2013 06 19

Modernus sunkvežimis: nuo idėjos iki serijinės gamybos

Pro gamyklos vartus nuo šio pavasario vienas po kito išrieda pirmieji serijinės gamybos naujos kartos „Volvo FH“ sunkvežimiai. Jie bus pristatyti vežėjams, kurie atnaujina ar papildo savo transporto priemonių parkus visoje Europoje.
Dažymo cechas yra labiausiai pasaulyje optimizuotas cechas aplinkos apsaugos požiūriu. Šiandien kiekvienai kabinai reikia maždaug 4 litrų dažų – tai perpus mažiau nei prieš dešimt metų.
Dažymo cechas yra labiausiai pasaulyje optimizuotas cechas aplinkos apsaugos požiūriu. Šiandien kiekvienai kabinai reikia maždaug 4 litrų dažų – tai perpus mažiau nei prieš dešimt metų. / „Volvo Trucks“ nuotr.

Kaip visgi yra gaminamas šis itin novatoriškas sunkvežimis? Kaip moderni elektronika ir kita techninė įranga tampa vienu sklandžiai veikiančiu įrenginiu, kurio gamybos procese užtikrinama aukščiausia kokybė? Atsakymus padės rasti kelionė po „Volvo Trucks“ gamyklas.

Naujasis „Volvo FH“ vadinamas „naujos kartos sunkvežimiu“. „Volvo Trucks“ strategijos ir planavimo skyriaus vadovas Jonas Nordqvistas pasakoja, ką tai iš tiesų reiškia.

„Galima teigti, kad itin modernus sunkvežimis privalo būti sudėtingos lygties sprendimu. Jis turi išpildyti tiek klientų, tiek visuomenės reikalavimus, jame turi būti sėkmingai suderintos šiuolaikinės technologijos su tokiomis savybėmis kaip kokybė, patogumas vairuotojui, efektyvus aplinkos tausojimas ir saugumas“, – paaiškina Jonas Nordqvistas.

Volvo Trucks nuotr./Daugiau nei 300 robotų padeda gaminti sunkvežimį ir pagerina gamybos efektyvumą. Automatika taip pat garantuoja, kad kiekvienas sunkvežimis pasižymi ta pačia aukata kokybe.
„Volvo Trucks“ nuotr./Daugiau nei 300 robotų padeda gaminti sunkvežimį ir pagerina gamybos efektyvumą. Automatika taip pat garantuoja, kad kiekvienas sunkvežimis pasižymi ta pačia aukšta kokybe.

Nuo idėjos iki serijinės modernaus sunkvežimio gamybos laukia ilgas kelias. Aukščiausios kokybės siekis būdingas kiekvienam kūrybos etapui ir bandymų procesui nuo jų pradžios iki pabaigos. Atidi klientų, visuomenės ir konkurentų analizė parodo, kokius reikalavimus turės atitikti naujas sunkvežimio modelis. Taip pat atidžiai stebima rinka, siekiant nustatyti, kokias technologines naujoves galima būtų pritaikyti naujame gaminyje. Šie duomenys sudaro pagrindą įrangos ir transporto sprendimų sąrašui, pagal kurį ir bus kuriamas modernus sunkvežimis.

Nuo idėjos iki serijinės gamybos

Sudarius reikalavimų sunkvežimiui sąrašą, ateina laikas kitam iššūkiui – idėjas paversti  tikrove. Kad pasisektų šiame etape, būtinas bendradarbiavimas tarp įvairių padalinių, kai visi darbuotojai, pradedant projektavimo ir konstruktorių komanda ir baigiant gamybininkais, jau nuo pirmos dienos pradeda dirbti drauge.

„Vienas iš svarbiausių parametrų kuriant visiškai naują sunkvežimį yra tas, kad jį tikrai būtų galima gaminti. Tai yra akivaizdu, bet ne mažiau svarbu tai, kad gamybos procesas būtų patogus, efektyvus ir pakartojamas. Visos mūsų pastangos nukreiptos į aukščiausios kokybės gaminio sukūrimą“, – tvirtina Jonas Nordqvistas.

Faktas, kad naujojo „Volvo FH“ serijinė gamyba dabar yra pačiame įkarštyje ir kad sunkvežimiai yra jau pakeliui pas klientus, žymi ne tik naują pradžią, bet ir ilgos kūrimo kelionės pabaigą. Europoje – Švedijoje, Belgijoje ir Rusijoje – esančios „Volvo“ gamyklos, bendradarbiaudamos su inžinieriais, pagrindinį dėmesį jau sutelkė naujo gaminio kūrimui, taip pat pasirūpino naujais gamybos procese naudojamais įrankiais, įranga bei darbuotojų mokymais.

„Tai yra visiškai nauja kabina, visiškai naujas sunkvežimis. Nėra nė vieno kabinos komponento, kuris būtų perkeltas iš ankstesnio modelio, todėl atsiranda nauji reikalavimai tiek mūsų personalui, tiek įrangai, nes pastaroji dažnai yra pritaikyta konkrečiam gaminiui“, – teigia Hansas Elmqvistas, naujojo „Volvo FH“ gamybos vadovas, atsakingas už visų Europos gamyklų veiklą.

Investicijos į gamyklas

Šiuolaikiškam sunkvežimiui reikalingi itin modernūs gamybos įrankiai. Viena svarbi investicija yra nauji presai, kurie naudojami visoms kabinos dalims gaminti.

„Vienas aspektas, kuriuo naujoji „Volvo FH“ serija yra unikali, yra tas, kad mes daugelį dalių presuojame penkiais etapais. Tuo siekiame užtikrinti reikiamą geometriją – kuo daugiau kartų dalis yra presuojama, tuo geriau įvairios dalys dera kartu, todėl pagerėja kabinos surinkimo kokybė“, – paaiškina Hansas Elmqvistas.

Volvo Trucks nuotr./Eksperimentinės gamyklos Umėjoje ir Tuvėje yra miniatiūrinės įprastų surinkimo linijų kopijos. Čia buvo sukurtas ir pirmasis naujas Volvo FH.
„Volvo Trucks“ nuotr./Eksperimentinės gamyklos Umėjoje ir Tuvėje yra miniatiūrinės įprastų surinkimo linijų kopijos. Čia buvo sukurtas ir pirmasis naujas „Volvo FH“.

Kita svarbi investicija – 56 naujų robotų įsigijimas, kurie pagerino gamybos efektyvumą. Automatika garantuoja, kad kiekvienas sunkvežimis pasižymės ta pačia aukšta kokybe. Pavyzdžiui, dabar priekiniai sunkvežimio stiklai yra įklijuojami į savo vietą. Tai suteikia du privalumus: kabina yra saugesnė, nes langai yra kabinos konstrukcijos dalis, o gamybos procesas tampa veiksmingesniu. Be to, užtikrinama ir didesnė kokybė.

Eksperimentinių sunkvežimių gamyba

Gamykloms teko svarbus ir atsakingas vaidmuo kuriant naująjį sunkvežimį. Nenutraukiant jau vykdomos sunkvežimių gamybos, „Volvo“ dviejose gamyklose Švedijoje, įsikūrusiose Tuvėje ir Umėjoje, įsteigė du eksperimentinius padalinius. Juos galima apibūdinti kaip miniatiūrines gamyklų ir jų konvejerių kopijas. Čia galima išbandyti naujus įrankius ir sukurti bandomuosius sunkvežimius. Įdiegtos naujovės leido teoriją paversti praktika, nustatyti geriausią surinkimo procesą ir išsiaiškinti, ar įmanoma pagaminti sunkvežimį tokia seka ir tais įrankiais, kuriuos numatė inžinieriai.

Volvo Trucks nuotr./Lakatinis plienas yra formuojamas 340 presų, kiekviena dalis yra presuojama penkiais veiksmais, kad būtų užtikrinta tiksli geometrija.
„Volvo Trucks“ nuotr./Lakštinis plienas yra formuojamas 340 presų, kiekviena dalis yra presuojama penkiais veiksmais, kad būtų užtikrinta tiksli geometrija.

„Tai tarsi žmogaus kraujo apytakos sistema – mes patikriname visą sunkvežimį, kad užtikrintume, jog viskas veikia tiksliai taip, kaip ir turėtų. Išankstinė bandomoji gamyba eksperimentinėje gamykloje yra svarbi šio kokybės kontrolės proceso dalis“, – teigia Hansas Elmqvistas.

Eksperimentinėse gamyklose buvo vykdomi darbuotojų iš Švedijos ir viso pasaulio apmokymai bei gilinamos jų žinios. Per pastaruosius kelerius metus gamybos operatoriai iš viso pasaulio dirbo kartu su sunkvežimio kūrėjais eksperimentinėse gamyklose, siekdami išmokti surinkti naująjį sunkvežimį. Kai atėjo laikas perkelti surinkimo procesą į įprastas gamybos linijas Švedijos gamyklose, šie operatoriai galėjo mokyti savo kolegas, kaip tai atlikti. Toks pats procesas vykta ir kitose „Volvo” gamyklose visame pasaulyje.

„Mes apgalvojome mažiausias smulkmenas, kadangi tai yra labai sudėtingas sunkvežimis, tačiau tai lemia ir daug spartesnį kokybe paremto gamybos proceso parengimą kitose gamyklose. Naujasis „Volvo FH“ yra pritaikytas visam pasauliui“, – sako Hansas Elmqvistas.

Ergonomiški gamybos įrankiai

Moderniais sprendimais pasižymi ne tik pats sunkvežimis, bet ir naujai sukurti įrankiai.

Volvo Trucks nuotr./Priekinis stiklas priklijuojamas prie kabinos, tai pagerina saugumą, nes stiklas dabar sutvirtina kabiną
„Volvo Trucks“ nuotr./Priekinis stiklas priklijuojamas prie kabinos, tai pagerina saugumą, nes stiklas dabar sutvirtina kabiną

Eksperimentinėse gamyklose buvo kuriami ir ergonomiškesni darbo procesai. Nors sunkvežimis yra sudėtingesnis, bet dėl patobulinimų ir išmanių surinkimo sprendimų naujųjų FH serijos sunkvežimių gamyba tapo lengvesnė. Pavyzdžiui,  važiuoklę gamybos metu galima apversti apačia į viršų – tokiu būdu užtikrinama lengvesnė prieiga įvairių komponentų montavimui.

„Esu įsitikinęs, kad viskas, kas patobulėjo gamybos proceso metu, taip pat yra naudinga ir klientui. Geresnės darbo sąlygos lemia geresnę gaminio kokybę. Jeigu kažką lengva surinkti, yra paprasta tai atlikti teisingai“, – apibendrina Hansas Elmqvistas.

Serijinė naujojo FH gamyba

Naujojo „Volvo FH“ kūrimo metu pritaikyti keli gamybos proceso patobulinimai, tarp jų ir važiuoklės apsukimas apačia į viršų. Tai lėmė patogesnę darbo padėtį. Langai įklijuojami į savo vietą, todėl padidėja kabinos tvirtumas. Be to, visi elektros laidai išvesti dešinėje važiuoklės pusėje iki pat kabinos, o suslėgto oro linijos yra kairėje pusėje – viskas tam, kad būtų palengvintas sunkvežimio surinkimas.

Eksperimentinės gamyklos

Eksperimentinės gamyklos Umėjoje ir Tuvėje yra miniatiūrinės įprastų surinkimo linijų kopijos. Jomis buvo naudojamasi tiek naujojo „Volvo FH“ kūrimo metu, tiek personalo apmokymams. Abiem atvejais buvo siekiama pagerinti serijinio sunkvežimio kokybę nenutraukiant įprastos serijinės gamybos proceso.

Ar žinote, kad:

  • reikia maždaug penkių dienų, kad plieną paverstume itin moderniu sunkvežimiu?
  • su kabina dirba daugiau nei 350 porų rankų, kol ji visiškai surenkama?
  • „Volvo FH“ nudažyti reikia 3,8 litro dažų?
  • kiekvienas presavimo įrankis sveria nuo 25 iki 30 tonų?
  • gaminant itin modernų sunkvežimį panaudota 2 790 varžtų?
  • naujasis „Volvo FH“ sveria nuo 7 500 iki 12 500 kg (atsižvelgiant į specifikaciją)?
VIDEO: „Volvo FH“ serijos sunkvežimių gamybos procesas iš arti

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų