Tuo tarpu „Respublika“ šeštadienį rašo, kad rizikingus automobilius vairuojantys Lietuvos piliečiai informacijos apie pagalbą turi ieškoti patys. Mašinų pardavėjai tinkamai informuoja tik Vakarų Europos vairuotojus.
Dėl galimo greičio pedalo gedimo į rizikingų automobilių sąrašą pateko ir „Peugeot“ 107 bei „Citroen“ C1. Šios mašinos buvo surenkamos vienoje gamykloje kartu su „Toyota“ modeliu AYGO.
Užstrigus greičio pedalui Stasys Brundza pataria išjungti variklį, bet neištraukti iš spynelės raktelio – kitaip užsiblokuos vairas.„Respublikos“ duomenimis, per penkerius pastaruosius metus Lietuvoje parduoti 8532 „Toyota“ automobiliai. Iš jų net 5332 gali turėti akceleratoriaus problemą. Ji pasireikštų tuo, kad paspaustas šis pedalas gali negrįžti į neutralią padėtį arba grįžti iš lėto.
Nors nuo visame pasaulyje paskelbtos įtartinų automobilių atšaukimo akcijos praėjo jau savaitė, mūsų šalies mašinų pardavėjai tyli arba klientus žada tik prisiminti.
„Toyota“ automobiliais prekiaujančios bendrovės „Tokvila“ generalinio direktoriaus pavaduotoja Violeta Jadzevičienė „Respublikai“ teigė, kad dar nebuvo nė vieno nusiskundimo dėl akceleratoriaus gedimo.
„Jeigu kam bus neramu, imsime už rankos ir nuraminsime, – sakė V.Jadzevičienė. – Tegul žmogus atvažiuoja, patikrinsime, kuri to modelio automobilio vieta yra įtartina. Jau žinome, ką konkrečiai reikia tikrinti, bet dar neturime viso sąrašo automobilių, kurie gali turėti greičio pedalo gedimo riziką“.
V.Jadzevičienės teigimu, jos bendrovė tėra mažmeninės prekybos įmonė, kuriai veiksmų planą nurodo Taline įsikūręs pagrindinis „Toyota“ platintojas Baltijos šalims. Esą, be estų žinios savarankiškai nieko negalima daryti – net nuraminti išgąsdintų vairuotojų.
Vienas žinomiausių lenktynininkų Stasys Brundza, išgirdęs apie vadinamąjį greičio pedalo skandalą, iškart prisiminė savo paskutinę avariją 1988-aisiais. Jis per lenktynes trenkėsi į medį: „Negalėjau sustabdyti, nes būtent akceleratoriaus pedalas liko „dugne“.
„Manau, kad „Toyota“ koncernas pasielgė atsakingai, atšaukdamas visus automobilius, kurie gali turėti tokią problemą. Bet žinote, kaip kartais Lietuvoje būna... Galbūt pardavėjai galvoja, kad čia nieko baisaus, todėl nieko nereikia daryti, nes žmonės nieko ir nesužinos. Tai lengviausia – nėra kalbų, nėra ir problemos“, – sakė S.Brundza.
Užstrigus greičio pedalui S.Brundza pataria išjungti variklį, bet neištraukti iš spynelės raktelio – kitaip užsiblokuos vairas. S.Brundza tvirtino, kad pirmiausia tokius patarimus privalo suteikti Lietuvos automobilių pardavėjai. Lenktynininko teigimu, tai nėra sunku padaryti turint visų klientų duomenis ir pasitelkiant šiuolaikines komunikacijos priemones.