2013 05 30

ABB technologija įkrauna elektra varomą autobusą per 15 sekundžių

Tam tikrose autobusų stotelėse nebereikia nei antžeminių linijų, nei ultra-greito įkrovimo. Tai naujos kartos tylios, lanksčios, nulinės emisijos miesto viešojo transporto stotelės.
Elektrinis autobusas Ženevoje
Elektrinis autobusas Ženevoje / ABB nuotr.

Energetikos ir automatikos technologijų  grupė ABB sukūrė naują, pirmą pasaulyje technologiją, kuri žaibiškai įkraus didelės talpos elektra varomo autobuso sistemą.

Tarptautiniame viešojo transporto sąjungos (UTIP) 60-ajame kongrese Ženevoje ABB paskelbė, kad ji kartu su miesto viešojo transporto bendrove (TGP), Pramonės ir technologijų skatinimo biuru (OPI) ir Ženevos energija SIG dirba ties TOSA elektro-autobusų sistemos bandomuoju projektu.

Nauja įkrovimo technologija bus pirmą kartą įdiegta didelio pajėgumo elektra varomame autobuse, talpinančiame daugiau kaip 135 keleivius. Naudojant naujo tipo automatinį žaibiško įkrovimo mechanizmą autobuso baterijos tam tikrose stotelėse bus žaibiškai įkraunamos vos per 15 sekundžių tuo metu, kai keleiviai išlips ir įlips į autobusą. Šis projektas vykdomas tarp Ženevos oro uosto ir Tarptautinio parodų centro, „Palexpo“.

ABB nuotr./Elektrinis autobusas Ženevoje
ABB nuotr./Elektrinis autobusas Ženevoje

„Naudodami staigaus įkrovimo technologiją, mes galime išbandyti naujos kartos elektrinius autobusus miesto viešajame transporte, kuriems nebereikia antžeminių elektros linijų“ – sakė Claes Rytoft, ABB vyriausiasis technologijų pareigūnas. „Šis projektas sudarys palankias sąlygas pereiti prie lankstesnės, ekonomiškesnės viešojo transporto infrastruktūros, kartu sumažinant taršą ir triukšmą.“

TOSA („Trolleybus Optimisation Système Alimentation“) yra nulinės anglies dioksido emisijos sprendimas, nes naudojama elektra gaunama tik iš švarios hidroelergijos. Įkrovimo laikas yra toks trumpas, kad netrukdo autobusų grafikui ir gerina miesto aplinką bei kraštovaizdį, nes nebereikia antžeminių linijų, bei tuo pačiu užtikrina lankstesnį maršrutą. Sistema, vietoj įprastų troleibusų strypų, naudoja lazeriu valdomą judančią „ranką“, kuri prisijungia prie autobusų stotelėje esančio įkrovimo lizdo.

Žaibiško įkrovimo technologija ir įranga autobuse, naudojama šiame projekte, buvo sukurta ABB ir pritaikyta autobusų maršrutams, kuriais piko metu pervežama daug keleivių. Vidines baterijas tam tikrose stotelėse galima įkrauti per 15 sekundžių, 400 kilovatų įkrova. Autobuso maršruto pabaigoje įkrovimas, trunkantis nuo 3 iki 4 minučių, leidžia pilnai  įkrauti baterijas. Naujoviškos elektros pavarų sistemos dėka, energija, vietoj ant stogo sumontuotų įkrovimo įrenginių, gali būti kompaktiškose baterijose kartu su kita transporto priemonei reikalinga energija, matinančia tiek autobuso veikimą, tiek jo papildomas funkcijas, tokias, kaip vidaus apšvietimas.

VIDEO: Elektrinio autobuso su nauja baterijų įkrovimo technologija pristatymas Ženevoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis