Rinkoje dažniausiai siūlomi trys pagrindiniai dviračių laikiklių tipai: tvirtinami ant automobilių stogų, montuojami ant automobilių kablio arba ant automobilių bagažinės dangčio.
Renkantis laikiklius pirmiausia reikėtų apsispręsti, kiek dviračių ketinama vežti. Lengvuoju automobiliu galima transportuoti ne daugiau kaip 5 dviračius. Jų skaičius skiriasi priklausomai nuo laikiklio tipo.
Dar svarbu, kokią sumą ketinate tam išleisti. Brangesni laikikliai yra patikimesnės konstrukcijos, mobilūs, labiau pritaikyti greitam bei saugiam dviračių uždėjimui ir nuėmimui. Taip pat kaina turi įtakos ir pačių laikiklių patvarumui, patikimumui bei jų saugumui.
„Pats pigiausias ir paprasčiausias būdas tvirtinti bei vežti dviračius yra laikiklyje, tvirtinamame ant bagažinės dangčio. Tačiau pastarasis sprendimas turi keletą trūkumų. Jei norite greitai ir patogiai nusiimti bei užsidėti dviračių laikiklį, tai su tokio tipo konstrukcija tikrai sugaišite daugiau laiko nei su kitais. Tokiu būdu tvirtinant dviračius, laikikliai gali padaryti žalos patiems dviračiams arba juos gabenančiam automobiliui. Didelė tikimybė, kad automobilis apsibraižys, nes ne kiekvieną kartą laikiklis tvirtinamas ant visiškai švarių automobilių. Dažniausiai ant automobilių paviršiaus būna dulkių, kurios vežant užkabintus dviračius gadina automobilių dažus“, – apie dviračių laikiklius pasakojo vienos jais prekiaujančios įmonės direktorius Vytis Martinaitis.
Kitas, pats populiariausias ne tik Lietuvoje, dviračių gabenimo būdas – laikikliai, tvirtinami ant automobilių stogų. Pasak V. Martinaičio, tai vienas paprasčiausių būdų transportuoti dvirates transporto priemones. Šiuos laikiklius galima pritaikyti praktiškai ant visų automobilių, nepriklausomai nuo jų gabaritų. Papildomai tik reikia pasirinkti ir prisitaikyti skersinius bei adapterius automobilio stogui.
„Naudojant šiuos laikiklius svarbu žinoti, kad tokiu būdu vežant dviračius automobilio aerodinamika suardoma. Labai juntamas šoninis vėjas. Pavyzdžiui, lenkimo metu esant dideliam greičiui bei stipriam šoniniam vėjui, neįvertinus aerodinaminio pasipriešinimo, automobilį gali stipriau pasiūbuoti. Tai reikia įvertinti ir būti tam pasiruošus. Taip pat reikėtų žinoti, kad tokiu būdu transportuojant dviračius padidėja kuro sąnaudos – vidutiniškai litru 100 kilometrų, ir yra ribojamas bendras gabenamų dviračių svoris. Priklausomai nuo gamintojų jis gali būti nuo 60 iki 75 kilogramų“, – kalbėjo V.Martinaitis.
Per pastaruosius 5-erius metus Lietuvoje 30–35 procentais padidėjo pardavimai laikiklių, kurių platforma tvirtinama ant automobilių kablio.
Per pastaruosius penkerius metus Lietuvoje 30–35 procentais yra padidėję pardavimai laikiklių, kurių platforma tvirtinama ant automobilių kablio. Pagrindinis šio gabenimo trūkumas buvo automobilių valstybinių numerių bei galinių žibintų užstojimas. Tačiau šiuo metu laikikliai gaminami su galiniais žibintais bei specialiai trečiam valstybiniam numeriui pritaikyta vieta.
„Laikikliai ant kablio yra patogūs. Tokiu būdu galima gabenti sunkesnius dviračius, pavyzdžiui, elektrinius. Kiti privalumai – galima lengvai atsidaryti bagažinę ir greitai bei patogiai nuimti ir uždėti dviračius. Pavyzdžiui, jei automobilių kėbulas pakankamai aukštas, tai dviračius užkelti ant automobilio stogo esančių laikiklių aukštai gali sukelti nepatogumų“, – teigė dviračių laikiklių specialistas.
Pasak jo, laikikliai, tvirtinami ant automobilio kablio, yra saugiausi. Dėl tokio gabenimo būdo taip pat geriausiai apsaugota ir automobilio konstrukcija.
Kitas jų privalumas yra tas, kad rinka gali pasiūlyti tokių dviviečių susilankstomų laikiklių modelių, kurie neužima daug vietos automobilio bagažinėje ar namuose.
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad Lietuvoje jau išspręsta problema dėl trečiojo valstybinio numerio. Nuo 2014 metų liepos 1 dienos pagal poreikį automobilių savininkams bus išduodami tretieji valstybiniai numeriai. Šiuo metu valstybinės institucijos ruošiasi naujiems pasikeitimams.