Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 06 21

Mobilus automobilis su „simTD“ technologija. Kas tai yra?

Automobiliai būtų labiau ekonomiškesni, patogesni ir taupesni, jei patys bendrautų su vairuotojais, juos supančia infrastruktūra ir kitais automobiliais. „Audi“ reklamuoja visus tinklų pagrindu veikiančius įrenginius vienu „Audi connect“ pavadinimu. Plataus masto, visą šalį apimančioje „simTD“ bandymų studijoje, vykdytoje pastaruosius ketverius metus Frankfurto prie Maino apylinkėse, keturių žiedų markė įgijo svarbių žinių – įskaitant projektą „traffic light info online“, rašoma kompanijos pranešime spaudai. Šios studijos rezultatais dabar dalijamasi viešai.
„Audi A1 e-tron“
„Audi A1 e-tron“ / „Audi“ nuotr.

Iš viso 17 konsorciumo partnerių dalyvavo „simTD“ (vokiškai – saugus ir sumanus mobilumas, bandymų vieta – Vokietija) – įskaitant šešis automobilių gamintojus. Tai buvo apskritai vienas iš didžiausių tokio tipo projektų visame pasaulyje. „Audi“ prisiėmė atsakomybę už reikalavimų analizę, kuri sudarė viso projekto vadinamąjį karkasą. 

Papildomai „Audi“ inžinieriai vadovavo keliems individualiems projektams – įskaitant šviesoforų fazių asistavimą, kelių apžvalgą ir praplėstą navigavimą. „Audi“ taip pat prisidėjo kuriant sankryžų asistentą. „Audi“ bandymų parką sudarė 20 automobilių. 

Šviesoforų fazių asistento projektui buvo perdaryta dvidešimt Frankfurto prie Maino apylinkės šviesoforų sistemų taip, kad bandymų automobilių parkas galėtų su jais bendrauti. Kūrėjų tikslas buvo pasiekti patį efektyviausią eismo judėjimą metropoliteno apylinkėse. Ilgai trukusiame projekte „Audi“ gausiai papildė savo žinių bagažą. Šis projektas buvo pradėtas dar 2006 metais.

Informacija iš šviesoforų sistemų yra perduodama į automobilį ir vizualizuojama kaip grafiniai vaizdai vairuotojo informacinės sistemos ekrane. Vairuotojui rodomas greitis, kokį šis turi pasirinkti, kad pasiektų kitą šviesoforą dar degant žaliam signalui. Esant raudonam signalui akustiniai vairuotojai įspėja tikrąjį vairuotoją papildomai. Likusio laiko informacija rodoma ekrane, kol laukiama žalios šviesos.

„Audi“ jau užbaigė kitą vystymo žingsnį, kuris yra už „simTD“ projekto ribų. Čia automobiliai sujungiami per UMTS centrinį eismo kontrolės kompiuterį. Ši sistema leidžia apskritai nekeisti šviesoforų signalų. Trisdešimt penki „Audi A1 e-tron“ automobiliai taip pat dalyvauja „Showcase for Electric Mobility“ projekte, kurį remia Vokietijos federalinė valdžia. Tokiu būdu „Audi“ įsisavino dar pažangesnę naująją technologiją.

Su „Traffic light info online“ galima sumažinti CO2 emisijas iki 15 procentų. Apibendrinant tai atitinka maždaug 900 milijonų litrų degalų per metus ekonomiją, jei ši technologija jau dabar būtų įgyvendinta visoje Vokietijoje. Ji jau pasiekė rinkos tyrimų stadiją. Šiandien „Audi“ jau sulaukia daug dėmesio iš miestų ir bendruomenių.

Plataus masto „simTD“ bandymų studijoje, pradėtoje 2008-ųjų rudenį, šeši Vokietijos automobilių gamintojai, du dideli tiekėjai, ryšių kompanija ir keli moksliniai ir viešieji institutai dirbo kartu siekdami gerų rezultatų iš „Car-to-X“ komunikacijų. Projektą remia Vokietijos federalinės Ekonomijos ir Technologijos, Mokslo ir kitos ministerijos.

Per šešių mėnesių praktinę fazę, po kurios projektas priartėjo prie pabaigos, iš viso 500 bandytojų su 120 automobilių ir trimis motociklais įveikė net 1,65 milijono kilometrų. Automobiliai buvo susieti vienas su kitu per specialiai sukurtą radijo signalo perdavimo įrangą ir per eismo kontrolės centrą, kad vairuotojai būtų įspėjami apie eismo sąlygas ir pavojus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs