Su dabartiniais elektromobiliais kelionė iš Vilniaus į Klaipėdą yra neįmanoma – jų baterijos dažniausiai neužtenka nuvažiuoti 300 km, o jos įkrovimas trunka ne vieną valandą. Ir nors elektromobiliams prijaučiantys žmonės tikina, kad ilgos kelionės jiems neskirtos ir kad elektra varomi modeliai sukurti miestui, norint, kad „Nissan Leaf“ galėtų visapusiškai pakeisti „Nissan Note“, jam būtina ilgai veikianti ir greitai įkraunama baterija.
Dabartiniu automobiliu, turinčiu tradicinį vidaus degimo variklį, galima nuvažiuoti bent 600 kilometrų, o pilną baką degalų užpildyti per keletą minučių, įskaičiuojant apmokėjimą. Kokia situacija su elektromobiliais? Vienu dulkių siurblio zyzimą skleidžiančiu aparatu galima nuvažiuoti nuo 150 iki 300 km, o pilnas jo įkrovimas užtrunka nuo 8 iki keliolikos valandų.
Tačiau po praėjusio savaitgalio pasaulį apskriejo dar viena žinia – šįkart iš „Northwestern“ universiteto JAV mokslininkų. Jie teigia, kad po pastarųjų bandymų buvo atrastos baterijos, galinčios turėti iki dešimties kartų didesnę talpą ir įsikrauti iki 10 kartų greičiau.
Kokios technologijos buvo panaudotos ir kodėl jos yra efektyvesnės nei naudojamos šiuo metu, mokslininkai dar neatskleidžia. Tačiau kad tokie skaičiai realūs ir kad po 3–5 metų tokio tipo baterijos pasirodys rinkoje, išradėjai įsitikinę šimtu procentų.