Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2012 09 24

„Volvo“ baigia degalų ekonomiją didinantį SARTRE projektą

Švedai, norėdami užtikrinti saugumą keliuose ir pagerinti degalų ekonomiją, sugalvojo projektą, kurį pavadino SARTRE. Trumpiau tariant, tai automobilių traukinys.
Volvo SARTRE sistema
Volvo SARTRE sistema / Gamintojo nuotr.

Sistema veikia kaip kelių traukinys, kuomet keletas automobilių važiuoja vienas paskui kitą, išlaikydami vos keturių metrų atstumą. Priekyje važiuoja du sunkvežimiai, už jų, trys lengvieji automobiliai. Kas iš to? Važiuodami ilgus nuotolius, lengvųjų automobilių vairuotojai gali nelaikyti kojų ant pedalų, nes tiek greitį, tiek atstumą reguliuoja elektroninė sistema.

Tokiu principu važiuojantys automobiliai ne tik išsilaiko vienas paskui kitą ir leidžia vairuotojui pailsėti, tačiau ir padeda taupyti degalus. Automobiliai važiuoja pastoviu greičiu, o priekyje važiuojantys sunkvežimiai mažina oro pasipriešinimą. Keturių metrų atstumas leidžia važiuoti vadinamajame „vakuuminiame maiše“, kuriame pasipriešinimas orui itin mažas. Tai leidžia sutaupyti apie 20 procentų degalų.

„Volvo“ teigia, kad  šią sistemą pradėjo bandyti 2009-iais, ir tikina, kad ji pasiruošusi startui. Bet tai tik žodžiai ir nepaisant sėkmės, „Volvo“ nesako bei neprognozuoja, kada šis projektas gali būti pradėtas taikyti keliuose. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos