Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 02 18

Ženevoje debiutuoja „Opel Ampera“ serijinė versija

Naujoji „Opel Ampera“ pradeda kurti naująjį segmentą Europos automobilių rinkoje. Šių metų pabaigoje pasirodysianti penkių durų, keturių sėdimų vietų „Ampera“ sukurta tam, kad suteiktų visus elektromobilio privalumus, panaikinant atstumo įveikimo rūpesčius dėl vien tik bateriją eikvojančio variklio patikimumo. Serijinės gamybos „Ampera“ premjera numatoma Ženevos automobilių parodoje Kovo 1-13 dienomis. Ligi tos datos 1000 vartotojų Europoje, kurių didžiają dalį sudaro korporatyviniai klientai, jau turės naują „Ampera“.
„Opel Ampera“
„Opel Ampera“ / Gamintojo nuotr.

„Ampera“ jau dabar yra pripažinta visuomenės ir žiniasklaidos – jai prognozuojama daug įvairių apdovanojimų. Revoliucinis techninių galimybių koncepcinis modelis įtikino „Auto Zeitung“ skaitytojus, kurie šį automobilį išrinko geriausiu elektromobiliu ir apdovanojo „Auto Trophy 2010“ prizu. „Bild and Bild am Sonntag“ skaitytojų ir komisijos vertinimu specialioje „Golden Steering Wheel“ konkurso kategorijoje „Green Steering Wheel 2010“ nominacijoje „Ampera“ užėmė antrąją vietą, o „Auto Test“ žurnalo komisija „e-car award2010“ rinkimuose apdovanojo šį automobilį „Innovation/Technical Concept of the Year“ kategorijoje. „Ampera“ patogumas vartotojo atžvilgiu jau yra apdovanotas britų žurnalo „What car?“ rengiamuose rinkimuose „Green Technology Award“ bei 2009 m. laimėtas „Innovation Trophy“ apdovanojimas „L‘Automobile Magazine“ rengiamuose rinkimuose Prancūzijoje.

„Ne taip kaip tradicinis automobilis, „Opel Ampera“ gali būti vieninteliu automobiliu kurį jums reikia turėti“, - sako Alainas Visseris, „Opel“ pardavimų, rinkodaros ir techninės priežiūros viceprezidentas. - „Ampera“ visa tai suteikia: revoliucinė judėjimo jėgą, progresyvų stilių, nepriekaištingą saugumą, aukštos kokybės lengvai valdomas funkcijas, o visa tai apjungta į puikią dinamiško vairavimo galimybę“.

Sumanios technologijos, kurių kaina prasideda nuo 148 tūkst. lt (42 900 eurų)

Lyginant su kitais gamintojais, „Opel“ visoje Europoje siūlo „Ampera“ įsigyti už vienodą 148 tūkst. litų kainą (vidutinė kaina įskaičiuojant ir PVM), tačiau dėl skirtingų įrangos komplektų skirtingose šalyse kaina gali šiek tiek svyruoti. „Opel“ kainodara yra aiški, nes kainos nurodytos už automobilį ir akumuliatorių be jokių užslėptų mokesčių.

„Opel Ampera“ serijinė versija mažai tepakito nuo pradinio koncepcinio modelio. Dėl unikalios elektrinės varomosios sistemos, automobilis yra guvus ir dinamiškas, talpina keturis keleivius bei turi erdvią bagažinę.

Įspūdingas automobilio dizainas beveik nepakitęs nuo pat koncepcinio modelio. „Ampera“ yra naujos „Opel“ stilistikos gaminys: išsikišusios priekinės grotelės, ryškus „Opel“ ženkliukas ir bumerango formos priekiniai žibintai. Kiekviena „Ampera“ detalė buvo išsamiai analizuota ir sukurta ekonomiškesniam važinėjimui. Tad tokia mašina tapo vienu aerodinamiškiausiu ir taupiausiu automobiliu rinkoje. Jame sumontuota įspūdinga įranga – nuo „Bose“ garso aparatūros iki lietimui jautraus ekrano.

„ePionieriai” ir dainininkė Katie Melua nekantriai laukia prekybos starto

„Ampera“ įelektrino daugiau nei 400 „ePionierių“ visoje Europoje, kurie prisijungė prie „Ampera“ internetinės bendruomenės, kaip nauji klientai adresu www.opel-ampera.com.  Jiems suteikiama išskirtinė informacija ir paslaugos, bendruomenės nariai bus pirmieji išmėginę bei pasidžiaugę „Ampera“ privalumais badymuose.

„ePionieriai“ laukdami prekybos starto, dalinasi mintimis apie automobilio perspektyvas. Vis daugiau ir daugiau vairuotojų sutinka su nuomone, kad žmonijos mobilumas ateityje neatsiejamas nuo elektra varomų automobilių. Tomas A. (Thomas) iš Vokietijos miesto Eberbach rašo - „...e-mobilumas“ ateina. „Ampera“ automobilio koncepcija tai gali, kuomet kiti vis atsiprašinėja dėl mažos atstumo įveikimo galimybės...“. Inžinierius Hans-Ulrich H. iš Vokietijos miesto Lindau sako, kad „atsinaujinantys energijos šaltiniai priklausys pasauliui“.

„Greenpeace“ tarptautinė aplinkos apsaugos organizacija mano, kad „Ampera“ pats logiškiausias sprendimas norint galutinai nesuardyti „ekologinės grandies“. Raplh G. iš Matlock, Didžioji Britanija rašė, kad alternatyvūs degalai kuriami gana ilgai, tad „Ampera“ tai vienas iš praktiškiausių ir protingiausių žingsnių.

Daugelis žmonių ir „ePionierių“  sutinka su „Ampera“ ambasadore Ktie Melua, kuri ketina „Ampera“ vykti į savo koncertinę turnė Europoje prasidėsiančia kovo mėnesį. „Aš pritariu tokiam gamtos tausojimo sprendimui, kurį siūlo „Ampera“, ir tai, kad ši „žalia“ mašina išlieka jausminga, su gyvenimo prieskoniu“, - sako ji.

Tinkantis bet kokiai kelionei

„Opel Ampera“ bus pirmasis elektromobilis Europoje, kuris turės nulinę taršą ir pritaikytas bet kokioms kelionėms. Atvirkščiai nei tradiciniai bateriją naudojantys elektromobiliai, „Ampera“ nekels rūpesčių dėl važiavimo galimybių – vairuotojams nereikės sukti galvos dėl išsekusios baterijos.

„Ampera“ baterija įkraunama per apytiksliai 4 valandas, automobilio įkrovimo sistemą įjungus į standartinę 230 V rozetę. Dėl paprasto ir patogaus įkrovimo būdo, kuriam nereikia specialios įrangos, tikimasi, kad vairuotojams dažniausiai užteks baterijos energijos. Nepriklausoma apklausa rodo, kad 80 proc. europiečių nuvažiuoja iki 60 km per dieną, tad „Ampera“ puikiai atitinka šiuos reikalavimus. Pirmuosius 40 - 80 km (priklausomai nuo vietovės, vairavimo stiliaus ir temperatūros) „Ampera“ įveiks naudodama 16 kWh ličio jonų baterijos energiją. Važiavimui naudojant baterijos energiją „Ampera“ nenaudoja degalų, gamtos neteršia jokiomis išmetamosiomis dujomis.  Jei kelionė ilgesnė – benzininis variklis, naudodamas pilną baką, be vargo atstumą padidins iki 500 km. Tokia veikimo schema „Ampera“ elektromobiliui suteikia kasdienio automobilio patogumą.

Keturi vairavimo režimai: nuo miesto iki sportiško, nuo ekonomiško iki vairavimo malonumo

Ypatingai tylaus 111 kW/150 AG galios elektros variklio sukamasis momentas yra 370 Nm. Nuo 0 iki 100 km/h greičio „Ampera“ įsibėgėja per 9 sekundes, jos maksimalus greitis - 161 km/h.

Centrinėje konsolėje naudojantis „Drive Mode“ mygtuku, vairuotojas gali pasirinkti normalų, sportišką, kalnų ar miesto vairavimo režimus. Jie leidžia taupyti energiją priklausomai nuo vairavimo ir kelio sąlygų.

Normalus režimas yra standartinis „Ampera“ automobiliui. Tikimasi, jog tai bus dažniausiai naudojamas režimas maksimaliai energijos ekonomijai pasiekti. Jei baterijos energija sumažės iki kritinio lygio, „Ampera“ automatiškai įjungs padidinto atstumo režimą, kurio metu pradės veikti benzininis variklis. Jis pratęs baterijos įkrovimą ir prailgins kelionę. Baterijos įkrovimas vykdomas kaupiant stabdymo jėgą, kuri leis pailsėti degalų generatoriui ilgose nuokalnėse.

Sportiškas režimas automatiškai keičia akseleratoriaus pedalo jautrumą. Nors šis režimas nesuteikia daugiau galios automobiliui, tačiau tai suteikia greitesnę reakciją vairavimo pokyčiams.

Kalnų režimas sistemos dėka didina galią kalnuotose vietovėse, kur elektromobilių darbui gali kilti sunkumų. Kalnų režimas taip pat automatiškai įjungia padidinto atstumo režimą, kad baterija neišsikrautų. Vairuotojai turėtų šį režimą pasirinkti po visiško įkrovimo arba likus 10 -15 min. iki kalnuotos vietovės.

Miesto režimas pritaiko baterijos darbą vietiniams miesto poreikiams. Pasirinkus šį režimą, tuoj pat įsijungia padidinto atstumo režimas, kas leidžia taupyti baterijoje esančią energiją. Išjungus miesto režimą, padidinto atstumo režimas išsijungia ir „Ampera“ automobilis „švariam“ važiavimui mieste ar eismo ribojimo zonose naudoja baterijoje sukauptą energiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?