Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2011 02 18

Naujas „Opel“ žingsnis: raumenų užsiauginęs „Opel Astra Sports Tourer“ (specialiai 15min.lt iš Rygos)

Vasario 14–16 dienomis Rygoje pristatytas naujas GM kūrinys – „Opel Astra Sports Tourer“. Žurnalistai įvairiomis sąlygomis išbandė trijų skirtingų modifikacijų sportiškuosius „Opel“ universalus: du turbodyzelinius ir vieną benzininį.
Naujasis „Opel Astra Sports Tourer“
Naujasis „Opel Astra Sports Tourer“ / Organizatorių nuotr.

Pirmasis įspūdis vos išvydus naujuosius „Opel Astra Sports Tourer“ – puiki, „raumeninga“ išvaizda. Iš tolo galėtum šį automobilį supainioti su kitais vokiškais gerokai brangesniais konkurentais – „Audi“, VW, BMW. Gundantys galinės universalo dalies apvalumai, brangesniuose „Opel Insignia“ modeliuose matyti „veido bruožai“ ir, žinoma, charakteringa sportiška šoninė kėbulo linija (langų vingis).

Prie prietaisų konsolės taip pat gerokai padirbėta. Nors šis modelis, be jokios abejonės, taps „biudžetinių“ automobilių bestseleriu, vidaus apdailos medžiagos nenuvylė. Tiesa, dėl valdymo prietaisų išdėstymo žurnalistų nuomonės išsiskyrė. Tačiau, jei nesate išlepinti neįtikėtinos prabangos ir vertinate praktiškumą (ir jei taupote pinigus techninei automobilio priežiūrai bei draudimo įmokoms), „Opel Astra Sports Tourer“ neabejotinas lyderis tarp šio segmento automobilių. 

Važiavimas Rygos apylinkėse

Pasigrožėję „Opel Astra Sports Tourer“ interjeru ir eksterjeru, pabandėme važiuoti. Iš pradžių Rygos senamiesčio grindiniu ir naujomis Latvijos sostinės estakadomis, vėliau greitkeliu. Galiausiai atvykome į sniego bei ledo mišiniu dengtą lenktynių trasą „333”, kurioje, bandant naujus modelius ekstremaliomis sąlygomis, filmuojamos TV laidos.

VIDEO: am start: Opel Astra Sports Tourer | motor mobil

Pirmas įspūdis sėdus prie vairo (arba į keleivio sėdynę) – šioks toks erdvės trūkumas 185–195 cm ūgio žmogui. Vietos šiek tiek trūksta, nors bagažo skyriui (su „FlexFold“ sistema, kuri vienu mygtuko spustelėjimu leidžia transformuoti galines sėdynes ir padidinti bagažui skirtą erdvę iki 1550 litrų) priekaištų tikrai nėra.

Važinėjome automobiliais su prašmatniomis ergonomiškomis priekinėmis sėdynėmis (toks priedas kainuoja apie 1800 Lt). Posūkiuose tai smagu, o ilgesnėje kelionėje, kaip jau minėjau, patogumas priklauso nuo ūgio.

Pakabos darbas – būtų be priekaištų.  Galinė pakaba, su vadinamuoju Vato svirties mechanizmu, automobiliui suteikia išskirtines judrumo ir veržlumo galimybes, kartu išlaikydama pakankamą stabilumą ir važiavimo komfortą. Tačiau, važiuojant per latviškų kelių duobes, bildesys šiek tiek erzina. Jį visai neblogai užgožia „tvarkinga“ audiosistema. Bet ne ji juk svarbiausia.

Šiame modelyje pabrėžiamas sportiškumas. Galima pasirinkti tris važiavimo režimus, prie kurių adaptuojasi pakaba, droselis bei automatinė pavarų dėžė: įprastą, kelionės (automagistralės) ir sportinį. Tiesa, perjungus sportinį režimą, „Opelis“ vis dėlto netampa „Porsche“. Pajunti lengvą truktelėjimą, pakaba tampa kietesnė. Žodžiu, ne stebuklas, bet kaip tokios klasės automobiliui – malonus patobulinimas.

Žiemiška trasa

Žiemiškoje labai slidžioje trasoje „Opel Astra Sports Tourer“ negalėjo atsiskleisti: kietos žieminės bespyglės padangos posūkiuose smagiai slydo, dovanodamos dozes adrenalino, bet mažai greičio. Natūralu, kad instruktoriai, prižiūrėję, kad nesudaužytume naujutėlaičių modelių, tokiu būdu norėjo pademonstruoti stabilumo sistemų darbą. Na taip, jos veikia puikiai: slysti ledu, ESP stabdo ratus, pasuki vairą, elektronika gesina variklį. Tad pasivažinėjimas ant ledo ir sniego kartingų bei žiemos slalomo trasose buvo tarsi savotiškas žaidimas su saugumo sistemomis: kaip važiuoti, kad ir greitis būtų didelis, ir slydimo ant ledo išvengtum.

Galbūt todėl smagiausiu nuotykiu, vairuojant „Opel Astra Sports Tourer“, tapo „besisukančio būgno“ atrakcionas. Tai – didelė, sniegu dengta aikštelė. Jos viduryje – du kūgeliai, žymintys užvažiavimą ant apledėjusio būgno. Instruktorius duoda užduotį: įsibėgėti slidžiu keliu iki 30–35 km/val ir stabiliu greičiu užvažiuoti ant platformos. Vos priekiniai automobilio ratai “išlipa” ant sniego, būgnas staigiai pasisuka ir smarkiai “užmeta” automobilio galą. Tokiu būdu skersas automobilis iššoka ant slidaus paviršiaus ir vairuotojas, padedamas stabilumo sistemų, vairu turi suvaldyti besiblaškantį „Opel Astra Sports Tourer“. Nors vaizdinėje medžiagoje gal ir nesimato „netikėto būgno smūgio“, mano porininkas, sėdėjęs galinėje sėdynėje, įtaisui staiga suktelėjus automobilio galą, sugebėjo net smilkinį susitrenkti.           

„Opel“ naujovės

Natūralu, kad mažesni modeliai pamažu perima prabangesnių modifikacijų privalumus. „Opel Astra Sports Tourer“ jau minėtų patobulinimų savo vairuotojams siūlo šildomą vairą. Vairavimo komfortą ir važiavimo saugumą didina „Opel” sukurta naujausioji, trečiosios kartos posūkio kryptimi pasisukančių žibintų AFL+ sistema. Joje įdiegtos devynios apšvietimo funkcijos, kurios automatiškai kaitaliojasi, prisitaikydamos prie kelio dangos ir važiavimo sąlygų.  Be to, „Opel Eye“ vaizdo stebėjimo kameros sistema įspėja vairuotoją apie tam tikrus kelio ženklus ar nukrypus nuo važiavimo juostos (ji kol kas veikia tik Vokietijoje).

Sukurtas ir sukonstruotas tarptautiniame „Opel” techninio dizaino centre Ruselheime (Vokietija), „Astra Sports Tourer” universalas bus surenkamas kompanijos Ellesmere Port (Didžioji Britanija) gamykloje. Naują modelį bus galima įsiyti šių metų lapkritį. Pigiausia modifikacija kainuos apie 15–16 tūkst. eurų.   

Variklių gama

Šio modelio variklių gama plati. Devyni taupūs varikliai pasiekia nuo 70 kW/95 AG iki 132 kW/180 AG. Degalus taupanti „Start/Stop” technologija pirmą kartą bus įdiegta į kitų metų pradžioje pasirodysiančius 1,3 CDTI (70kW/95 AG) variklius, pasižyminčius maža 109 g/km emisija. 

Žurnalistų Ryoje išbandytas 1,7 litro CDTI variklis turės dvi versijas. Vienos iš jų pajėgumai sieks 81 kW/110 AG, o sūkio momentas – 260 niutonmetrų. Kitos – 92 kW/125 AG ir 280 Nm. Abiejų versijų degalų sąnaudos prilygs 4,5/100 km, o emisija – 119 g/km.

Galingiausias iš dyzelinių 2,0 litro CDTI variklis komponuojamas su šešių laipsnių mechaninėmis ir automatinėmis pavarų dėžėmis. 118 kW/160 AG ir turintis našų 350 niutonmetrų sūkio momentą, pasiekiamą esant vos 1,750 aps./min., variklis leidžia naujajam universalui nuo nulio iki 100 km/h įsibėgėti mažiau kaip per 10 sek. Versijos su mechanine pavarų dėže degalų sąnaudos mišriu ciklu prilygsta 5,1 l/100 km, o emisija – 134 g/km. 

Benzininės gamos pasirinkimą sudaro 1,4 ir 1,6 litro varikliai, natūralaus įsiurbimo ir turbininiai. Rygoje bandėme modelį su turbininiu 1,4 varikliu (88 kW/120 AG). Jis paliko puikų įspūdį: „minkštas“, gana dinamiškas. Net ir dideliais sūkiais vartojo tik 9l/100 km.

VIDEO: Opel Astra Sports Tourer bandymai Latvijoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos