„Šis mažas miesto automobilis atspindi „Volkswagen“ kompanijos vertybes. Jo dizainas yra švarus, grynas, nepaisant mažo dydžio, jo salone yra gausu vietos, jis atitinka pačius aukščiausius mūsų kokybės standartus. Ir – meilė detalėms, mažoms smulkmenoms. Ir visa tai – už labai gerą kainą“, – pristatydamas „up!“ pasakojo VW kompanijos valdybos pirmininkas Dr. Martinas Winterkornas.
Parodoje buvo pristatytas serijinės gamybos „up!“ ir kelios koncepcinės jo interpretacijos. Keletas įdomesnių. „Cross up!“ – iš pirmo žvilgsnio nors ir rytoj galinti keliauti ant konvejerio linijos keturdurė interpretacija mane įtikino, kad penkių durų šio modelio versija bus pagaminta. „GT up!“ – sukurtas greitiems keliams, sako brošiūra. Kas paneigs, kad tai – artimiausias automobilis klasikiniam pirmosios kartos „Golf GTI“? Ir „Eco up!“ – jo vidaus degimo variklis varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis. Drauge su „BlueMotion“ technologijomis dirbantis variklis į aplinką išmeta vos 79 g/km CO2.
Elektrinis VW „e up!“ prekyboje pasirodys 2013 metais.
Ir dar vienas. Elektra varomas „e up!“. Po jo variklio gaubtu ne kartoninis tik inžinierių galvose veikiantis variklis, o jau išbandytas 60 kW elektrinis motoras. 130 km/h maksimalus greitis ir 130 km maksimali distancija pilnai pakrautais akumuliatoriais. „Volkswagen“ valdybos nariai jau paspaudė mygtuką OK – automobilis prekyboje pasirodys 2013 metais.
Šie konceptai iliustruoja, kad „up!“ buvo kuriamas kaip itin universalus automobilis. Jau nuo pirmųjų brėžinių kompiuteriuose inžinieriai galvojo, kur reikės padėti sunkius akumuliatorius, kur talpinti suspaustų dujų balionus.
O kokį „up!“ jau gruodžio mėnesį pamatysime gatvėse?
Jo kaina prasidės nuo 35 tūkst. Lt, vidutinės degalų sąnaudos sieks vos 4,2 litrus benzino, o ekologinė tarša – mažesnė nei 100 g CO2 dujų kilometrui (mums šis skaičius nesvarbus, o Vakarų Europoje jis atveria vartus į mažesnius mokesčius, nemokamą automobilio statymą ir įvažiavimą į miesto centrą). Jis turės 1 litro trijų cilindrų 60 arba 75 AG benzininį variklį. Naujos konstrukcijos variklis, „Volkswagen“ žada, bus itin rafinuotas. Jis „draugaus“ su penkių pavarų mechanine arba automatine pavarų dėžėmis. Vokiečiai tiki, kad penkių pavarų mieste pakanka.
Nedidukas, vos 3,5 metrų ilgio automobilis gali pasigirti labai didele ratų baze – 2,42 m. Kaip žinia, kuo didesnė ratų bazė, tuo daugiau vietos turi automobilyje įsitaisę keleiviai. Keturiems suaugusiems keleiviams čia vietos pakaks. Ir 251 litrui bagažo (951 l nulenkus galines sėdynes).
„Volkswagen“ puikiai susitvarkė su automobilio svoriu. 1 litro variklį turintis „up!“ svers vos 929 kg. Nepaisant to, jo kėbulo atsparumas sukimui (pagal tai galime spręsti kiek tvirtas bus automobilis) yra geriausias klasėje. Antsvoris automobiliui, kaip ir žmogui, nieko gero neduoda. Padidėja degalų sąnaudos, pablogėja automobilio valdymas. Juk „Porsche“ ar kitų sportinių automobilių gamintojai didžiuojasi sutaupę net ir 45 kg.
Stabdys pats
„up!“ bus pirmasis miesto automobilis su „City Emergency Braking“ sistema. Kelyje pasitaikius ekstremaliai situacijai priekyje sumontuotas lazeris nuspaus stabdžius vairuotojui dar nespėjus sureaguoti. Ji veiks iki 30 km/h. Dauguma avarijų mieste įvyksta važiuojant mažesniu greičiu. Bus ir elektroninė stabilumo sistema ir stabdžių antiblokavimo sistemos. Tai – moderniausios aktyvaus saugumo sistemos, kurių mažuose automobiliuose neretai pasigendame.
Virš centrinės konsolės – „maps+more“ multimedijos įrenginys |
Išmintingų sprendimų randame ir automobilio viduje. Kad ir „TomTom“ navigacijos sistemą primenantis „maps+more“ multimedija įrenginys tvirtinamas ant centrinės konsolės. Jame pateikiami žemėlapiai, borto kompiuterio rodmenys. Į ją galima įrašyti muzikos, sujungti mobilųjį telefoną. Visai kaip navigacinę sistemą ją galima parsinešti namo, įrašyti muzikos, žemėlapių, planuoti keliones. Taip pat – įrašyti programas, tokias kaip „BlueMotion Trainer“, kuri mokys vairuoti ekonomiškiau.
Pasirenkamos įrangos sąrašas nebus ilgas, tačiau protingai sudėliotas į paketus. Užsisakant automobilį galėsite pasirinkti įrangos „take up!“, „move up!“, „high up!“ įrangos lygius. Taip pat, specialias versijas „up! black“ ar „up! white“. Jei norite dar išskirtinesnio automobilio, galėsite rinktis „comfort“ ar „sport“ paketus. Pastarojo važiuoklė bus 15 mm žemesnė.
Tarkime, man nepatinka „Volkswagen“ ženklelis
Ne bėda. Greitu metu šis automobilis bus parduodamas ir su kitais gigantiškos VW grupės ženkleliais. „Škoda“, „Audi“, „Seat“ – tikėtina, kad visi jie gamins savo stiliaus „up!“ interpretacijas. Vienos bus prabangesnės, kitos – ryškesnio dizaino. Na, o jei jūsų neįtikina nei geri skaičiai, nei gražus dizainas, pasidairykime, ką siūlo konkurentai.
„Fiat 500“ kaina yra tokia pati, tačiau technologiškai tai praeitos kartos automobilis. Itališkas stilius yra jo arkliukas. Tą pačią „Fiat“ platformą naudojantis „Ford Ka“ yra keturiais tūkstančiais pigesnis, tačiau jis neturi nei technologinio pranašumo, nei išskirtinumo. Autoplius.lt naujų automobilių kataloge yra daugiau informacijos ir apie 500-uką, ir apie „Ka“.
Penkis tūkstančius sutaupysite nusipirkę „Citroen C1“ ar bet kurį kitą jo brolį – „Peugeot 107“ ar „Toyota Aygo“. Nežinau, kas jus gali pastūmėti šiam žingsniui. Paprasti kaip trys kapeikos automobiliai nėra prasti, bet aš neužmigčiau žinodamas, kad pridėjęs 5000 galėjau gauti gerokai daugiau. Tiesa, įmonėms, planuojančioms atnaujinti savo parką, reiktų žinoti, kad „Toyota“ yra pigiausia iš visos trijulės.
Lieka „Renault Twingo“. Kaip tik Frankfurte buvo pristatytas atnaujintas šio modelio veidukas. Neabejotinai gražesnis, tačiau labai nustebčiau prie jo vairo pamatęs vyrą. Techniškai tai neblogas automobilis, gera pakaba. Ypač „Renaultsport“ modelyje, bet apie adrenaliną šįkart nekalbame. Pakalbėsime, kai VW pristatys „GT up!“
Pristatymo metu revoliuciją žadėję „Toyota“ pardavėjai, deja, „iQ“ pardavimais turėjo nusivilti. Keliu kepurę prieš šio automobilio inžinierius už begalę inovatyvių sprendimų, tačiau 45 tūkst. pradinė kaina yra, mano manymu, gerokai per didelė norint sulaukti sėkmės.