„Virš visko, ką mes šiandien pasiekėme, galime išskirti svarbų pasiekimą grindžiant kelią visiškai automatizuotam ir avarijų išvengiančiam vairavimui“, – pabrėžė prof. Leoholdas finalinėje ES tyrimų projekto HAVEit prezentacijoje Švedijos mieste Borase. „Temporary Auto Pilot“ (TAP) apjungia įvairias pusiau automatines funkcijas, pavyzdžiui, vairuotojo kontroliuojamas pagalbos sistemas, tokias kaip ACC adaptyvi kruizo kontrolė ir „Lane Assist“ juostos laikymosi sistema, į vieną bendrai veikiantį junginį.
„Tačiau vairuotojui visuomet tenka visa atsakomybė ir jis visuomet yra pasirengęs veikti“, – tęsė J. Leoholdas. – Vairuotojas gali perimti valdymą arba išjungti sistemą bet kuriuo metu ir privalo nuolatos ją stebėti“.
Su TAP tapo įmanoma važiuoti iki 130 km/hTAP visada siūlo vairuotojui optimalų automatizavimo laipsnį pagal susiklosčiusią važiavimo situaciją, bendrai įvertinant aplinką, vairuotoją ir sistemos būklę. Ji yra sukurta išvengti avarijų dėl vairuotojo padaromų klaidų, kurias lemia nepastabumas ir išsiblaškymas. Pusiau automatiniu režimu – trumpai vadinamu „Pilot Mode“ – TAP išlaiko saugų atstumą iki priekyje esančio automobilio, leidžia važiuoti vairuotojo pasirinktu greičiu, sumažina šį greitį, jei tai reikalinga, prieš posūkį ir pan. bei išlaiko automobilio centrinę poziciją atsižvelgiant į kelio juostos žymėjimus. Sistema taip pat stebi lenkimo taisykles ir greičio apribojimus. Eismo spūstyse sustojimo ir pradėjimo važiuoti manevrai taip pat yra automatizuoti. Su TAP tapo įmanoma važiuoti iki 130 kilometrų per valandą greičiu greitkeliuose ir kituose panašiuose keliuose. Vis dėlto vairuotojas privalo nuolatos sutelkti dėmesį į kelią, kad bet kuriuo metu galėtų įsiterpti iškilus situacijoms, keliančioms grėsmę saugumui.
Lyginant su ankstesniais tyrimų automobiliais tokiais, kaip „Junior“ ir „Stanley“, TAP yra sukurta ant gamybinei artimos jutiklinės platformos, susidedančios iš gamybinio lygio radaro, kameros ir ultragarso pagrindu veikiančių jutiklių, kuriuos papildo lazerinis skeneris ir „elektroninis horizontas“.
„Vienas iš įtikinančių sistemos panaudojimo scenarijų gali būti susiklosčius monotoniškoms vairavimo situacijoms, pavyzdžiui, eismo spūstims arba kelio atkarpoms, kur judėjimas yra nepaprastai griežtai apribotas“, – komentavo J. Leoholdas.