Paskutinis „Volvo“ saugumo testas buvo atliekamas elektra varomam „C30 Electric“ modeliui. Tai buvo pats elementariausias bandymas – identiškas „EuroNCAP“ atliekamiems testams.
„Mes nežinome kiek pirkėjai yra susirūpinę elektra varomų automobilių saugumu. Bet mes norime juos užtikrinti – elektra varomi “Volvo„ automobiliai bus tokie pat saugūs kaip ir šiuo metu gaminami dyzeliniai ar benzininiai automobiliai“, – pasakoja „Volvo“ saugumo vadovas Janas Ivarssonas.
Šio bandymo metu vairuotojo ir keleivio vietoje įsitaisę elektroniniai manekenai su dešimtimis įvairiausių sensorių raportavo, kad po smūgio jie patyrė tik minimalius sutrenkimus. Nors iš šalies elektrinis C30 nuo benzininio, rodos, nesiskiria, keli dideli skirtumai slepiasi jo viduje. Visų pirma, elektrinis variklis užima gerokai mažiau vietos variklio skyriuje, taigi ir jo tvirtinimo taškus teko projektuoti naujai. Visų antra, vietoje kuro bako sumontuotas akumuliatorių blokas yra gerokai didesnis ir gerokai sunkesnis.
„Darant tokius bandymus reikia turėti ypač daug patirties. Nesvarbu, kad manekenai praneša tik apie minimalius sužeidimus. Ypač svarbu ne tik mechaniniai sužeidimai, bet ir elektros įtampos nutraukimas avarijos atveju. Kaip žinia, automobiliai gaminami iš metalo, kuris yra geras laidininkas ir avarijos atveju galėtų visą elektros energiją perduoti keleiviams ir vairuotojui. Atskirtos sistemos turi pasirūpinti, kad tai neįvyktų“, – pridūrė Janas.
Taip pat, „Volvo“ specialistai konsultavosi su Švedijos gelbėjimo tarnybomis, kurios atvyksta į avarijos vietą. Jie juos informavo apie elektromobilių skirtumus ir uždavė eilę klausimų kaip juos padaryti saugesniais. Tokius pat klausimus „Nissan“ ir „Chevrolet“ uždavė JAV gelbėjimo tarnyboms prieš „Leaf“ ir „Volt“ pristatymus.