Prisiminkime, 2009 metais Frankfurto automobilių parodoje pristatė daug atsiliepimų sulaukusį „Vision Efficient Dynamics“ konceptą. Taip, jis ir po metų atrodo stulbinamai, bet geriausia žinia buvo ši: BMW „Vision Efficient Dynamics“ automobilis dovanos M3 lygio greitį naudodamas vos 3,8 litro dyzelinio kuro 100 km. Neįtikėtina? BMW mano kitaip.
BMW šiame koncepte sumontavo trijų cilindrų dyzelinį variklį su turbina ir du elektrinius variklius. Vienas, drauge su vidaus degimo varikliu suks priekinius ratus, o kitas, galingesnis, suks galinius. Bendrai jie pasiekia 328 AG. Turėkime galvoje, kad elektriniai varikliai maksimalią galią sugeba atiduoti nuo sūkių apačios ir patikėti, jog jis iki šimto įsibėgėja per 4,8 sek. ne taip ir sunku.
Šį jėgainių trijulė į aplinką išmeta vos 99 g/km CO2 dujų – nei vienoje iš Europos Sąjungos šalių už tokį teršalų kiekį papildomi mokesčiai netaikomi.
Gamybai parengta automobilio versija galės pasikrauti nuo akumuliatorius ir nuo paprasto elektros tinklo. Naudodamas tik elektrinius variklius jis visu krovimu įveiks 50 km. Pakankamai miesto kelionėms.
Ilgesnėse ar, sakykime, greitesnėse kelionėse ilgesnę distanciją užtikrins minėtas trijų cilindrų dyzelis. Skamba tikrai puikiai – mieste neteršiantis elektromobilis su paslėptu tikro lenktynininko potencialu.
Įdomu, BMW užmaskavusi šį konceptą po 6-os kupė kėbulu jau bando Vokietijos keliuose. Viliamės, kad žurnalistai galės prie šio technologinio kūrinio prisiliesti anksčiau nei pamatysime gamybai parengtą versiją.
Tokie stebuklai už dyką nebus dalinami. Spėjame, kad pagamintas toks BMW galėtų kainuoti net iki 600 tūkst. litų. Bet visos naujos technologijos pradžioje kainuoja didelius pinigus. Tikros naudos jos atneša po ilgesnių tobulinimų. Esame tikri, BMW eina tinkamu keliu.