Vairavimo entuziastų rojus: smagiausių Europos kelių dešimtukas (1 dalis)

Smagūs, entuziastiškam pasivažinėjimui skirti keliai yra vienas iš dalykų, kurių taip smarkiai trūksta Lietuvoje. Tačiau dėl to kaltinti reikia ne mūsų kelininkus ir ne valdžią – paprasčiausiai geografinė Lietuvos pozicija tam nėra palanki.
Vingiuotas Alpių kelias
Vingiuotas Alpių kelias / Wikipedia.org nuotr.

Štai kalnuotose vietovėse tiesius, ekonomiškus kelius nutiesti yra žymiai sunkiau, todėl dažnu atveju vietoje to, kad kiaurai kalną būtų kasamas tunelis, buvo tiesiami aplink vedantys keliai. Tik svarbesnės reikšmės keliai ir greitkeliai kalnuotose vietovėse turi daugybę tunelių.

Puikus pavyzdys – Europos alpės. Išsukus iš greitkelio į tą patį tašką norint nuvažiuoti alternatyviu maršrutu, kelionėje užtruksite bent 2-3 kartus ilgiau. Tačiau patikėkite, vairuoti bus nepalyginamai įdomiau.

Atlanto kelias („Atlantic Ocan Road“)
Wikipedia.org nuotr./Atlantic Road kelias
Wikipedia.org nuotr./„Atlantic Road“ kelias

Neilga, kiek daugiau nei aštuonių kilometrų atkarpa, jungianti vakarų Norvegijos archipelagą (salyną), yra vienas iš geriausiai žinomų kelių visose Skandinavijos šalyse. Šis maršrutas 20-ojo amžiaus pradžioje veikė, kaip geležinkelio linija, tačiau 8-ajame dešimtmetyje buvo nuspręsta projektuoti kelią automobiliams. 1989-aisiais 122 mln. Norvegijos kronų kainavęs kelias buvo atidarytas bei apmokestintas. Jis atsipirko tik per dešimt metų – nuo 1999-ųjų čia galima važiuoti nemokamai. Atlanto kelias yra įžymus dėl įspūdingo tilto. Dažniausiai tiltai būna tiesūs, tačiau čia architektai suprojektavo labai įdomiai kylantį tiltą.

VIDEO: „Atlantic Road“ kelias Norvegijoje

Maršrutą rasite čia: http://goo.gl/maps/YdFOy

„Col de la Bonette“ kelias

Wikipedia.org nuotr./Col de La Bonette kelias
Wikipedia.org nuotr./„Col de La Bonette“ kelias

„Col de la Bonette“ yra kelio atkarpa pietryčių Prancūzijos – vakarinėje Italijos dalyje. Šis kelias įžymus yra ne tik dėl ten vykusių „Tour de France“ prestižinių dviratininkų lenktynių, bet ir dėl savo geografinės padėties. Mat, šis kelias buvo vadinamas aukščiausiu visoje Europoje – toje vietoje yra pastatyta lenta, ant kurios užrašyta, kad „Col de la Bonette“ yra 2802 metrų aukštyje virš jūros lygio. Visgi, neaišku kada atlikti matavimai buvo netikslūs – aukščiausias šio kelio taškas yra 2715 m aukštyje. Kad ir kaip būtų, tai – pats aukščiausias asfaltuotas kelio ruožas Prancūzijoje ir patenkantis į penkių aukščiausių Europoje sąrašą.

VIDEO: „Col de la Bonette“ kelias Prancūzijoje

Maršrutą rasite čia: http://goo.gl/maps/e4cvV

„Fuela Pass“ kelias

Wikipedia.org nuotr./Fuela Pass kelias
Wikipedia.org nuotr./„Fuela Pass“ kelias

Ramiame, retai apgyvendintame Šveicarijos alpių slėnyje nutiestas kelias, pavadintas „Fuela Pass“ pavadinimu. Šis, netoli Italijos bei Austrijos sienų esantis asfaltuotas ruožas daugybei vairuotojų patiktų dėl ramybės – mat, čia eismas nedidelis, o gyvenviečių praktiškai nėra, todėl įsijautus į vairavimo ritmą jūsų nenuliūdins jokie miesteliai, smarkiai ribojantys važiavimo greitį. Čia būsite tik jūs, jūsų automobilis ir plati jūsų šypsena.

VIDEO: „Fuela Pass“ kelias Šveicarijoje

Maršrutą rasite čia: http://goo.gl/maps/zh5Kh

„Furka Pass“ kelias

Wikipedia.org nuotr./Furka Pass kelias
Wikipedia.org nuotr./„Furka Pass“ kelias

Tai – dar vienas įspūdingas kelio ruožas Šveicarijoje – centrinėje jos dalyje. 28 km ilgio lygaus asfalto atkarpoje yra ne viena smarkiai „susiraukšlėjusi“ serpentinų sekvencija. Negana to, vienoje šio ruožo dalyje yra ir lyg adata tiesi atkarpa. Būtent šioje vietoje buvo filmuojama „James Bond: Goldfinger“ kino juostos scena, kurioje pozavo „Aston Martin DB5“ bei „Ford Mustang“ automobiliai.

VIDEO: „Furka Pass“ kelias Šveicarijoje

Maršrutą rasite čia: http://goo.gl/maps/Mqa2y

„Hahntennjoch“ kelias

Wikipedia.org nuotr./Hahntennjah kelias
Wikipedia.org nuotr./„Hahntennjah“ kelias

Vakarinėje Austrijos dalyje, visai netoli Insbruko („Innsbruck“) nutiestas vingiuotas „Hahntennjoch“ kelias. Ši 28 km ilgio atkarpa labiausiai paplitusi tarp vietinių dviratininkų ir motociklininkų. Asfalto paviršiaus lygumas – veidrodinis, todėl čia būtų galima atvažiuoti ir su pakankamai žemą važiuoklę turinčiu sportiniu automobiliu. Visgi, reikia nepamiršti, kad daugumoje vietų nėra jokių atitvarų, o padaręs vieną stambesnę klaidą vairuotojas su savo automobiliu gali nusiristi nuo skardžio. Sakoma, kad šiuo keliu smagiausia važiuoti yra nuo šiaurinės pusės.

VIDEO: „Hahntennjoch“ kelias Austrijoje

Maršrutą rasite čia: http://goo.gl/maps/6YNuf

Kitą geriausių Europos kelių dešimtuko dalį pristatysime rytoj – ketvirtadienį. Aišku viena – sunkiausia būtų išsirinkti idealų automobilį šiems keliams. Su kokia mašina jūs važiuotumėte į tokias vietas su mintimi pabėgti nuo kasdienybės ir entuziastiškai pasivažinėti?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų