Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 11 12

„Metų automobilio 2013“ rinkimai – išbandymas ir technikai, ir komisijai

Praėjusią savaitę prasidėjo Lietuvos „Metų automobilio 2013“ rinkimai, kuriuose šiemet varžosi 38 naujausi modeliai. Iš tiek automobilių išrinkti geriausią – nelengva ir atsakinga užduotis, reikalaujanti išmanyti ne tik techniką, bet ir automobilio valdymo subtilybes.
„Metų automobilio“ rinkimų bandymų sesija „Nemuno žiedo“ trasoje
Metų automobilio rinkimų bandymų sesija „Nemuno žiedo“ trasoje / Organizatorių nuotr.

„Metų automobilio 2013“ rinkimus organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas nusprendė šiemet skirti daugiau dėmesio komisijos narių pasiruošimui ir surengė saugaus vairavimo treniruotę. Bene vienintelė vieta mūsų šalyje, kur galima tą tinkamai padaryti – „Nemuno žiedo“ trasa Kačerginėje, kur šeštadienį ir rinkosi konkurse dalyvaujančius automobilius vertinantys žurnalistai.

Komisijos narius instruktavo bei patarimais dalinosi „Juta Racing“ komandos vadovas Audrius Gelžinis su sūnumis lenktynininkais Ignu ir Jonu. Jiems talkino ir sportinio vairavimo instruktorius Andrejus Savčenka.

Ryte į „Nemuno žiedą“ susirinkusių žurnalistų jau laukė specialiai jiems paruošta trasa. Ji buvo tarsi suskirstyta į atskirus sektorius, kuriuose nestigo įvairių užduočių – nuo staigaus stabdymo ar aštrių posūkių įveikimo iki „briedžio“ testo.

Organizatorių nuotr./Metų automobilio rinkimų bandymų sesija Nemuno žiedo trasoje
Organizatorių nuotr./„Metų automobilio“ rinkimų bandymų sesija „Nemuno žiedo“ trasoje

Tampa įprasta, kad lapkričio pabaigoje, kai Druskininkuose rengiama „Metų automobilio” bandymų stovykla, jau būna pasnigę. Todėl komisijos nariams buvo itin svarbu pasitikrinti vairavimo įgūdžius slidžiame kelyje. Nors savaitgalį Kačerginėje nei snigo, nei šalo, tačiau ką reiškia vairuoti sunkiai valdomą automobilį buvo galima įsivaizduoti šalia trasos esančioje aikštelėje sėdus prie vadinamo „skid car“ automobilio vairo. Jis vietoje galinių ratų turi sumontuotus ratukus, tad tokio automobilio vairavimo esmė – perprasti, kaip mašina gali elgtis slidžiame kelyje, ir išmokti ją kontroliuoti esant pavojingoms situacijoms.

„Ko gero, dar nesame turėję taip gerai vairuojančių mokinių. Visų komisijos narių vairavimo įgūdžiai nekelia abejonių, tuo buvo galima įsitikinti ir slalomo varžybose, kuriose daugumos rezultatai buvo labai panašūs“, – po praktinių užsiėmimų sakė A. Gelžinis.

„Automobiliai iš „Nemuno žiedo“ trasos išvažiavo sveiki, kokie ir atvažiavo. Tai geriausias įrodymas, kad gamintojų atstovai gali būti ramūs, jog konkursui deleguoti jų automobiliai yra patikimose rankose“, – neabejojo A. Savčenka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?