2013 08 01

BMW elektromobilių gamybai naudoja kanapes

Praėjusį antradienį BMW pristatė gamybai paruoštą pirmąjį kompanijos elektromobilį – i3. Be stulbinamų techninių duomenų, šis BMW sudomino ir kita savo detale: kai kuriose elektromobilio detalėse panaudotos pluoštinės kanapės.
BMW i3
BMW i3 / BMW nuotr.

Kanapinė kinrožė (lot. Hibiscus cannabinus), priskiriama kanapinių augalų rūšiai, buvo panaudota BMW i3 durų garso izoliacijai. Kompanijos atstovai, paklausti apie šį sprendimą, jį argumentavo paprastai – šios rūšies augalo panaudojimas yra pigesnė ir mažiau sverianti alternatyva šiuo metu naudojamoms naftos pagrindu pagamintoms garso izoliacinėms medžiagoms.

Teigiama, kad Europos gatvėse i3 pasirodys jau šių metų lapkritį – Vokietijoje baziniai elektromobiliai kainuos nuo 34,9 tūkst. eurų (apie 120 tūkst. Lt), o modeliai su papildomu vidaus degimo varikliu bus 4,5 tūkst. eurų (15,5 tūkst. Lt) brangesni.

Bavarai priduria, jog i3 pasižymi ir itin pigiais eksploataciniais kaštais – automobilio priežiūra kainuos maždaug 40 proc. pigiau nei 320d modelio.

Nors ir BMW i3 yra mažiausias automobilis dabartinėje šios markės gamoje, 1195 kg svoris ir 170 AG bei 250 Nm galia pavers jį pakankamai dinamišku. Iki 60 km/h jis įsibėgės tik per 3,7 sekundės, o 100 km/h padalą spidometro rodyklė kirs nuo starto praėjus vos 7,2 sekundės. Maksimalų greitį dėl efektyvumo BMW apribojo iki 150 km/h.

Modeliai su pilnai įkrautomis baterijomis galės įveikti 130–160 kilometrų distanciją. Jeigu toks įveikiamas atstumas vairuotojams pasirodys per mažas, gamintojas siūlys užsisakyti versiją su papildomu vidaus degimo varikliu, atliekančiu generatoriaus vaidmenį. 34 AG, 2 cilindrų motociklo agregatas kraus ličio-jonų baterijas, taip nuvažiuojamą atstumą padidindamas iki 300 kilometrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis