„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2012 10 05

Elektromobiliai kartais gali būti žalingesni nei įprastos mašinos

Elektrinai automobiliai gali teršti daug labiau negu varomi benzinu ar dyzeliu, rodo naujas tyrimas.
Elektromobilio įkrovimo laidas
Elektromobilio įkrovimo laidas

Norvegijos mokslo ir technologijų universiteto atlikta studija atskleidžia, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis smarkiai išauga, jei elektrai gaminti yra naudojama anglis.

Elektrinių mašinų fabrikai taip pat išmeta daugiau nuodingų atliekų nei įprasti mašinų fabrikai.

Tačiau, anot tyrėjų, kai kuriais atvejais elektra varomos mašinos yra draugiškesnės aplinkai nei varomos benzinu ar dyzeliu.

Kaip pasakoja vienas iš tyrimo autorių prof. Andersas Hammeris Strommanas, mokslininkai tyrinėjo, kaip mašinos gamyba, naudojimas ir išmontavimas veikia aplinką.

„Elektrinių automobilių gamyba aplinką veikia daug intensyviau, – nustatė mokslininkai. – Globalinio klimato atšilimo potencialas dėl elektrinių mašinų gamybos yra maždaug dvigubai didesnis negu dėl įprastų automobilių.“

Anot tyrėjų, Europoje, kur elektra gaminama keletu skirtingų būdų, elektriniai automobiliai naudingi aplinkai palyginti su mašinomis, turinčiomis vidaus degimo variklius.

Be to, baterijų ir elektrinių motorų gamybai reikia daug nuodingų mineralų – tokių kaip nikelis, varis ir aliuminis. Vadinasi, rūgštinimo poveikis yra daug didesnis negu tradicinių automobilių gamyboje.

„Turint omenyje ir kitus poveikius, įskaitant ir susijusius su rūgščiais lietumis, taip pat kietąsias daleles ore, smogą, toksiškumą žmogui, toksiškumą ekosistemai, iškastinio kuro ir mineralinių išteklių išeikvojimą, elektrinių automobilių poveikis yra žalingesnis arba lygiavertis automobiliams su šiuolaikiniais vidaus degimo varikliais, nepaisant to, kad neišmeta dujų naudojimo metu“, – sako A.H.Strommanas. Tad šie automobiliai jau prieš išriedėdami į kelią yra smarkiai užteršę aplinką.

Vis dėlto jei elektriniai automobiliai yra varomi elektra, kuri pagaminta iš mažai anglies dioksido išskiriančių elektros energijos šaltinių, jie per tam tikrą laiką gali pasiūlyti galimybę smarkiai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Tačiau regionuose, kur iškastinis kuras yra pagrindinis energijos šaltinis, elektriniai automobiliai negali būti naudingi ar net gali sukelti daugiau žalos, tvirtinama tyrime.

Anot tyrėjų, Europoje, kur elektra gaminama keletu skirtingų būdų, elektriniai automobiliai naudingi aplinkai palyginti su mašinomis, turinčiomis vidaus degimo variklius.

„Elektriniai automobiliai, varomi elektra, Europoje pagaminta įvairiais būdais, gali nuo 10 iki 24 proc. sumažinti savo sukeliamo globalinio atšilimo potencialą palyginti su benzinu ar dyzeliu varomais automobiliais“, – tvirtina tyrėjai.

Tokios išvados, pasak BBC, atitinka ir kai kurių automobilių gamintojų paskaičiavimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“