Naujasis WRX STI modelis SUBARU istorijoje bus išskirtinis. Pirma, gamintojai vėl grįžta prie sedano kėbulo. Kai 2007 m. pasirodė naujos kartos SUBARU Impreza, „karščiausia“ jos versija – WRX STI – irgi tapo hečbeku. Antra, nuo šiol WRX ir WRX STI modeliai atskiriami nuo „Impreza“ „šeimos“. Anksčiau abi turbokompresorinius benzininius variklius turėjusios versijos būdavo vadinamos galingiausiomis kompaktinės klasės „Impreza“ atmainomis. Dabar „Impreza“ lieka 1.5 ir 2.0 litro benzininius bei 2.0 litro turbodyzelinius variklius turinčiu modeliu. O abi galingiausios modifikacijos, priskiriamos „hot hatch“ kategorijai, tampa atskira SUBARU modelių medžio „šaka“.
Gamintojo nuotr./„Subaru Impreza STI“ sedanas jau pakeliui į Lietuvą |
Nors šis modelis sedano kėbulu nėra naujiena (JAV rinkoje Impreza sedanas buvo pardavinėjamas ir anksčiau), naujasis WRX STI skiriasi nuo savo pirmtako. Dar platesni sparnai, sportiškesnės radiatoriaus grotelės, dinamiškumo įspūdį sustiprinantys ortakiai, o užpakalinėje autonobilio dalyje – originalus difuzorius su rūko žibintu. Ir, žinoma, įspūdingas užpakalinis oro aptakas. Beje, paprasčiausią WRX STI versiją bus galima užsisakyti ir be jo.
Kaip ir anksčiau, po variklio gaubtu slypi turbokompresorinis 2457 cm3 darbo tūrio benzininis variklis, kurio maksimali galia – 300 AG (esant 6.000 aps./min.), o sukimo momentas – 407 Nm (esant 4.000 aps./min.).
Iki 100 km/val. WRX STI sedanas įsibėgėja per 5,2 sek., didžiausias jo greitis – 255 km/val., o vidutinės degalų sąnaudos – 10,5 l/100 km.
Mūsų rinkoje WRX STI bus siūlomas tik su 6 laipsnių mechanine transmisija. Vairuotojo reguliuojamas centrinis diferencialas leidžia keisti priekiniams ir užpakaliniams ratams perduodamos galios santykį – standartiškai priekinei ašiai tenka 41, užpakalinei – 59 proc. galios. Taip pat šis modelis turės SI-Drive sistemą: tai variklio darbo reguliavimo programa, leidžianti naudotis taupiu „Intelligent“, sportišku „Sport“ arba maksimaliai automobilio galią išnaudojančiu „Sport Sharp“ režimu.
Nors tokio tipo automobiliai paprastai perkami nelabai galvojant apie jų praktiškumą, WRX STI yra tikrai maloni išimtis. Kai ši modifikacija buvo gaminama hečbeko kėbulu, vairuotojai akcentavo, kad šalia vairuotojui keliamo malonumo atsirado ir komforto jausmas. Sportiška ir standi automobilio pakaba vis dėlto nėra pernelyg „kieta“, kuo pasižymi kai kurie kiti panašaus stiliaus automobiliai. Be to, ir vairuotojas, ir keleiviai įvertins WRX STI salono erdvę, praktiškai nulenkiamus užpakalinių sėdynių nugarėlių atlošus, 420 litrų talpos bagažinę.
Gamintojo nuotr./„Subaru Impreza STI“ sedanas jau pakeliui į Lietuvą |
Komfortu leis mėgautis automatinė klimato kontrolės sistema, standartinės įrangos sąraše esanti „laisvų rankų“ įranga, garso aparatūra su 10 garsiakalbių bei papildomos įrangos jungtimi, 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai, „Xenon“ tipo priekiniai žibintai, Alcantara ir oda aptrauktos sportinės sėdynės, beraktė įėjimo ir variklio paleidimo sistema. Automobilio saugumą užtikrins priekinės ir šoninės saugos oro pagalvės bei šoninės oro užsklandos, ABS, EBD, VDC ir kitos elektroninės sistemos. Klientams bus siūlomos 5 kėbulo spalvų pasirinkimo galimybė – balta, pilka, mėlyna, raudona ir juoda.
Oficialiųjų SUBARU atstovų salonuose mūsų šalyje pigiausias WRX STI modelis kainuos 129.900 Lt (su PVM). Brangesnė versija su užpakaliniu oro aptaku – 131.900 Lt. Be to, klientai galės rinktis dar prabangesnę Carbonstyle modifikaciją. WRX STI Carbonstyle nuo standartinio WRX STI skirsis anglies pluošto eksterjero elementais, automobilis bus su 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais, vairuotojai įvertins patobulintą pakabą, kurią vizualiai skirs mėlynos spalvos spyruoklės, jame bus priekiniai rūko žibintai. Carbonstyle versija kainuos nuo 149.900 Lt.