai perspėja, jog tai, kad vandenilis pigesnis dabar, nereiškia, jog vyriausybė jam nepritaikys naujų mokesčių.