Dygliuotas padangas rekomenduojame tiems, kurie dažniau važinėja užmiestyje, ypač kaimo keliais, kurie dažnai būna padengti ledu, o kelininkai tokius kelius aplenkia arba užsuka du kartus per žiemą. Dygliuotų padangų privalumas ant ledo – neginčytinas. Jų stabdymo kelias gerokai trumpesnis, jų blokeliai standesni, todėl dygliuotos padangos tarnauja ilgiau.
Dygliai - užmiestyje
Nedygliuotos padangos turi kitus privalumus – jos gerokai tylesnės, jomis apautas automobilis naudoja mažiau kuro, lyginant su dygliuotomis. Nedygliuotas padangas rekomenduojame miestiečiams (ypač didesnių mietų gyventojams), nes keliai miestuose dažniausiai būna daugiau – mažiau valomi. Be to, jeigu ketinate važiuoti į užsienį, tai su dygliuotomis padangomis pasieksite tik Lazdijus. Vakarų Europa jums – uždaryta.
Nedygliuotos padangos būna dviejų tipų – „Nordic“, kurios pasižymi itin minkštu gumos mišiniu ir taip vadinamos europinio tipo. Pastarųjų gumos mišinys gerokai kietesnis.
„Nordic“ nedygliuotos padangos skirtos itin atšiaurioms žiemos sąlygoms ir daugeliu savybiu prilygsta dygliuotoms. Jas rekomenduojame tiems, kas dažnai važinėja blogai nuvalytais keliais, tačiau dygliuotų nenori, ar galbūt kartais tenka išvažiuoti į užsienį.
Europinio tipo nedygliuotos žieminės padangos skirtos tiems, kas dažnai važinėja mieste, kur gatvės gerai valomos bei laksto magistraliniais prižiūrėtais keliais. Be to, tie, kurie važinėja į Vakarų Europą taip pat turėtų rinktis tokias padangas – jos pasižymi kietesniu gumos mišiniu ir gerokai lengviau atlaiko ne tik didelį greitį, bet ir aukštesnes temperatūras.
Universalios - neuniversalios
Universalių padangų nerekomenduojame – nebent jūs važiuojate tikrai labai mažai ir galite sau leisti visai niekur nevažiuoti, kai važiavimo sąlygos tikrai sunkios. Universalių padangų galimybės žiemą yra labai ribotos. Beje, vasarą taip pat.
Bet kokiu atveju geriausias būdas pasirinkti teisingas padangas žiemai – pirkti jas specializuotoje parduotuvėje ir tik pasikonsultavus su padangų specialistu. Jis geriausiai parinks padangas jūsų automobiliui.
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad teisingas padangų parinkimas turi didelę įtaką ne tik saugumui ir komfortui, bet ir padangų dėvėjimuisi. Šiuolaikinių automobilių sudėtingos pakabos turi labai didelę įtaką tolygiam padangos dėvėjimuisi. Labai dažnai netinkamai parinktos padangos netolygiai nusidėvi per 10-15 tūkst. km ir pradeda kelti nepakeliamą triukšmą ar net sukuria vibracijas. Todėl geriausia – padangų parinkimą patikėti šios srities profesionalams.
Žiemai rekomenduojame siauresnes
Beje apie padangų dydį – žiemą rekomenduojamos šiek tiek siauresnės ir aukštesnio profilio padangos. Dažniausiai gamintojai rekomenduoja dviejų, rečiau – trijų skirtingų dydžių padangas tam pačiam automobiliui. Jeigu galite rinktis, žiemai rekomenduojame rinktis siauresnes ir aukštesnio profilio padangas.
Nepamirškite įvertinti greičio indekso – tai ypač aktualu tiems, kurie dažnai važinėja magistraliniais keliais ar ketina keliauti į Vokietiją. Greičio indeksas – tai padangos gamintojų maksimaliai leidžiamas greitis, kuriuo važiuojant yra garantuojama padangų kokybė. Dažnos (ypač pigesnės) žieminės padangos pasižymi nedideliu greičio indeksu.
Ir paskutinis dalykas – nepriklausomai nuo metų laiko reguliariai tikrinkite padangų slėgį. Nesvarbu kokiu metų laiku ir kokiomis padangomis važiuojate – pernelyg mažas slėgis padangoje gali tapti didelės nelaimės priežastimi.