Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 09 21

Visos Frankfurto automobilių parodos premjeros

Frankfurto automobilių paroda baigsis jau šį sekmadienį. Dalyviai susuks raudonus kilimus, užrakins milijonus kainuojančius konceptus, kurių turbūt daugiau niekada neišvysime, paspaus vieni kitiems rankas ir išsiskirstys po namus. Kitas jų susitikimas – Ženevos automobilių paroda 2012 metų pavasarį.
Frankfurto automobilių paroda
Frankfurto automobilių paroda / Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr.

GAZAS.LT paruošė visų Frankfurto parodos premjerų santrauką. Nuo „Audi“ iki „Volvo“, nepamirštant nei „Lamborghini“, nei „Ferrari“. Juk mus domina ne tik mūsų gatvėse sutinkami automobiliai, bet ir egzotika, tiesa? Taigi, pradėkime nuo A.

„Audi“

Parodoje „Audi“ įsitaisė bene įspūdingiausiame pavilijone. Specialiai šiai parodai pavilijonas buvo statomas 52 dienas. Po jo stogu pristatytas A2 koncepcinis automobilis, S8 limuzinas, atnaujintas greitasis RS5. O taip pat – „Urban Concept“. Keistos formos dvivietis elektra varomas „bagis“, kaip ir sufleruoja pavadinimas, bus tinkamas tik miestui.

BMW

Patogiai įsitaisę prie pagrindinių įėjimo durų bavarai pristatė visiškai naują 1 serijos hečbeką. Taip pat – savo „žalio rytojaus“ viziją su i3 ir i8 automobiliais priešakyje. Plačiau apie tai – Pauliaus Sviklo reportaže. Tiesa sakant, buvo kiek liūdną stende matyti žurnalistais aplipusius elektromobilius, kai tuo tarpu bene geriausias pasaulyje greitas sedanas M5 stovėjo kampe be aplipusių smalsuolių. BMW motociklų fanų taip pat laukia žalia ateitis. „BMW Motorrad Concept  E“ – elektrinė motociklo vizija.

„Chevrolet“

Pristatytas „Malibu“ sedanas. Jei jo kainodara bus panaši į mūsų rinkoje parduodamo „Orlando“ miniveno (jis yra bene 10 tūkst. pigesnis už konkurentus), jis neišvengiamai atrieks kažkokią rinkos dalį iš senbūvių. Bus dyzelinis ir benzininis varikliai – kiekvienam pagal skonį.

„Citroen“

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Citroen Tubik“
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Citroen Tubik“

„Tubik“ – paskutinė prancūzų koncepcija talpina devynis keleivius. Nebus jis greitu metu gaminamas, bet paganyti akis į keistas jo formas yra netikėtai smagu. Šalia jo pristatytas prabangus DS5 hečbekas (keistas terminas tokiam dideliam automobiliui) atrodo labai konservatyviai. O štai už pavilijonų durų taksi automobiliais dirbę tie patys DS5 atrodė labai vykusiai. Prancūziška prabanga tikrai papuoš mūsų gatves.

„Dacia“

Niekada nebūtumėm pagalvoję, kad įspūdingiausias lenktynininis automobilis stovės būtent rumunų „Dacia“ stende. „Pikes Peak Hill Climb“ lenktynių dalyvis taip pat turėjo didžiausią parodos spoilerį. Šalia šio sportininko išrikiuoti „Sandero“, „Duster“ ir „Logan MPV“ atrodė kaip iš kitos planetos.

„Fiat“

Keista, kad parodoje mažiausiai dėmesio susilaukia automobiliai, kurie bus parduodami pačiais didžiausiais kiekiais. Kad ir „Fiat Panda“. Ji traukė akis tik tol, kol šalia jos sukinėjosi dailios merginos. Nepaisant to, po kelerių metų italai kaip niekur nieko pareikš, kad pardavė jau penkis milijonus pandų. Stende buvo ir „Freemont“ vienatūris. Niekaip nesitiki, kad italai šį „Chrysler“ pardavinės su savo ženkleliu.

„Ford“

Koncepcinis „Edge“ – tai kompanijos ateities vizija. O štai „Ford Focus ST“ – jau greitai riedės mūsų keliuose. Su hečbeko ir universalo kėbulais, kas yra labai netikėta. „Karštas hečbekas“ mes pripratę vartoti, „karštas universalas“ – ne. O ekonomiškesnių fokusų mėgėjams gera žinia – 1 litro variklis.

„Ferrari“

Raudonas „458 Italia Spyder“ – tikra stendo puošmena. Gražiai padirbėta su sulankstomu stogu – automobilis atrodys puikiai tiek lietui lyjant, tiek saulei šviečiant. Prekyba prasideda jau šį mėnesį, skubėkite į „Ferrari“ pardavimo saloną!

„Honda“

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Honda Civic“
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Honda Civic“

Visos mūsų komandos nuomonė sutapo – naujasis „Honda Civic“ yra gražus automobilis. Ne revoliucija, bet tvarkinga ir gerai atlikta evoliucija. Labai labai laukiame kaip atrodys naujasis „Type R“. Stende buvo ir hibridinis CR-Z, ir hibridinis „Jazz“...

„Hyundai“

„i30“ – rimtas konkurentas „Golf“ segmento automobiliams. Gamintojas planuoja iki 2013 metų pagaminti daugiau nei 500 tūkst. šių hečbekų. Dar vertas paminėti nebent mūsų gatvėse nematytas „Veloster“ – iš vienos pusės kupė, iš kitos hečbekas. Arba nei kupė, nei hečbekas....

„Jaguar“

Dviejų durų galiniais ratais varoma kupė – C-X16. Dešimtmečiais „Jaguar“ gamino geriausius kupė automobilius rinkoje. Neabejojame, kad šis C-X16, kuriam bus sugalvotas naujas pavadiniamas, dovanos vairuotojui pačias geriausias emocijas. Britai sako, kad tai – gamybai beveik paruoštas konceptas. Suprask, nebus tokių didelių ratlankių.

KIA

Parodoje pristatytas „GT Concept“ automobilis rodo, kad gamintojas galvoja apie prestižinius automobilius. Šio koncepto galinius ratus suka V8 variklis su 400 AG, o dizainas, kaip ir visų pastaruoju metu Peterio Schreyerio sukurtų kūrinių, įsimintinas. Taip pat, stendo viduryje stovėjo lenktynėms paruoštas „Picanto“. KIA pristato Vidurio Europos lenktynių serija, kurioje visi varžysis tokiais mažyliais. Įdomu, jiems taip pat galios žymioji KIA septynerių metų garantija?

„Lamborghini“

Nusivylimas „piktų“ automobilių stende – vietoje laukto trečiojo markės automobilio premjeros, pažadas pagaminti keliasdešimt „Sesto Elemento“ automobilių. Gaila, nes „Sesto Elemento“ mes jau matėme, o įsigyti niekada neplanavome. Manome pats laikas šalia „Gallardo“ ir naujojo „Aventador“ išvysti sedaną ar visureigį. Na gerai, gana kritikos, „Aventador“ atrodo pritrenkiančiai!

„Land Rover“

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Land Rover DC100“ koncepcija
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Land Rover DC100“ koncepcija

Ateina metas „Defender“ pamainai. DC100 koncepcija rodo, kad daugiau nei 50 metų gaminto visureigio pamaina turės tuos pačius genus. Bus tvirtas, turės didelį pravažumą ir puikiai tiks visiems medžiotojams, žvejams, fermeriams ir t.t. Karinei tarnybai, spejame, jis nebus tinkamas.

„Lexus“

„Žingsnis tobulybės link“, sako mūsų Paulius Sviklas. Daugiau apie GS modelio premjerą skaitykite jo rašinyje. Su nuotraukomis, be abejo. Įdomu, kad „Lexus“ tikisi parduoti net 60 proc. šių automobilių su hibridine pavara. Mes tikimės, kad jiems nepavyks.

„Lotus“

Britai pristatė naują „Exige S“ – vingiuotas trasas be galo mylintį 346 AG galios ir 1080 kg sveriantį automobilį. Dar gražiau atrodė pagal „S2000“ ralio grupės reikalavimus pagamintas konceptas. Būtų smagu tarp „Citroen“, MINI ir „Ford“ ralyje pamatyti „Lotus“.

„Maserati“

Nors italai primygtinai kiša mums faktą, kad „Kubang“ – itališkas visureigis, mes žinome, kad po itališkais rūbais slepiasi amerikietiški „Jeep“ agregatai. Išskyrus variklį. Gal ir gerai – „Jeep“ turi pakankamai patirties gamindami visureigius, o italai – pakankamai patirties gamindami gražius automobilius su dideliais, puikiai skambančiais varikliais.

„Mazda“

Kas šiuo metu parsiduoda kaip karštos bandelės? Taip, kompaktiški visureigiai. Taigi ir „Mazda CX5“ premjera nėra tokia netikėta. Reikia ir jiems saldaus kasnio. Bet mums įdomesnė pasirodė sportinių MX5 modelių ekspozicija. Skalndo gandas, kad šiame plote turėjo įsiataisyti kažkoks Rusijos automobilių gamintojas, tačiau atšaukus rezervaciją – plotas buvo skirtas sportiniams MX5. Puiku.

„Mercedes-Benz“

Didžiausias, prašmatniausias ir įspūdingiausias stendas priklausė jau 125 metus automobilius gaminantiems „Mercedes-Benz“. Taip, jau 125 metus. Ta proga pristatytas „F125!“ konceptas, kaip sako gamintojas, žvelgia ne penkis, o dvidešimt metų į priekį. Žemiškesnės naujienos – naujas B klasės automobilis. Populiariausias šiuo metu gaminamas MB bus siūlomas su 1.6 turbo benzininiu, arba 1.8 turbodyzeliu. Taip pat, su radaru priekyje – visai kaip „Volvo City Safety“. Štai ką Paulius Sviklas gali papasakoti apie „Mercedes-Benz“ stendą.

MINI

Gera idėja – pristatyti po lenktynių nenuplautus sportinius automobilius. Niurburgringo 24 valandų lenktynėse dalyvavęs „MINI Cooper John Works“ parodoje stovėjo su žvyro, purvo ir uodų paliktomis žymėmis. („Porsche“ stende stovėjo taip pat „išpuoštas“ 911 GT2). Rimtoji premjera – MINI kupė. Atsisakius dviejų sėdimų vietų MINI bagažinė padidėjo iki 280 litrų. Gera žinia, dabar tilps ir antras maišelis iš siuvenyrų krautuvės.

„Opel“

„RAK e“ – žvilgsnis į ateitį, kuri prieš dešimt metų atrodė neįmanoma, o dabar... Pagalvokime, ne viena ir ne dvi didelės kompanijos kuria vienviečių ar dviviečių automobilių koncepcijas. Manote jie jas gamintų, jei neturėtų planų ateityje paleisti gamybon? Ką čia ateityje, „Renault“ ėmė ir pagamino „Twizy“...

„Porsche“

Gražaus „Porsche“ stendo centre – naujasis 911. Revoliucija, nors taip ir neatrodo. Pirmą kartą 911 istorijoje variklis montuojamas ne už galinės ašies, o ant jos. Ir taip puikiai kontroliuojami automobiliai bus dar geresni. Džiaugiamės ir itin dailiais galiniais žibintais, nauju 3,4 litro „flat six“ varikliu, ir pirmą kartą siūloma septynių pavarų mechanine dėže. Šalia naujojo 911 – paskutiniai senos kartos modeliai: 911 GT3 RS 4.0 bei Niurburgringe puikiai pasirodęs lenktyninis 911. Jis, kaip ir MINI, stovėjo su visu lenktyniniu purvu vietoje papuošalų.

„Peugeot“

Prancūzai pristatė, ką jie vadina pirmu dyzeliniu hibridu. „Hybrid4“ technologija, bent jau teoriškai, yra visai geras sprendimas. Dyzelinis variklis suka priekinius, o elektrinis, esant poreikiui, galinius. Vadinasi, dibdami kartu jie sukuria visais keturiais ratais varomą automobilį. Bus labai įdomu jį išbandyti praktiškai.

„Renault“

Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Renault Twizy“ – naujo segmento pradininkas
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Renault Twizy“ – naujo segmento pradininkas

Naujas „Twingo“ veidas, atnaujintas „Koleos“ visureigis. Keletas konceptų. Ir didžiausia premjera – jau greitai pardavimo salonuose pasirodysiantis elektrinis „Twizy“. Tomas Digaitis rašo apie tai plačiau. Beje, keli stende pastatyti seni „Renault“ automobiliai primena, kad ir jie kažkada gamino labai gražius automobilius.

SEAT

IBL – naują dizaino kalbą pristatantis konceptas. Serijinės gambos nedidelis sedanas bus gaminamas ant „Volkswagen Jetta“ platformos, kaip ir dar vienas VW grupės automobilis – „Škoda MissionL“. Jei Vakarų Europoje tai nėra itin sėkmingas segmentas, Rytuose ir Azijoje tai pati sėkingiausia niša.

„Škoda“

Kaip jau minėjome, „MissionL“ bus gaminamas šalia „Octavia“ ir kitų markės modelių. Nedidelis sedanas demonstruoja kur link eina čekiškų automobilių dizainas. Konservatyvus, bet išbaigtas stilius patiks daugeliui vyresnių pirkėjų. Čekams puikiai sekasi jiems įtikti.

„Subaru“

Gaila, kad japonai į parodą sugebėjo atvežti tik permatomą BRZ kupė. Labai norėjome pagaliau išvysti kaip atrodys daug metų drauge su „Toyota“ ruošiamas automobilis. Jis, rodos, tampa ilgiausiai pristatomu automobiliu istorijoje. Nuotaikos nepataisė nei „Subaru XV“ – padidinto pravažumo „Impreza“ versija.

„Toyota“

Atnaujintas „Avensis“ – neabejotinai gražesnis. O „FT-86 Concept II“ premjera susirinkusių žurnalistų nesudomino. Kiek galima pristatinėti vieną ir tą patį automobilį? Nepamename, kad tiek vadinamų „faceliftų“ būtų sulaukęs koncepcinis automobilis. Pagaminkite jį, pagaliau!

„Volkswagen“

Vienas serijinis „up!“ ir eilė jo interpretacijų. Skaitykite apie jį Tomo Digaičio straipsnyje. Ir paminėsite mūsų žodį – šis mažylis bus rekordiškai gerai parduodamas. „Žalias GAZAS.LT“ skaitytojams gera žinia, kad bus ir elektrinis „e up!“. Jau 2013. Stendo gilumoje pristatyti „R“ serijos automobiliai, tarp kurių ir naujasis „vabalas“.

„Volvo“

Stende pakalbinome vieną „Volvo“ vadovų. Jis džiaugėsi partneryste su „Geely Holdings“ kompanija, nes kinai jiems leido kurti didelį sedaną. S80 pakeisiantis modelis gal ir nebus toks drąsus kaip „Concept You“ koncepcija, tačiau jis bus atpažįstamai skandinaviškas. Deja, vadovas negalėjo atsakyti kada sulauksime XC90 pamainos. „Apie tai dar anksti kalbėti“, – sakė jis.

Tai štai. Tokios šių metų Frankfurto automobilių parodos premjeros. Pabaigai – Ramūno Fetingio „Frankfurto dešrelės“. Skanaus!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos