Įrenginiai, palengvinsiantys vasarines išvykas automobiliais

Nemažai žmonių atostogoms vasarą pasirenka keliones automobiliu po gimtąją šalį arba po kaimynines valstybes. Neretai jų keliai veda ne tik į Latviją ar Estiją, bet ir į pietinės Europos valstybes – Graikiją, Kroatiją, Italiją, Prancūziją, Ispaniją ir t.t. Ilgos kelionės patyrusiems vairuotojams iššūkių daug nesukelia, tačiau visada yra lengviau, kuomet po ranka yra invatyvūs privalumai.
Automobilio bagažinė
Automobilio bagažinė / „Peugeot“ nuotr.
Temos: 1 Navigacija

Navigacija – vienas iš esminių ilgų (ir nebūtinai ilgų) kelionių kompanionų. Keliauti nežinomais keliais yra daug paprasčiau, kada visas nuorodas diktuoja kompiuteris – vairuotojui tereikia sekti ženklus ir navigacijos siūlomus nurodymus.

Keliaujant net ir po svetimas šalis orientuotis nesunku ir pagal žemėlapius, tačiau įvažiavus į judresnius miestus, kur daugybė gatvių yra vienos krypties, o negana to, kai kurie keliai driekiasi po žeme, paprasčiausia yra patikėti maršruto planavimą navigacinei sistemai.

Nemažai naujų automobilių jau iš gamyklos išrieda su integruota navigacine sistema. Visgi, keliaujant senesniu arba pigiau įrengtu automobiliu, patartina įsigyti nešiojamą navigacinę sistemą. Tokių įrenginių pasirinkimas yra išties platus, tačiau rinkoje dominuoja „Tom Tom“ ir „Garmin“ produktai.

Brangesnės aparatūros neretai turi ir akselerometrus (giroskopus), kurie, paradus ryšį su palydovu (pavyzdžiui, tunelyje arba siaurose miestų gatvėse tarp aukštų pastatų) ir toliau sėkmingai nurodo, kur važiuoti. Tie, kam yra tekę važiuoti nepažįstamomis Paryžiaus gatvėmis tikrai supras, ką reiškia panerti į tunelį, kuriame vienas po kito eina išsišakojimai, vedantys į skirtingas gatves.

Gamintojo nuotr./Neaiojama navigacinė sistema
Gamintojo nuotr./Nešiojama navigacinė sistema

Senesnės nešiojamos navigacinės sistemos taip pat gali puikiai atlikti savo funkciją, tačiau svarbu yra įdiegti naujausius žemėlapius. Dažniausiai programinę įrangą navigacijų gamintojai atnaujina keturis kartus per metus – kartais įdiegiami naujai pastatyti ženklai, vietovių pavadinimai, sužymimos degalinės, tačiau bent kartą metuose atnaujinami ir kelių žemėlapiai. Net ir turint senesnį aparatą, jį galima pristatyti tokiomis sistemomis prekiaujančioms įmonėms, kur už tam tikrą mokestį bus įdiegta naujausia programinės įrangos versija.

Keliaujant (nebūtinai automobiliu) pravers ir fotoaparatas. Fotoaparatų pasirinkimas šiais laikais yra toks gausus, kad net ir turint labai aiškius poreikius išsirinkti nėra lengva. Sparčiai populiarėjantys sisteminiai fotoaparatai su keičiamais objektyvais – neblogas pasirinkimas kainos ir kokybės atžvilgiu. Kai kurie iš jų turi ir integruotą GPS imtuvą, kuris fiksuos, kur buvo padarytos nuotraukos. Tokiu atveju, po kelionės stebint galeriją galima nesunkiai prisiminti, iš kurios vietos buvo padaryta nuotrauka.

Veidrodiniai fotoaparatai, žinoma, greičiu ir nuotraukų kokybe yra nepralenkiami, tačiau kartais jų svoris, dydis ir kaina verčia ieškoti kompromisų.

Sony nuotr./Sony sisteminis fotoaparatas
„Sony“ nuotr./„Sony“ sisteminis fotoaparatas

Modernūs išmanieji telefonai šiais laikais taip pat užfiksuoja puikias akimirkas, tačiau didžioji dauguma jų neturi optinio vaizdo artinimo funkcijų, o prietemoje ar tamsoje kardus gadina taip nepageidaujamas „triukšmas“ („noise“). Kad ir kaip būtų, geras telefonas yra nebloga alternatyva, neturintiems nei navigacinės sistemos, nei fotoaparato – tik tokiu atveju reikia nepamiršti įsigyti ir automobilinio pakrovėjo.

Ilgose kelionėse dažnas atostogaujančių ekipažas vežasi ir šiek tiek maisto, geriamų skysčių – nesvarbu, ar tai būtų vanduo,  gaivieji ar alkoholiniai gėrimai. Faktas tas, kad gerti bet ką karštos vasaros metu (ypač – pietinėse valstybėse) maloniau, jei gėrimas yra vėsus.

Kai kurie nauji (dažniausiai – nepigūs) automobiliai turi atskirai nuo salono šaldomas daiktadėžės. Tokiu atveju, vandens ar sulčių butelis ten neįkais, važiuojant net ir rugpjūčio saulės kaitinamuose Ispanijos ar pietinės Italijos keliuose. Tačiau neturint tokio privalumo verta pasvarstyti apie automobilinį šaldytuvą.

Gamintojo nuotr./Automobilinis aaldytuvas
Gamintojo nuotr./Automobilinis šaldytuvas

Tokių naujų prietaisų kainos paprastai prasideda maždaug nuo pusantro šimto litų, tačiau galima rasti šaldytuvų, kainuojančių keletą tūkstančių litų. Pigesni šaldytuvai neretai viduje palaiko maždaug 15-20 laipsnių žemesnę temperatūrą, nei aplinkos, tačiau brangūs įrenginiai turi ir šaldymo kameras, kuriose temperatūra gali būti nustatyta iki -20 laipsnių pagal Celsijų. Tokiu atveju, skanių itališkų ledų galėsite parvežti ir savo draugams ar giminaičiams. Automobiliniai šaldytuvai dažniausiai būna maitinami specialiu kabeliu, prijungiamu prie automobilio 12V įtampos lizdo.

Nemažai privalumų automobilyje suteiks ir įtampos keitiklis, suteiksiantis galimybę prijungti, pavyzdžiui, nešiojamo kompiuterio pakrovėją. Keliaujant keliese automobilio gale sėdintys keleiviai galėtų pažiūrėti filmą ar žaisti žaidimus, kad lėtai bėgantis laikas neprailgtų. Šis įrenginys leis įkrauti ir fotoaparato baterijas ar naudotis praktiškai bet kokiu tokiose kelionėse reikalingu, elektros energija maitinamu prietaisu.

Gamintojo nuotr./Įtampos keitiklis
Gamintojo nuotr./Įtampos keitiklis

Ar jums yra tekę keliauti automobiliu po užsienio valstybes? Kuo siūlytumėte papildomai pasirūpinti planuojantiems savo vasaros išvykas?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų