Pareigūnai sako, kad kol kas tiksliai suskaičiuoti, kiek pernai keliuose žuvo žmonių, negali. Tačiau jau dabar aišku – nelaimės nusinešė daugiau gyvybių nei 2011-aisiais. Tik šaltas ir eismui nepalankus gruodis kiek pagerino šią statistiką. Preliminariais skaičiavimais, pernai avarijose netekome daugiau nei 300 gyvybių.
„Pačių eismo įvykių, sužeistųjų apie 3 proc. mažiau, nukentėjusių vaikų mažiau, neblaivių vairuotojų sukeltų avarijų irgi mažiau. Tad tokia paradoksali situacija“, – sako Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.
Skaičiuojama, kad padėtis keliuose prastėja nuo 2011-ųjų. Nors dar 2010-aisiais Lietuvoje buvo fiksuotas geriausias rezultatas per 5 dešimtmečius.
Specialistai sako, kad nieko nedarant netrukus vėl gali tekti skelbti karą karui keliuose. Esą prieš keletą metų didintos baudos, keistas Kelių eismo įstatymas – nebeveiksmingi, todėl būtina peržiūrėti valstybinę saugaus eismo programą.
„Per pastaruosius metus didesnių pakeitimų nebuvo ir vairuotojai atsipalaidavo. Eismo saugumas yra nuolatinis darbas. Kiekvienais metais turi būti analizuojamos ir eismo įvykių priežastys, ir baudos. Nelogiška, kai užvažiavimas ant žaliosios vejos baudžiamas griežčiau nei važiavimas priešpriešine eismo juosta“, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas Vigilijus Sadauskas.
„Ne kartą sakyta, kad programa turi būti įgyvendinama nuolat, kad po kelių metų neatsirastų neigiamų pokyčių. Reikia dėmesio ir daugiau socialinės reklamos, mokymo programos, pradedant darželiais, mokyklomis“, – įsitikinęs premjeras Algirdas Butkevičius.
Skaičiuojama, kad veiksminga kontrolė avaringumą keliuose gali sumažinti net trečdaliu. Todėl šiemet policija žada dažniau patruliuoti keliuose, taip pat aktyviau vykdyti greičio kontrolę.
„Bus peržiūrėti tam tikri žinybiniai aktai ir rankinio greičio matavimo turėtų būti daugiau, nes esamas stacionarių matuoklių tinklas visų pažeidimų eliminuoti negali, o skaudžių pasekmių dėl greičio viršijimo yra“, – teigia G. Aliksandravičius.
Skaičiuojama, kad kas penktą eismo įvykį sukelia jauni, vairavimo patirties neturintys vairuotojai, o dažniausiai žūva pėstieji tamsiu paros metu.