Šias tendencijas pirmiausia pajuto vietiniai gamintojai, tačiau dabar tokį patį nuosmukį išgyvena ir Japonų kompanijos. Azijietiškų automobilių pardavimai per pastarąjį mėnesį sumažėjo 31 proc., septyniais procentas daugiau nei vietinių.
Šį kartą svaresnį vaidmenį vaidino kredito krizė, o ne kuro kainos. Daugelis potencialių pirkėjų nesugebėjo gauti reikalingos paskolos. Kreditas buvo nutrauktas nemažam skaičiui prekiautojų.
Prie viso to pridėkime visuotinį nerimą dėl ekonomikos ir gausime prasčiausius mėnesinius automobilių pardavimus nuo 1993-ųjų. Kompanijos mano, kad tai dar nėra dugnas.
Vartotojai ir verslas šiuo metu labai pažeidžiami. Silpna ekonomika plius sunkios paskolų sąlygos sukūrė atsargumo atmosferą, – tikina Jimmy Farley, Ford grupės viceprezidentas.Rugsėjo mėnesį pardavimai sumažėjo 27 proc. ir tesiekė 964 873 parduotas transporto priemones. Paskutinį kartą tokia pardavimų krizė JAV rinką ištiko 1991-aisiais, kuomet buvo ruošiamasi Persijos įlankos karui, kas sukėlė degalų kainų šoką.
Pikapai, SUV ir autofurgonai sudarė kiek daugiau nei pusę visų rugsėjo mėnesį parduotų automobilių.
Tomas Libby, sektoriaus analitikas iš „J.D. Power & Associates“, teigė jog rugsėjo rezultatai sukrėtė visus nepaisant to, kad problemos buvo gerai žinomos ir numatomos.
Anot Libby, dabar jau aišku, kad kredito problemos yra didysis automobilių prekiautojų priešas. Pirkėjams tektų rasti labai daug grynųjų.
„Kas šiandien mokės 30 tūkst. grynaisiais? Tai daug ką paaiškina“, – tikina ekspertas.
„General Motors” pranešė, jog, lyginant su pernai metais, kompanija automobilių pardavė 16 proc. mažiau. Pardavimų analitikai Edmunds.com „General Motors” prognozavo 24 proc. nuosmukį, todėl rezultatai vertinami teigiamai.
„Rugsėjis mums buvo geras mėnuo. Itin komplikuotomis rinkos sąlygomis GM rezultatai yra puikūs“, – tikino Markas LeNeve, kompanijos viceprezidentas pardavimams Šiaurės Amerikoje.
Tuo tarpu Toyota buvo priversta pripažinti 32 proc. nuosmukį. Šiai kompanijai – tai didžiausias pardavimų JAV nuosmukis per 21 metus.
Po daugelio metų augimo, kuris Toyota pavertė antru sėkmingiausiu automobilių prekiautoju šalyje, dabar jau kelerius metus iš eilės Japonų kompanijos rezultatai blogėja.
Ne kokių naujienų sulaukė Ford ir Chrysler LLC.
Lyginant su pernai metais, Ford pardavimai sumažėjo 35 proc. Prognozuotas 25 proc. nuosmukis.
„Vartotojai ir verslas šiuo metu labai pažeidžiami“, – tikina Jimmy Farley, Ford grupės viceprezidentas. „Silpna ekonomika plius sunkios paskolų sąlygos sukūrė atsargumo atmosferą“.
Chrysler LLC užfiksavo 33 proc. nuosmukį.
Honda Motors Edmunds.com prognozavo vos 6 proc. nuosmukį. Realybė buvo skaudesnė, ir kompanija pardavė net 24 proc. automobilių mažiau.
Kompanijai tai buvo skaudžiausias krytis nuo 1981-ųjų. Tai parodė, jog automobilių ekonomiškumas nėra pakankamas veiksnys platesnės sektoriaus tendencijoms atremti.
Šių metų pradžioje Hondai pavyko papildomų vartotojų prisivilioti kurą ypač efektyviai naudojančiais modeliais.
Nuo sausio iki liepos kompanijos pardavimai netgi didėjo. Tačiau nuo vasaros vidurio automobilių rinkos krizė ėmė atsiliepti ir Hondai.
Nissan, savo ruožtu, fiksavo 37 proc. pardavimų nuosmukį.