2011 05 06

Ar elektromobilis gali patenkinti vyriškas ambicijas?

Vilniuje į konferenciją „Žalieji automobiliai Lietuvoje – didelės galimybės mažai valstybei“ susirinkę skirtingų šalių atstovai diskutavo išties nelengvu klausimu – kuo vadovaudamiesi žmonės renkasi automobilius? Ar tų motyvų pakaks, kad būtų pasirinktas elektromobilis?
„Chevrolet Volt“
„Chevrolet Volt“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Elektromobilis

Švedė Eva Sunnerstedt sako, kad prieš keletą metų jos šalyje buvo itin populiarūs dideli sportiniai automobiliai, kuriuos dabar sunku parduoti, nes praėjo jų populiarumo banga. Ji įsitikinusi, kad jaunimui šiuo metu įdomiau pasipuikuoti mobiliuoju telefonu ar leisti laiką prie kompiuterio.

Danas Peras Jorgensenas Molleris pats elektromobiliu važinėja trylika metų. Jis mano, kad jo šalies piliečių mąstymą dar reikia keisti, nes kol kas elektromobiliai daugeliui danų yra tik atostogų transportas. Danijoje kiekvienam benzininio automobilio vairuotojui tenka sumokėti nemažą mokestį už iškastinio kuro naudojimą, nuo jo atleidžiami elektromobilių vairuotojai. Turintys elektromobilius gali nemokamai pastatyti automobilį. Tai yra neblogas paskatinimas, nes Danijoje mokestis už stovėjimą siekia apie 10 litų už valandą. Be to, triukšmo neskleidžiantys automobiliai prisideda prie geresnės gyvenimo kokybės. Danijos Vyriausybė priėmė sprendimą po 2050 m. naudoti tik atsinaujinančią energiją.

Estas Teetas Randma, įmonės „ZEV Motors LLC“, gaminančios elektromobilius, vadovas, sako, kad žmonės rinkdamiesi automobilį, nesielgia racionaliai. „Automobilis – tai ne tik susisiekimo priemonė. Vyrui – tai labai stipri socialinio statuso išraiška,“ – sako estas.

Gyvenimo būdui įtakos turės tai, kad elektromobilis reikalaus kitaip planuoti dieną ar savaitgalius, nes įkrautas automobilis turi važiavimo limitą.Šiaurės ministrų tarybos biuro Lietuvoje direktorius Bo Haraldas Tillbergas sako, kad elektromobiliams išpopuliarėti reikia politinių sprendimų. Jis svarsto, kad kiekviena šalis, nusprendusi pasirinkti tokią transporto priemonę, susidurs su keliais iššūkiais – elektromobiliai keis gyvenimo būdą ir įpročius, reikės nuspręsti, kokią skatinimo politiką pasirinkti, ir visi miestai susidurs su neišplėtotų technologijų problema. Gyvenimo būdui įtakos turės tai, kad elektromobilis reikalaus kitaip planuoti dieną ar savaitgalius, nes įkrautas automobilis turi važiavimo limitą. Iškils nemažai kuriozinių situacijų: ką daryti, jei ryte paaiškėja, kad automobilis įkrautas tik nuvažiuoti iki darbo? Ką veikti, kol automobilis įkraunamas? Ką daryti, jei automobilio „batarkės nusės“ nepasiekus kelionės tikslo? Gyvenimo būdo pokyčiai glaudžiai susiję ir su technologijomis, reikalingomis elektromobiliui. Miesto gyventojams reikės įkrovimo stotelių, bus svarbu, kad jos būtų lengvai pasiekiamos. Privačių namų gyventojams reikės mąstyti apie alternatyvius energijos šaltinius, taip mažinant išlaidas automobiliui reikalingai energijai.

Lietuvis Mantas Veskela, „Rytų skirstomųjų tinklų“ atstovas, yra pragmatiškesnis. Jo nuomone, kylanti benzino kaina diktuoja ego įpročių keitimąsi. Ir lietuviški pavyzdžiai rodo, kad tautiečiai pasiryžę keisti savo įpročius dėl mažesnių išlaidų už automobilio degalus. Elektromobiliai kartais kritikuojami dėl ilgo jų įkrovimo periodo ir santykinai trumpo laikotarpio, kurio pakanka nuvažiuoti su įkrautomis baterijomis. Danijoje jau startavo projektas, kuriuo siekiama sukurti naujas baterijas, leisiančias pakrauti elektromobilį vos per 15–20 min.

Žurnalas „Green'as“
Žurnalas „Green'as“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs